فروش کمتر از حد انتظار وی 10 ال‌ جی در سرزمین مادری خود کره جنوبی

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد. پس از آن که جی فلکس ۲ و جی ۴ نتوانستند انتظارات را از لحاظ فروش برآورده کنند به نظر می‌رسد وی ۱۰ این شرکت که به تازگی معرفی شده است نیز چندان موفق نبوده است.
تبلیغات

آمار اولیه از فروش وی ۱۰ ال‌جی در سرزمین مادری خود، کره جنوبی، خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. از تاریخ ۸ تا ۱۴ اکتبر وی ۱۰ ال‌جی، پانزدهمین گوشی پرفروش در کره‌ی جنوبی است که آماری ناامید کننده است. هر چند این گوشی در بازارهای جهانی معرفی نشده اما این که نتوانسته جزو ۱۰ گوشی پرفروش در بزرگ‌ترین بازار خود یعنی کره جنوبی باشد، باعث ایجاد نگرانی قبل از شروع عرضه‌ی جهانی شده است.

با این حال رقیب اصلی ال‌جی یعنی سامسونگ بیشترین گوشی را در بین ۱۰ گوشی برتر دارد. هفته‌ها است که گلکسی نوت ۵ صدرنشین این لیست بوده و گلکسی گرند مکس و گلکسی ای ۵ نیز فروش بسیار خوبی داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که مشکل، قیمت بالای گوشی نیست چرا که مردم این کشور در رده‌های مختلف قیمتی گوشی خریداری کرده‌اند.

البته این اولین باری نیست که ال‌جی با فروش کم مواجه می‌شود. جی ۴ ال‌جی نیز ابتدا پیش‌بینی می‌شد که در حدود ۱۲ میلیون دستگاه به فروش برود اما نتوانست این انتظار را برآورده کند. فروشندگان در فروش جی ۴ به قدری به مشکل خورده‌اند که حتی با سود بسیار کمی اقدام به فروش این گوشی می‌کنند تا بتوانند بخش بیشتری از موجودی خود را به فروش برسانند.

با توجه به این که پیش‌خرید آیفون‌های جدید در کره جنوبی آغاز شده است به نظر می‌رسد که ال‌جی در ماه‌های آینده روزهای سخت‌تری را نیز پیش رو خواهد داشت. البته عرضه‌ی گوشی هوشمند گوگلی ال‌جی یعنی نکسوس ۵ ایکس می‌تواند تا حدی فروش ال‌جی را بهبود بخشد.

گفتنی است وی ۱۰ ال‌جی نیز از زمستان امسال وارد کشور ما، ایران نیز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات