سامسونگ پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 را با لیتوگرافی 10 و 14 نانومتر برای کوالکام تولید می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های گذشته شایعات بسیاری در مورد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، پرچمدار بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی تراشه‌های پردازی موبایل، منتشر شده است. در حالی این شایعات خبر از استفاده‌ی کوالکام از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسط سامسونگ می‌دادند حالا به نظر می‌رسد در نسخه‌ای از این پردازنده شاهد استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری نیز خواهیم بود.
تبلیغات

انتظار می‌رود کوالکام پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ خود را به عنوان نسل جدید پردازنده‌های پرچمدارش در زمستان سال جاری به تولید انبوه برساند. کوالکام امیدوار است این پردازنده ناموفقیت‌های اسنپدراگون ۸۱۰ را جبران کرده و این شرکت را به دوران اوج خود باز گرداند.

انتظار می‌رفت در پردازنده‌ی جدید کوالکام شاهد استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری FinFET باشیم که سامسونگ در پردازنده‌‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ نیز از آن استفاده کرد. اما حالا شایعات جدید خبر از تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با استفاده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری در فاز اول و سپس در فاز دوم با استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری می‌دهند. سامسونگ به تازگی اعلام کرده است لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خود را اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به تولید انبوه خواهد رساند و از آن زمان کوالکام از این لیتوگرافی بهره خواهد برد.

البته در حال حاضر نمی‌توان از شایعات اطمینان داشت چرا که خود کوالکام نیز در مورد فناوری مورد استفاده سخنی به میان نیاورده است.

هر چند کوالکام در حال حاضر همچنان رهبر بازار پردازنده‌های موبایل است اما اسنپدراگون ۸۱۰ با مشکلاتی که داشت ضربه‌ای بزرگ به این شرکت زده است که کوالکام امید به جبران آن‌ها با معرفی اسنپدراگون ۸۲۰ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات