اندروید 6 تنها بر روی ۰.۳ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بیش از یک سال از عرضه‌ی رسمی اندروید ۵ آبنبات چوبی می‌گذرد و حالا پس از گذشت این زمان طولانی درصد گوشی‌های اندرویدی که سیستم عامل آن‌ها مبتنی بر پنجمین نسخه از اندروید است به ۲۵ درصد رسیده و این در حالی است که سهم اندروید ۶ تنها ۰.۳ درصد است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل آمار مربوط به دستگاه‌های اندرویدی مجهز به نسخه‌های مختلف اندروید را بروز کرده است. این آمار نشان از بهره‌گیری ۲۵.۶ درصد از کاربران از اندروید آبنبات چوبی دارد.

دلیل سرعت پایین مهاجرت کاربران به نسخه‌های اندرویدی دامنه‌ی گسترده‌ی این نوع از گوشی‌ها است. علاوه بر این که بسیاری از این گوشی‌های پایین رده و میان رده هستند و غالبا بروزرسانی به نسخه‌ی جدید را دریافت نمی‌کنند، گوشی‌های پرچمدار نیز برای بروزرسانی باید مدت زیادی در انتظار باشند.

برای مقایسه می‌توان به iOS 9 اشاره کرده که تنها دو ماه از زمان عرضه‌ی رسمی آن می‌گذرد؛ اما به دلیل آن که تمامی مراحل بروزرسانی در دستان خود اپل است، بیش از ۶۶ درصد از کاربران آیفون و آیپدها به این نسخه از سیستم‌عامل اپل کوچ کرده‌اند.

برای اولین بار در این لیست شاهد حضور اندروید ۶ نیز هستیم که در حدود یک ماه قبل معرفی شده و ۰.۳ درصد از گوشی‌های اندرویدی را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد شرکت‌ها در ارائه‌ی بروزرسانی اندروید ۶ سریع‌تر عمل کرده‌اند؛ چرا که اندروید ۵ پس از گذشت ۴ تا ۵ ماه از معرفی توانسته بود وارد این لیست بشود، اما اندروید ۶ تنها پس از یک ماه وارد لیست شده است.

دلیل بالا رفتن آمار اندروید ۶ مارشمالو مربوط به نکسوس‌ها و گوشی‌های مانند نسخه‌ی گوگل پلی وان ام ۸ اچ‌تی‌سی و جی ۴ ال‌جی در لهستان می‌شود که این بروزرسانی را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر بیشترین سهم مربوط به اندروید کیت‌کت ۴.۴ با ۳۸ درصد است و پس از آن اندروید آبنبات پاستیلی با ۲۹ درصد قرار دارد.

نظر شما چیست؟ شما کدام نسخه از اندروید را بر روی گوشی خود دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات