وان‌ پلاس 5 تی از نظر میزان فروش رکورد زد

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وان‌پلاس اعلام کرد که پرچم‌دار جدیدش، وان‌پلاس ۵ تی توانسته است رکورد روز عرضه‌‌ی گوشی‌های هوشمند این شرکت را تنها در شش ساعت بشکند.
تبلیغات

مدتی پیش، وان‌پلاس از گوشی پرچم‌دار جدیدی با نام وان‌پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) رونمایی کرد که در واقع نسخه ارتقاء یافته مدل وان‌پلاس ۵ به شمار می‌رود. این گوشی سه‌شنبه، ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به بازار عرضه شد و براساس ادعای شرکت سازنده، موفق شد در روز عرضه، محصولات قبلی وان‌پلاس را از نظر میزان فروش پشت‌سر بگذارد. وان‌پلاس ۵ تی توانست طی شش ساعت از نظر میزان فروش از پرچم‌داران پیشین این شرکت پیشی بگیرد؛ همین موضوع باعث شده است رکورد سریع‌ترین میزان فروش را در میان محصولات سازنده‌‏ی چینی خود به‌دست آورد.  

برای آشنایی با مشخصاتی که گوشی وان‌پلاس ۵ تی ارائه می‌دهد، به‌طور خلاصه باید گفت که این مدل تغییر چشمگیری نسبت به وان‌پلاس ۵ ندارد؛ البته اگر بتوانید از تغییرات صورت‌گرفته در دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش گوشی صرف‌ نظر کنید. وان‌پلاس ۵ تی از صفحه‌نمایش ۶ اینچی امولد بهره می‌گیرد که نسبت ابعاد ۱۸:۹ برای آن درنظر گرفته شده است؛ با وجود افزایش چشمگیر اندازه نمایشگر نسبت به وان‌پلاس ۵، رزولوشن صفحه‌نمایش کمی بهبود داشته و به ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل رسیده است. روی نمایشگر این گوشی از لایه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده است که می‌تواند مقاومت آن‌ را در برابر خط و خش احتمالی افزایش دهد.

وان‌پلاس ۵ تی از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام بهره می‌برد؛ در این تراشه، هشت هسته پردازشی قدرتمند با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتز در کنار واحد پردازش گرافیکی (GPU) آدرنو ۵۴۰ قرار دارد. شرکت وان‌پلاس برای متمایز کردن هرچه بیشتر نسخه «T» نسبت به وان‌پلاس ۵، سنسور تله‌فوتو را از دوربین وان‌پلاس ۵ تی با هدف بهبود عملکرد دوربین در شرایط نوری نامناسب کنار گذاشته و گوشی جدیدش را به دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F1.7 برای دوربین اصلی مجهز کرده است.

وان‌پلاس ۵ تی حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به وان‌پلاس ۵ دارد؛ همین موضوع باعث شده است دکمه‌‏ی هوم از حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف شود و سنسور اثرانگشت به پنل پشتی گوشی انتقال یابد. با توجه به حذف حاشیه‌های نمایشگر وان‌پلاس ۵ تی، صفحه‌نمایش این مدل بیشتر از ۸۰.۴۳ درصد پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و سیستم‌عامل اندروید نوقا با پوسته‌ی Oxygen UI از دیگر مشخصاتی به شمار می‌رود که شرکت سازنده برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است.

وان‌پلاس ۵ تی در دو مدل به بازار عرضه می‌شود؛ نسخه‌ی پایه با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در بازار به قیمت ۴۹۹ دلار قابل انتخاب است و برای خریداری مدل دیگر آن با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، باید رقم پرداختی خود را به ۵۵۹ دلار افزایش دهید. در حال‌ حاضر، هر دو نسخه تنها در رنگ مشکی (Midnight Black) قابل خریداری هستند. به لطف پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع اختصاصی شرکت سازنده موسوم به Dash Charge، می‌توانید باتری وان‌پلاس ۵ تی را به سرعت شارژ کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات