برخی از گوشی‌های پیکسل 2 ایکس ال فاقد سیستم‌عامل اندروید است

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برخی از مدل‌های گوشی‌ پرچمدار پیکسل ۲ ایکس‌ال، بدون سیستم‌عامل اندروید به دست خریداران رسیده و آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
تبلیغات

گوگل، امسال دو گوشی از سری «پیکسل ۲» عرضه کرده است که با نام‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به فروش می‌رسد. پیکسل ۲ با حفظ طراحی نسل قبل، توسط شرکت اچ‌تی‌سی به تولید می‌رسد؛ اما ال‌جی، گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال را که مانند گوشی‌های جدید بازار از طراحی بدون لبه و نمایشگر کشیده برخوردار است، تولید می‌کند.

با وجود عملکرد خوب پیکسل ۲، به‌نظر می‌رسد نسخه بزرگ‌تر با مشکلات مختلفی مواجه است که می‌تواند تأثیر بدی روی فروش پرچمدار جدید گوگل داشته باشد؛ بسیاری در هنگام عرضه این مدل به بازار، نسبت به «هاله آبی‌ روی صفحه‌نمایش» اعتراض کرده‌اند و پس از مدتی، دامنه این انتقادات با مشکل «سوختگی پیکسل‌های نمایشگر پیکسل ۲ ایکس‌ال» گسترش یافت. البته گوگل مدعی است که «هاله آبی روی صفحه‌نمایش» گوشی پرچمدار پیکسل ۲ ایکس‌ال، تنها زمانی پیداست که از زوایای خاص به نمایشگر نگاه کنید؛ این سازنده همچنین ادعا می‌کند که طول عمر صفحه‌نمایش گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال با دیگر پرچمداران بازار برابر است و نمایشگر با استفاده روزمره کاربران، دچار «سوختگی پیکسل» نمی‌شود.

جدا از مشکل نمایشگر گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال، پرچمدار جدید گوگل برخی از کاربران را با مشکل جدیدی مواجه کرده است؛ احتمال دارد در هنگام روشن کردن گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال، پیغامی مبنی بر «عدم نصب سیستم‌عامل اندروید» روی گوشی جدید گوگل نمایش داده شود.

پیکسل 2 ایکس ال

براساس گزارش‌های به‌‌دست آمده، برخی از گوشی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال فاقد سیستم‌عامل هستند؛ به همین جهت، ممکن است گوشی پرچمدار جدید گوگل را برای اولین‌بار روشن کنید و با اخطاری مبنی بر «عدم شناسایی یک سیستم‌عامل معتبر» مواجه شوید. این مشکل برای اولین‌بار در انجمن Reddit گزارش شده بود حتی باعث شده است تا گوگل نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد. البته اگر حرفه‌ای باشید، ممکن است از این مشکل با فلش‌ زدن رام رسمی روی گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال رهایی پیدا کنید؛ با این وجود، برای عده‌ای شاید چندان خوشایند نباشد که گوشی پرچمدار جدید گوگل که نزدیک به ۸۵۰ دلار قیمت دارد، بدون سیستم‌عامل به دست آن‌ها برسد.

گوگل به کاربران اطمینان داده که مشکل مذکور برطرف شده است؛ همچنین، بد نیست اشاره کنیم که تنها درصد بسیار کمی از گوشی‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال فاقد سیستم‌عامل هستند. ساکنان مانتین‌ویو اعلام کرده‌اند کاربران در صورت دریافت گوشی فاقد سیستم‌عامل، می‌توانند مدل خریداری شده را بازپس فرستاده و مدل دیگری را دریافت کنند؛ البته در کشورمان که نمایندگی رسمی وجود ندارد، احتمالاً دریافت یک گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال بدون سیستم‌عامل اندروید، حسابی کاربران را به دردسر خواهد انداخت.

تا زمانی‌که اخطار مذکور مبنی بر «عدم شناسایی یک سیستم‌عامل معتبر» روی گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال نمایش داده شود؛ نمی‌توانید از این مدل استفاده کنید. به همین جهت، نخواهید توانست به موسیقی دلخواه خود گوش کنید؛ با دوستان‌تان تماس بگیرید؛ برای اقوام خود پیامک بفرستید یا در فیس‌بوک به جست‌وجو بپردازید. در اخطار نمایش داده شده، به طور دقیق به مشکل گوشی‌‌های پیکسل ۲ ایکس‌ال که فاقد سیستم‌عامل هستند؛ اشاره نشده است و به همین جهت، شاید عده‌ای در طی کردن مراحل بعدی به منظور تعویض گوشی‌هوشمند خود با مشکل مواجه شوند.

در کشورهایی که شرکت گوگل نمایندگی دارد، می‌توانید مدل «فاقد سیستم‌عامل» را به پشتیبانی گوگل بازپس فرستاده و یک مدل جدید دریافت کنید. اگر گوشی‌ پیکسل ۲ ایکس‌ال را از اپراتور ورایزن خریداری کرده باشید؛ ممکن است به محض ارائه مدل معیوب، یک نمونه سالم دریافت کنید و در بدترین حالت، باید چندین روز برای دریافت مدل سالم منتظر بمانید.

به‌نظر شما کاربران زومیت، آیا وجود چنین اشکالاتی می‌تواند باعث عدم فروش بالای پرچمدار جدید گوگل شود یا کاربران با وجود مشکلات مختلف از جمله «هاله آبی‌رنگ صفحه‌نمایش»، «عدم نصب سیستم‌عامل» و ...، همچنان گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل را به دلیل دریافت سریع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و دوربین خیره‌کننده، خریداری خواهند کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات