تصاویر رسمی دو گوشی ردمی 5 و ردمی 5 پلاس با حاشیه‎های باریک منتشر شد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر رسمی از ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس شیائومی منتشر شده است که میان‌رده‌های جدید این کمپانی را با نمایشگر بدون حاشیه نمایش می‌دهد.
تبلیغات

شیائومی برای رونمایی از گوشی‌های ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس در روز پنج‌شنبه، ۷ دسامبر (۱۶ آذر) در چین آماده می‌شود. یکی از مقامات اجرایی شیائومی، به‌تازگی میان‌رده‏‌های جدید این شرکت را در یک توئیت به نمایش گذاشته شده است.

در حال‌ حاضر هیچ اطلاعات رسمی مبنی بر قیمت‌ یا مشخصات سخت‌افزاری احتمالیمیان‌رده‌های جدید شیائومی وجود ندارد. اما همان‌طور که مشاهده می‌شود، ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس، حاشیه‌های باریکی در اطراف صفحه‌نمایش خود خواهند داشت و به نمایشگر ۱۸:۹ مجهز خواهند شد. استفاده از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ در میان گوشی‌های رده‌بالای امسال، رایج شده است؛ اما گوشی‌های جدید شیائومی از سری ردمی ۵ یک تفاوت عمده با این محصولات دارند؛ انتظار می‌رود ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس با قیمت رقابتی وارد بازار شود.

خانواده گوشی‌های ردمی از اهمیت زیادی برای شیائومی (به خصوص در هند) برخوردار است. آمار منتشرشده توسط IDC، به این موضوع دلالت دارد که ردمی ۴ و ردمی ۴ نوت شیائومی از محبوب‌ترین محصولاتی هستند که در هند به فروش می‌رسد. موفقیت میان‌رده‌های شیائومی، حتی باعث شده است سازنده‌ی چینی بتواند به برند اول گوشی‌های هوشمند در هند تبدیل شود.

با توجه به اینکه قیمت شیائومی ردمی ۵ هنوز مشخص نشده است، در حال‌‌ حاضر تنها می‌‏توان به شایعات و گمانه‌زنی‌ها اکتفا کرد که صحت آن‌ها جای بحث دارد. اگر اطلاعات منتشرشده را مبنا قرار دهیم، ردمی ۵ با قیمت ۱۰۵ دلار و نسخه «پلاس» آن با قیمت ۱۵۱ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. برای مقایسه، باید گفت که سری ردمی ۴ با قیمت پایه ۶۹۹۹ روپیه (معادل ۱۰۸ دلار) به فروش می‌رسد.

شیائومی ردمی 5

این‌طور که پیدا است، گوشی ردمی ۵ به نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن +HD (یا ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز خواهد شد و نسخه «پلاس» با نمایشگر ۶ اینچی +FHD (یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) در دسترس قرار می‌گیرد. هر دو مدل با ۳ یا ۴ گیگابایت رم معرفی خواهند شد و سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۲ نوقا با پوسته‌ی MIUI 9 روی آن‌ها اجرا می‌شود. پردازنده اسنپدراگون ۴۵۰ کوالکام، قدرت پردازشی گوشی ۵ اینچی جدید شیائومی را تأمین خواهد کرد و چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام، قلب تپنده‌ی نسخه «پلاس» است.

از دیگر مشخصات احتمالی برای گوشی ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس، می‌توان به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین انتظار می‌رود شرکت شیائومی، گوشی ردمی ۵ را به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز کند؛ نسخه «پلاس» که رزولوشن نمایشگر آن بالاتر است و تراشه قدرت‌مندتری دارد، از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد.

گوشی‌های ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس تنها محصولات از سری ردمی ۵ نیستند که ارائه می‌شوند؛ شرکت سازنده، مدتی پیش از گوشی ارزان‌قیمت ردمی ۵ ای (Redmi 5A) رونمایی کرد که تنها ۸۹ یورو قیمت‌گذاری شده است. این مدل با نمایشگر ۵ اینچی HD، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام با چهار هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز و ۲ یا ۳ گیگابایت حافظه رم همراه شده است.

شیائومی ردمی 5

شما کاربران زومیت، چه نظری در رابطه با میان‌رده‌های جدید گوشی شیائومی دارید؟ آیا حاضر هستید آن‌ها را خریداری کنید یا برای عرضه ردمی ۵ نوت منتظر خواهید ماند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات