نوکیا 9 احتمالا به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد شد

یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که فنلاندی‌ها به دنبال استفاده از حسگر اثرانگشت یک‌پارچه با نمایشگر در پرچمدار آتی خود هستند.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال حضور پرباری در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال در بارسلون داشت و با ۵ گوشی مختلف از جمله نوکیا ۸ سیروکو و نوکیا ۷ پلاس خبرساز شد؛ نوکیا ۷ پلاس به عنوان نسخه‌‌ی به روز شده‌ی نوکیا ۷ با نمایشگر کشیده‌ی ۱۸ به ۹ و تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ به تازگی وارد بازارهای جهانی شده است. نوکیا ۸ سیروکو نیز به نوعی پرچمدار محصولات معرفی شده توسط اچ‌ام‌دی در MWC امسال بود که در آینده‌ی نزدیک و با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و نمایشگر اولد عرضه خواهد شد. اما هیچ یک از محصولات معرفی شده عطش کاربران برای دیدن پرچمدار وعده داده‌ شده‌ی اچ‌ام‌دی یعنی نوکیا ۹ را برطرف نکرده است.

نوکیا طبق گزارش‌ها خود را برای معرفی دو گوشی بالارده‌ی نوکیا ۸ پرو و نوکیا ۹ در سال جاری آماده می‌کند. به گزارش سایت نوکیا پاور یوزر، نوکیا ۸ پرو تنها گوشی هوشمند این شرکت با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در سال ۲۰۱۸ نخواهد بود و نوکیا ۹ به همین پردازنده مجهز خواهد شد. طبق شایعات منتشر شده در ماه‌های اخیر، نوکیا از یک نمایشگر دو به یک ۵.۷ اینچی با حاشیه‌های اندک در پرچمدار خود استفاده خواهد کرد. پیش از این در شایعات سخن از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر به در نوکیا ۹ به میان آمده بود اما گزارش جدید از منابع خارج از چین نیز این مساله را تایید کرده است. تا به امروز ویوو را باید نخستین شرکتی دانست که موفق به ارائه‌ی این فناوری در یک گوشی شده است با این حال به نظر می‌رسد دیگر شرکت‌ها نیز به رسیدن به این فناوری بسیار نزدیک شده‌اند.

این احتمال وجود دارد که نوکیا نیز از نمایشگر با بریدگی شبیه به آیفون ۱۰ در نوکیا ۹ استفاده کند. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان معرفی این گوشی مورد انتظار در دست نیست با این حال طبق شایعات منتشر شده در هفته‌ی گذشته این گوشی احتمالا در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی و در ماه‌های شهریور یا مهر رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات