سونی علت حذف جک هدفون از اکسپریا XZ2 را شرح می‌دهد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی دلیل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از اکسپریا ایکس زد 2 را خلق‌ کردن طراحی یکپارچه و زیبا برای این گوشی دانست.
تبلیغات

کنگره‌ی جهانی موبایل امسال با شگفتی‌های بسیاری همراه نبود؛ اما سونی در این رویداد برای نخستین پس از سالیان متوالی، محصولی با زبان طراحی متفاوت موسوم به  Ambient Flow به نمایش گذاشت که قرار است جایگزینی برای زبان طراحی قدیمی و نخ‌نمای OmniBalance باشد؛ با این حال ممکن است تغییرات اعمال‌شده در زبان طراحی گوشی‌های هوشمند جدید ژاپنی‌ها، برای هرکسی خوشایند نباشد.

اکسپریا ایکس‌زد ۲ ترکیبی از شیشه و فلز است و نمایشگر آن از نسبت تصویر ۱۸:۹ و حاشیه‌های بسیار باریک‌تر نسبت به نسل‌های قبل بهره می‌برد؛ در عین حال محصول جدید سونی با ضخامت ۱۱.۱ میلی‌متری، یکی از ضخیم‌ترین پرچم‌دارانی است که طی سال‌های گذشته روانه‌ی بازار شده‌اند. 

یکی دیگر از تغییراتی که بسیاری از طرفداران گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا را ناامید کرده، حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است؛ استراتژی عجیبی که اکنون بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده در پیش گرفته‌اند. متأسفانه سونی همانند سایرین، دلایل قانع‌کننده‌‌ای برای اتخاذ چنین تصمیمی در مورد اکسپریا ایکس زد ۲ و ایکس زد ۲ کامپکت ندارد.

این موضوع [حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون]، بخشی از فرآیند گذار ما به‌ سمت زبان طراحی جدید Ambient Flow‌ است. تیم طراحان ما برای آنکه قادر به خلق طراحی زیبا و یکپارچه‌ای باشند، ناگزیر به حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون شده‌اند؛ علاوه‌ بر این، ما از ترند حاکم بر بازار در خصوص تمایل به هدفون‌های بی‌سیم نسبت به هدفون‌های سیمی آگاه هستیم.

بی‌شک، «خلق طراحی زیبا و یکپارچه»، نمی‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای حذف یک پورت کاربردی باشد؛ چرا که هم‌اکنون گوشی‌‌های زیبایی همچون گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس یا وان‌پلاس ۵‌تی در بازار وجود دارند که این پورت از آن‌ها حذف نشده است؛ علاوه‌ بر این در حال حاضر مشخص نیست که حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، چگونه بر ضخامت دستگاه افزوده است. خاطرنشان می‌کنیم که استفاده از دانگل Y-شکل برای گوش‌دادن هم‌زمان موسیقی و شارژ دستگاه، قابلیت شارژ سریع را غیر فعال می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات