شکست برنامه‌های ورایزن برای فروش گوشی‌های هواوی به‌دلیل فشارهای سیاسی

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ورایزن امیدوار بود که گوشی جدید هواوی میت ۱۰ پرو را در آمریکا بفروش برساند؛ اما گزارشی جدید نشان می‌دهد این برنامه‌ به‌دلایل فشارهای سیاسی از جانب آمریکا شکست خورده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد آرزوی هواوی برای فروش گوشی‌های هوشمند خود در آمریکا دست‌ نیافتنی است. بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگ و از منابع ناشناس منتشر شده، ورایزن (Verizon) تصمیم گرفته تا معامله خود با شرکت چینی هواوی را به‌دلیل نگرانی‌های دولت آمریکا مبنی بر خطرات امنیتی برای این کشور به هم بزند.

از آنجایی که تعدادی از اپراتورهای آمریکایی در حال کار روی شبکه‌های فوق‌ سریع 5G هستند، هواوی در تلاش برای فروش گوشی‌‌ Mate 10 Pro به عنوان یکی از اولین گوشی‌های 5G در کشور آمریکا است. اما بر اساس یک گزارش جدید مشخص شده که تعدادی از قانون‌گذاران و مؤسسه‌های آمریکایی از فروش گوشی‌های تولید شده با فناوری 5G  توسط کمپانی‌هایی که نزدیک به دولت چین هستند به دلایل تهدید‌های امنیتی هراس دارند.

شرکت هواوی در مورد شایعات مطرح شده و گمانه‌زنی‌ها یا برنامه‌های آینده هیچ‌گونه اظهار نظری نکرده است. ورایزن نیز در این رابطه پاسخی نداده است.

دیگر اپراتور بزرگ ایالات متحده، AT&T نیز از قراردادی برای فروش هواوی میت ۱۰ پرو در اوایل همین ماه خبر داده بود که این معامله نیز  تحت تأثیر نگرانی‌های کنگره آمریکا قرار گرفته است. هواوی در نمایشگاه CES 2018 در این رابطه به‌شدت از AT&T انتقاد کرد.

هواوی به لحاظ میزان فروش سومین تولید‌کننده‌ی بزرگ تلفن همراه در جهان است، این شرکت مدت‌ها است که مشتاق است محصولات خود را به بازار بزرگ و مصرفی ایالات متحده عرضه کند. هواوی بارها از طریق گروه‌های روابط عمومی و لابی‌گر به منظور بهبود آگاهی عمومی مردم آمریکا از محصولات این شرکت و همچنین نشان دادن حسن نیت خود تلاش کرده است؛ اما این شرکت در حال حاضر به‌دلیل توسعه‌ی تجهیزات شبکه‌ای که اطلاعات حساس را در سراسر اینترنت ردیابی می‌کنند گرفتار قوانین دست‌وپا‌گیر ایالات متحده شده است. این محدودیت‌ها از جانب آمریکا درحالی اتفاق می‌افتند که هواوی به طور مکرر هرگونه همکاری سیاسی با ارتش و دولت چین را رد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات