آیفون ۶.۱ اینچی ۲۰۱۸ اپل فاقد دوربین دوگانه است

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌چی کو اعلام کرده است که اپل، آیفون جدید خود را با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD، با دوربین تکی عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

پس از معرفی گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 (iPhone X) اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۷، گمانه‌زنی‌ها در مورد گوشی‌های جدید اپل در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securitues، اخیراً جزئیات یکی از آیفون‌های جدید اپل در سال جدید میلادی را منتشر کرده است؛ مدل ۶.۱ اینچی از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل که نیمه دوم امسال وارد بازار خواهد شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که این مدل مانند گوشی رده‌بالای iPhone X به سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی (Face ID) مجهز شده است؛ بااین‌حال، اپل تغییراتی در طراحی گوشی جدید خود اعمال خواهد کرد که عرضه آیفون ۶.۱ اینچی کوپرتینویی‌ها را با قیمت پایین‌ ممکن می‌سازد. از جمله این تغییرات، باید به صفحه‌نمایش LCD اشاره کرد؛ سال گذشته، تنها گوش اپل آیفون ۱۰ با نمایشگر اولد عرضه شد و دو مدل دیگر یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از پنل صفحه‌نمایش از نوع LCD استفاده می‌کنند. همچنین پیش‌بینی شده است آیفون ارزان‌قیمت اپل در سال ۲۰۱۸، فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی خواهد بود و فریم آلومینیومی دارد؛ ضمن اینکه گوشی جدید اپل به یک دوربین مجهز می‌شود.

در گزارش جدید مینگ‌چی کو، هیچ اشاره‌ای به اینکه آیفون ۶.۱ اینچی، پنل پشتی از جنس آلومینیوم خواهد داشت یا خیر، نشده است. در صورتی‌که آیفون ارزان‌قیمت اپل در سال جدید میلادی فاقد پنل پشتی از جنس شیشه باشد (به این موضوع در گمانه‌زنی‌های قبلی پرداخته شده بود)، کاربران نخواهند توانست این مدل را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل که قیمت کم‌تری نسبت به آیفون ۱۰ دارند، به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده‌اند و امکان شارژ بی‌سیم آن‌ها فراهم شده است.

تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securitues در گزارش خود به وب‌سایت MacRumors، به این موضوع اشاره کرده است که آیفون ۶.۱ اینچی اپل، فاقد برد انباشته و باتری با طراحی L-شکل مانند آیفون ۱۰ است. به‌جای این ویژگی‌ها، اپل از یک برد معمولی و یک باتری مانند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس برای گوشی ارزان‌قیمت جدید خود استفاده خواهد کرد.

لازم به‌ذکر است که آیفون ۶.۱ اینچی نسبت به دو مدل دیگر یعنی جانشین آیفون ۱۰ و آیفون ۶.۵ اینچی با پنل اولد، ارزان‌قیمت‌تر خواهد بود؛ حال آنکه ممکن است قیمت بیشتری نسبت به گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی داشته باشد. به همین جهت، می‌توان این مدل را به‌عنوان آیفون میان‌رده‌ی اپل دسته‌بندی کرد. مینگ‌چی کو مدعی شده است که قیمت گوشی جدید اپل با نمایشگر LCD، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهد بود؛ در حالی‌که پیش‌تر اعلام شده بود مدل مذکور با قیمتی بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار عرضه می‌شود.

گمان می‌رود آیفون ۶.۱ اینچی اپل مطابق با روند مرسومی که اپل از آن برای معرفی گوشی‌های جدیدش در ماه اکتبر تا سپتامبر پیروی می‌کند، به همراه آیفون ۵.۸ اینچی و آیفون ۶.۵ اینچی مجهز به نمایشگر اولد رونمایی شود. در ادامه‌ی گزارش مینگ‏‌چی آمده است:

ما گمان می‌کنیم که آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر LCD به‌دلیل [کاهش] هزینه تولید و دسته‌بندی محصول، نسبت به مدل‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی مجهز به صفحه‌نمایش اولد در برخی مشخصات متمایز باشد؛ اگرچه، این موضوع هیچ تأثیری روی تجربه کاربر نخواهد گذاشت. پیش‌بینی قیمت را برای مدل ۶.۱ اینچی از ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار به ۷۰۰ دلار تا ۸۰۰ دلار، افزایش می‌دهیم.

مینگ‌چی کو ادعا می‌کند که نزدیک به ۵۰ درصد از میزان عرضه آیفون‌های جدید اپل، به مدل ۶.۱ اینچی اختصاص خواهد داشت؛ درحالی‌که فروش این مدل در سال ۲۰۱۹، همچنان بالا باقی خواهد ماند. مدتی پیش در زومیت خواندید که نمایشگر آیفون LCD اپل در سال جدید میلادی توسط ژاپن دیسپلی تأمین خواهد شد و نسبت تصویر صفحه‏‌نمایش این مدل به تبعیت از روند مرسوم در بازار، ۲ به ۱ است. صفحه‌نمایش اولد دو مدل دیگر یعنی جانشین آیفون ۱۰ و آیفون ۶.۵ اینچی اپل در سال ۲۰۱۸، توسط سامسونگ دیسپلی و احتمالاً ال‌جی دیسپلی تأمین می‌شود؛ شرکت‌های دیگری نظیر شارپ نیز برای تأمین پنل اولد و همکاری احتمالی با اپل، روی خطوط تولید نمایشگر اولد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات