آیفون‌های ۲۰۱۹ فاقد بریدگی نمایشگر خواهند بود

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق مجموعه گزارش‌های مختلف، نه‌تنها بریدگی موجود در نسل پیش‌روی آیفون ۱۰ کوچک‌تر خواهد شد؛ بلکه آیفون‌های ۲۰۱۹ به‌کلی فاقد هیچ گونه بریدگی خواهند بود.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت ET News، اپل برای قرار دادن سیستم دوربین TrueDepth در نسل بعدی آیفون ۱۰ از بریدگی کمتری در نمایشگر استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، آیفون‌های سال ۲۰۱۹ و پس از آن نیز به‌کلی فاقد هیچ گونه بریدگی خواهند بود.

این گزارش اشاره می‌کند که اپل امسال قصد عرضه‌ی ۳ مدل جدید از آیفون را دارد که شامل نسل دوم آیفون ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچ، یک مدل بزرگ‌تر با نمایشگر ۶.۵ اینچ به نام آیفون ۱۰ پلاس و یک مدل میان‌رده‌ی ۶.۱ اینچی می‌شود. مدل مقرون به صرفه‌ی آیفون ۲۰۱۸ برای کاهش قیمت مجهز به مشخصات فنی پایین‌تری نظیر نمایشگر LCD خواهد بود.

نکته‌ی قابل توجه در مورد آیفون‌های جدید، بهره‌مندی هر سه مدل از حاشیه‌های نازک‌تر و بریدگی کم‌تر نمایشگر است. در این گزارش آمده است:

اپل قصد دارد در پاییز سال جاری میلادی، دو مدل از آیفون با نمایشگر اولد و یک مدل با نمایشگر LCD عرضه کند. شنیده می‌شود که ابعاد نمایشگر مدل‌های مجهز به پنل اولد ۵.۸۵ اینچ و ۶.۴۶ اینچ خواهد بود؛ در حالی که مدل برخودار از پنل LCD از نمایشگر ۶.۰۴ اینچی استفاده خواهد کرد. هر سه مدل آیفون‌های ۲۰۱۸ از قابلیت فیس آی‌دی بهره می‌گیرند و حاشیه‌های نازک‌تر و بریدگی نمایشگر کم‌تری خواهند داشت.

یک منبع ناشناس ادعا می‌کند که اپل تصمیم گرفته است بریدگی نمایشگر را از مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون حذف کند. این منبع اشاره می‌کند که سومین نسل آیفون ۱۰ می‌تواند نخستین مدل آیفون با طراحی تمام صفحه و بدون هیچ بریدگی و حاشیه‌ای باشد. این منبع ناشناس می‌گوید:

اپل تصمیم گرفته است تا استفاده از بریدگی را در طراحی آیفون‌های ۲۰۱۹ کنار بگذارد و به همین منظور اکنون مشغول مذاکره با شرکت‌های مرتبط است. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد طراحی تمام صفحه را برای آیفون‌های جدیدش پیاده کند.

این گزارش ادعا می‌کند که تمام آیفون‌های ۲۰۱۹ نیز مجهز به سیستم احراز هویت فیس آی‌دی خواهند بود. با این وجود، هنوز معلوم نیست اپل چگونه قصد دارد حسگرهای مورد نیاز سیستم دوربین TrueDepth را بدون وجود بریدگی روی گوشی قرار دهد. احتمال می‌رود اپل برای حل این مشکل، سوراخ‌هایی را روی خود نمایشگر حفر کند یا از فناوری چندلایه‌ی بلک ماتریکس بهره بگیرد.

تحلیلگران موسسه‌ی Barclays نیز پیش‌بینی کرده‌اند هر سه مدل آیفونی که سال جاری میلادی عرضه می‌شوند، بریدگی کمتری در نمایشگر خواهند داشت. وب‌سایت ET News پیش از این گفته بود که اپل مشغول یافتن راه‌حلی برای ترکیب ماژول تشخیص چهره با ماژول دوربین است.

در هر صورت، شکی وجود ندارد که بریدگی سرانجام از طراحی آیفون ۱۰ حذف خواهد شد؛ با این حال، زمان دستیابی به این هدف هنوز نامشخص است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات