گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس ۲۰۱۸ سامسونگ رونمایی شدند

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
سامسونگ از گوشی‌های جدید گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس با نمایشگر ۱۸.۵ به ۹ و دوربین سلفی دوگانه به‌صورت رسمی رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت سامسونگ به‌صورت رسمی از اعضای جدید سری گلکسی ای (Galaxy A) رونمایی کرد. گوشی‌های جدید سامسونگ که پیش‌تر با نام گلکسی ای ۵ و گلکسی ای ۷ فاش شده بودند، با نام تجاری گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس وارد بازار خواهند شد. همان‏طور که انتظار می‌رفت، میان‌رده‌های جدید سامسونگ به نمایشگر بزرگ اینفینیتی دیسپلی مجهز خواهند شد و از دوربین دوگانه بهره می‌گیرند.

گلکسی ای 8 / گلکسی ای 8 پلاس

در سال جاری میلادی، شرکت کُره‌ای گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ را با صفحه‌نمایش اینفینیتی دیسپلی ارائه داد؛ تا پیش از رونمایی از سری جدید گلکسی ای، این نمایشگر به گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ محدود بود. گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس، اولین محصولات سامسونگ هستند که با دوربین سلفی دوگانه با قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) ارائه می‌شوند.

گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس با قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار 

گلکسی ای 8 / گلکسی ای 8 پلاس

با توجه به اینکه گوشی‌های جدید سامسونگ به نمایشگر بزرگ اینفینیتی دیسپلی مجهز شده‌اند؛ خبری از دکمه‌ فیزیکی هوم نیست. حسگر اثر انگشت گلکسی ای ۸ به پنل پشتی منتقل شده است و برای دسترسی ساده‌تر  نسبت به گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸، در زیر دوربین قرار دارد. روی پنل پشتی و جلوی گوشی، لایه‌ای از جنس شیشه با انحنا وجود دارد؛ ضمن اینکه فریم گوشی از جنس فلز است.

گوشی گلکسی ای ۸ به صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی +FHD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل مجهز شده است؛ نسخه «پلاس» نیز با نمایشگر ۶ اینچی +FHD عرضه خواهد شد که رزولوشن مشابهی برای صفحه‌نمایش آن در نظر گرفته شده است. ابعاد گلکسی ای ۸ پلاس، ۱۵۶.۹ در ۷۵.۷ در ۸.۳ میلی‌تر  است و این گوشی ۱۹۱ گرم وزن دارد؛ وزن نسخه کوچک‌تر آن به ۱۷۲ گرم می‌رسد و ابعاد آن، ۱۴۹.۲ در ۷۰.۶ در ۸.۴ میلی‌متر است.

جانشین مدل ۲۰۱۷ گوشی گلکسی ای ۵ و گلکسی ای ۷ سامسونگ، اولین محصولات از سری گلکسی ای محسوب می‌شوند که از هدست Gear VR شرکت سازنده پشتیبانی خواهند کرد. در پنل جلوی گوشی از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که لنزی با دیافراگم F1.9 دارند. در پشت گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با F1.7 جای گرفته است که از لرزش‌گیر دیجیتال برای فیلم‌برداری و قابلیت Hyperlapse برای ثبت ویدیوهای Time-Lapse بهره می‏‌گیرد.

گلکسی ای 8 / گلکسی ای 8 پلاس

دوربین سلفی دوگانه، یکی از بزرگ‌ترین مزایای گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس در هنگام فروش آن‌‏ها محسوب خواهد شد؛ همانطور که سنسور۱۶ مگاپیکسلی مدل ۲۰۱۷ گلکسی ای ۵ و گلکسی ای ۷ نیز نقطه‌ی قوت برای این گوشی‌ها بود. برای عکاسی سلفی از دو دوربین مجزا استفاده شده است که کاربر می‌تواند برای ثبت تصاویر معمولی یا تصاویری با افکت بوکه (در این تصاویر، پس‌زمینه تار می‌شود و دوربین روی سوژه فوکوس می‌کند) از آن استفاده کند. قابلیت فوکوس زنده (Live Focus) به کاربران اجازه می‌دهد میزان مات بودن پس‌زمینه را در هنگام عکاسی یا پس از آن، تنظیم کنند.

گلکسی ای ۸ سامسونگ به ۴ گیگابایت رم مجهز شده است و در دو مدل با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. این مدل از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. گلکسی ای ۸ پلاس با ۴ یا ۶ گیگابایت رم ارائه می‌‏شود و می‌توانید آن را در دو نسخه با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه خریداری کنید. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر ۶ اینچی +FHD گوشی را تأمین می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که نسخه ۶ گیگابایتی گوشی گلکسی ای ۸ پلاس، عرضه محدودی خواهد داشت و فروش آن به چین و چندین کشور دیگر در آسیا محدود شده است.

 امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. گوشی‌های جدید سامسونگ از سری گلکسی ای، گواهی IP68 دارند که معنای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است؛ مانند مدل‌هایی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند. تراشه اکسینوس ۷۸۸۵ با دو هسته پردازشی Cortex A73 و ۶ هسته کم‌مصرف Cortex A53 قدرت پردازشی میان‏‌رده‌‏های ۲۰۱۸ سامسونگ را تأمین خواهد کرد.

گلکسی ای 8 / گلکسی ای 8 پلاس

گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس از پورت USB نوع C بهره می‌گیرند و از شارژ سریع پشتیبانی خواهند کرد. سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۱.۱ روی میان‌رده‌های جدید سامسونگ نصب شده است؛ بااین‌حال شرکت کُره‌ای به‌زودی این دو مدل را به اندروید اوریو و احتمالاً اندروید P به‌روزرسانی خواهد کرد. پشتیبانی از LTE Cat.11، سرویس پرداخت Samsung Pay، بلوتوث ۵.۰ و وای‌فای ac دیگر مشخصات اعضای جدید سری گلکسی ای را تکمیل خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی ای ۸ و گلکسی ای ۸ پلاس را در چهار رنگ مشکی، خاکستری ارکیده (Orchid Gray)، طلایی و آبی عرضه خواهد کرد. گوشی‌های جدید این شرکت در اوایل ژانویه عرضه خواهند شد و قیمت و زمان فروش آن‌ها بسته به محل عرضه، متفاوت است. بااین‌حال اعلام شده است که گلکسی ای ۸ با قیمت ۴۹۹ یورو و گلکسی ای ۸ پلاس با قیمت ۵۹۹ یورو عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات