فیس آیدی احتمالا روی همه آیفون‌ های ۲۰۱۸ اپل قرار می‌گیرد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فینیسار دومین تأمین‌کننده‌ی بزرگ اپل در تولید VCSEL، حالا مالک کارخانه‌‌ای ۶۵ هزار متر مربعی است که به این ترتیب احتمال می‌رود TrueDepth و فیس آیدی روی همه‌ی گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.
تبلیغات

طبق گزارش لوپ ونچر و تحلیل جین مانستر، فینیسار دومین تأمین‌کننده‌ی بزرگ اپل در تولید VCSEL (لیزر نشر‌دهنده‌ی سطح حفره‌ی عمودی) روز پنج‌شنبه طی گزارشی از درآمد سه‌ماهه‌ی منتهی به اکتبر سال ۲۰۱۷، اعلام کرد که مالکیت یک کارخانه‌ی ۶۵ هزار متر مربعی را ب ه‌دست آورده است. این کارخانه در منطقه‌ی شرمن-تکس واقع شده است و انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کند؛ کارخانه‌ی جدید به شرکت فینیسار امکان می‌دهد محصولات بیشتری برای شرکت‌هایی مانند اپل تأمین کند.

طبق گزارش مانستر؛ با توجه به نزدیک بودن زمان تصاحب کارخانه و آغاز به کار رسمی و شفاف‌سازی‌های مالی آن، احتمالا شرکت اپل از هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای قرار دادن TrueDepth و فیس آی‌دی روی تمامی مدل‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ است.

اپل از VCSEL به‌منظور توانمند ساختن دوربین TrueDepth و فیس آی‌دی در آیفون ۱۰ بهره می‌برد؛ VCSEL گاهی اوقات به‌‌عنوان ماژول‌‌های نور ساختار شناخته می‌شود و متشکل از پروژکتورهای نقطه‌ای در دستگاه‌های مدل‌سازی سه‌بعدی اپل است که شامل یک جریان نور مادون قرمز و دوربین‌های مادون قرمز و رنگی است که جهت تشخیص چهره در محیط‌های تاریک به‌ کار می‌رود.

فینیسار اعلام کرده است که درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول سال میلادی مبلغی میلیونی بوده است، اما پیش‌بینی می‌شود در هر سه‌ ماه از آغاز ماه ژانویه این درآمد رشدی ده‌‌ها میلیون دلاری داشته باشد. تحلیل‌گران اشاره می‌کنند که با یک‌ بار فعالیت کارخانه با ظرفیت کامل، درآمد حاصل از فروش VCSEL تا ۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در مقایسه، لومنتن بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی VCSEL برای اپل، درآمدی حدود ۴۰ میلیون دلار در سه‌ماهه‌ی آخر منتهی به سپتامبر داشته است.

مانستر معتقد است با توجه به اعلامیه‌های فینیسار، این شرکت تأییدیه‌های نهایی اپل را دریافت کرده است که به معنی حمل محموله‌های بزرگ این شرکت برای اپل در سال آینده است. افزایش تولید VCSEL نه‌تنها باعث استفاده‌ از آن‌ در آیفون‌های نسل بعد می‌شود؛ بلکه در کاهش محدودیت‌های فعلی موجودی قطعات آیفون ۱۰ که بخشی از سیستم دوربین TrueDepth است نیز کمک می‌کند.

پیش‌بینی‌های مانستر بازتابی از تحلیل‌های KGI، مینگ-چی کو هستند؛ کسی که در ماه گذشته اعلام کرد اپل به‌طور کامل در خط تولید آیفون‌های ۲۰۱۸ خود از فیس آی‌دی به‌جای تاچ آی‌دی استفاده خواهد کرد. کو معتقد است اپل سال آینده سه محصول معرفی خواهد کرد؛ آیفون ۱۰ ارتقاءیافته‌ی جدید، آیفون ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک آیفون ۶.۱ اینچی با صفحه‌ی ال‌سی‌دی که خریداران با بودجه‌ی پایین را هدف قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات