اچ‌تی‌سی یو 12 با نمایشگر بدون حاشیه 4K معرفی خواهد شد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، اچ‌تی‌سی یو ۱۲ با دوربین دوگانه معرفی خواهد شد و رزولوشن صفحه‌‌نمایش آن به 4K افزایش پیدا می‌کند.
تبلیغات

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی، مدتی پیش از گوشی پرچم‌دار بدون حاشیه خود با نام یو ۱۱ پلاس رونمایی کرد و اکنون انتظار می‌رود تایوانی‌ها پرچم‌دار بعدی خود را در نیمه اول سال آینده عرضه کنند. به‌تازگی جزئیات جدیدی از گوشی یو ۱۲ منتشر شده است که قابلیت‌های احتمالی این مدل را فاش می‌کند.

یکی از انتقاداتی که نسبت به پرچم‌داران امسال اچ‌تی‌سی وارد می‌شود، عدم عرضه آن‌ها با دوربین دوگانه است؛ استفاده از دو سنسور برای دوربین اصلی، به تِرِند رایج در میان سازندگان تبدیل شده و البته شرکت تایوانی‏، تمایل چندانی به عرضه محصولات مجهز به دوربین دوگانه نشان نداده است. با وجود اینکه اچ‌تی‌سی یو ۱۱ به دوربین دوگانه مجهز نیست؛ یکی از برترین محصولات در زمینه عکاسی به شمار می‌رود. به‌ نظر می‌‏رسد اچ‌تی‌سی تصمیم دارد عملکرد دوربین پرچم‌دار بعدی خود را مجدداً ارتقاء دهد و به همین جهت، مایل است یو ۱۲ را به دوربین دوگانه مجهز کند.

یکی‌ دیگر از تغییرات احتمالی پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی، تجهیز آن به صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K است؛ شرکت تایوانی معمولاً ترجیح می‌دهد پرچم‌داران خود را به نمایشگری با رزولوشن Quad HD مجهز کند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش یو ۱۲ از نظر تراکم پیکسلی، تفاوت‌های چشمگیری با نسل قبل دارد.

این‌طور که پیدا است، شرکت اچ‌تی‌سی تصمیم دارد حاشیه‌های صفحه‌نمایش را از پرچم‌دار جدیدش حذف کند؛ مانند بسیاری از سازندگان دیگر که در سال جاری میلادی، محصولاتی فاقد حاشیه ارائه داده‌اند. به همین جهت، اچ‌تی‌سی یو ۱۲ ممکن است شباهت‌هایی به گوشی رده‌بالای یو ۱۱ پلاس داشته باشد؛ در نسخه «پلاس» پرچم‌دار ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی، دکمه‏‌ی هوم به دلیل حذف حاشیه‌ها کنار گذاشته شده و حسگر اثر انگشت به پنل پشتی انتقال یافته است.

شرکت اچ‌تی‌سی در نظر دارد گوشی یو ۱۲ را با ترکیب شیشه و فلز ارائه دهد؛ همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از پرچم‌دار جدید این شرکت نام‌آشنا کنار گذاشته خواهد شد. در حال‌ حاضر، این موارد تمام جزئیاتی است که در مورد گوشی یو ۱۲ می‌دانیم؛ البته بعید است صفحه‌نمایش 4K برای این مدل درن ظر گرفته شود اما سایر مشخصات فاش‌شده، محتمل به‌ نظر می‌رسد.

هنگامی‌که اچ‌‏تی‌سی، تیم توسعه‌دهنده‌ی گوشی‌های پیکسل را به گوگل واگذار کرد؛ نگرانی‌هایی مبنی بر سرنوشت احتمالی این سازنده در بازار به گوش می‌رسید. با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که کسب‌وکار موبایل همچنان ادامه خواهد یافت و توافق با گوگل، روی عملکرد این بخش تأثیر نمی‌گذارد. البته ممکن است در سال آینده، شرکت تایوانی محصولات کم‌تری عرضه کند؛ با توجه به اینکه فروش اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌ هوشمند به انتظارات مدیران آن نزدیک نبوده است، احتمالاً تایوانی‏‌ها در سال ۲۰۱۸ تمرکز خود را روی فروش محصولات رده‌بالا معطوف خواهند کرد.

با توجه به فاصله‌ای که تا زمان رونمایی از پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی باقی مانده، هنوز برای پیش‌بینی قابلیت‌های یو ۱۲ بسیار زود است. به همین جهت، باید با دیده شک و تردید نسبت به گمانه‌زنی‌های تازه درباره‌ی پرچم‌دار سال آینده اچ‌تی‌سی نگاه کنید.

شما کاربران زومیت، چه انتظاری از اچ‌تی‌سی یو ۱۲ دارید؟ آیا گمان می‌کنید که افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش به 4K، باعث خواهد شد پرچم‌دار سال آینده تایوانی‌ها رقبا را پشت سر بگذارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات