اپلیکیشن های سودمند عکس برای مسافرها

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر نمی‌توانید در تمام شرایط از دوربین عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید یا برای حمل آن مشکل دارید، می‌توانید با استفاده از چند اپلیکیشن، گوشی هوشمند خود را به ابزاری خوب و کارآمد برای ثبت عکس‌ مناسب تبدیل کنید.
تبلیغات

عکاس‌ها برای انتخاب ابزار مناسب برای سفر اهمیت زیادی قائل هستند. اما چرا نتوانید گوشی هوشمند خود را به‌خوبی برای عکاسی مجهز کنید؟ گذشته از این، ممکن است باتری دوربین DSLR شما به هر دلیلی خالی شود یا شانه‌های شما از شدت سنگینی کیف دوربین خسته شوند.

اپلیکیشن‌های دوربین کاربردهای مفیدی دارند؛ اما تعداد زیادی اپلیکیشن هم وجود دارند که قدم را فراتر گذاشته‌اند و ویژگی‌های منحصر به فرد و ابزار ویرایش هوشمند ارائه می‌دهند. صرف‌ نظر از این که به یک سفر تابستانی یا یک پارک ساده ‌می‌روید، پنج اپلیکیشنی که در ادامه معرفی شده‌اند، به شما در بهبود عکاسی و ماندگار شدن سفرتان کمک می‌کنند.

SKRWT

تصویر 2

آی‌او‌اس/اندروید  

قیمت: ۱.۹۹ دلار 

سفر، عکاس‌ها را به شهرهای جدید می‌کشاند؛ اما رسیدن به یک خروجی خوب از ساختمان‌ها و سازه‌ها بلند با لنز واید گوشی‌ هوشمند دشوار است. SKRWT یک برنامه‌ی مفید در زمینه‌ی تصحیح پرسپکتیو و تصحیح لنز است.

برای مثال وقتی ترکیب‌بندی یک ساختمان بلند را تنظیم می‌کنید، تصویر به‌دست‌آمده خطوطی را نشان می‌دهد که به سمت بالا همگرا می‌شوند. SKRWT صرفا بر صاف کردن خطوط افقی یا عمودی تمرکز می‌کند؛ بنابراین آنچه عکس نشان می‌دهد بیشتر از چیزی است که چشم می‌بیند. برای پیاده‌سازی ویرایش و اصلاحات در SKRWT، کاربر باید اقداماتی مثل آماده‌سازی عکس برای فیلتر تصحیح لنز و جابه‌جایی اسلایدر برای تراز کردن عکس با گرید را انجام دهد. این اپلیکیشن مجهز به گزینه‌هایی مثل برش خودکار، تصحیح عکس، اصلاح تناسب (Ratio adjustment) و EXIF reader همراه با مودهای Mobile ،Wide ،Fisheye و GoPro است.

می‌توانید عکس تصحیحشده را در یک گالری اختصاصی یا به‌صورت مستقیم در camera roll ذخیره کنید. SKRWT مجهز به دو افزونه‌ی داخل برنامه است: MRRW، ابزاری آینه‌ای و 4PNTS ابزاری پرسپکتیو چهارنقطه‌ای برای اریب‌ کردن و تبدیل عکس‌ها. هر دو افزونه با قیمت ۹۹ سنت قابل خریداری هستند.

اگر به عکاسی از معماری علاقه دارید و می‌خواهید اعوجاج تصاویر را هم برطرف کنید، SKRWT گزینه‌‌ای مناسب است.

Hydra

هیدرا

آی‌او‌اس

قیمت: ۴.۹۹ دلار

Hydra به عکاسی، پرداش و ادغام تصاویر مختلف می‌پردازد تا در نتیجه تصویری با کیفیت‌تر ارائه کند. این اپلیکیشن مجهز به پنج حالت عکس است: HDR، Video-HDR، Lo-Light، Zoom و Hi-Res. بسته به حالت موجود، Hydra می‌تواند تا سقف ۶۰ فریم بر ثانیه برای ساخت یک تصویر با کیفیت ادغام کند و وضوح خروجی تصویر آن می‌تواند تا ۳۲ مگاپیکسل باشد.

بهترین نمونه‌ی کاربرد Hydra نورپردازی چشم‌اندازها یا فضاهای داخلی کم‌نور است که عکاس قادر به ثابت نگ داشتن گوشی خود است؛ زیرا در صورتی که لرزش یا حرکت زیادی هنگام ثبت تصاویر توسط اپلیکیشن حس شود، پروسه‌ی عکاسی متوقف خواهد شد. حالت HDR در شرایط نوری دشوار می‌تواند تا ۲۰ عکس را ثبت کند.

هدف حالت Zoom تصحیح محوی حرکت (Motion Blur) است و بهتر است در این حالت نیز گوشی خود را ثابت نگه‌دارید تا از نتایج غیر قابل انتظار اجتناب شود. Hydra برای شرایط ویژه طراحی شده؛ زیرا بیشتر مکمل اپلیکیشن اصلی دوربین آیفون است تا جایگزین آن. اما برای محیط‌های تاریک عملکرد بسیار خوبی دارد.

ProCam 4

پروکم

آی‌او‌اس

قیمت: ۴.۹۹ دلار

ProCam 4 یک اپلیکیشن عکس کلاسیک است که هدف آن تعبیه‌ی تنظیمات دستی و یک ویرایشگر تصویر پایدار در آیفون است. مجموعه‌ی گسترده‌ی تنظیمات آن در یک فرمت با کاربرد آسان ارائه می‌شوند که در صورت عجله داشتن از مسیر کار منحرف نمی‌شوید. این اپلیکیشن عکاسی که شامل هر دو مود ویدئو و عکس است، تنظیمات خاصی مثل Night mode ،Burst Mode ،Slow Shutter ،Video و Time Lapse را ارائه می‌دهد.

می‌توانید تنظیمات ایزو، سرعت شاتر، اکسپوژر، براکتینگ، وایت بالانس (تراز سفیدی) و لرزش‌گیری تصویر را به‌صورت دستی  انتخاب کنید. یک هیستوگرام به تنظیمات اکسپوژر کمک می‌کند و برنامه به پشتیبان Raw، فوکوس دستی  و افزایش فوکوس مجهز  است. اگر آیفون ۷ پلاس دارید، سعی کنید عکاسی سه‌بعدی wigglegram را با دوربین iSight Duo امتحان کنید که در این صورت، دو عکس در یک زمان با هر دوربین گوشی در یک توالی سریع گرفته می‌شود و یک افکت سه‌بعدی می‌سازد که می‌توانید آن را در قالب ویدئو یا GIF ذخیره کنید. علاوه بر تنظیمات عکاسی گسترده، می‌توانید با مجموعه‌ای از کنترل‌ها برای  saturation، white balance، exposure، brightness و contrast ، تصحیح پرسپکتیو و ترکیب از فیلترهای جلوه‌های ویژه ، تصاویر را ویرایش کنید.

اگر گاهی اوقات گوشی هوشمند را جایگزین دوربین اختصاصی خود می‌کنید، ProCam به خاطر کنترل‌های دستی گزینه‌ی مناسبی است.

Google Street View

تصویر ۵

آی‌او‌اس/اندروید - رایگان

در حال پیاده‌روی یا گشت و گذار در شهر، می‌توانید با Google Street View در هر زمانی یک عکس ۳۶۰ درجه بگیرید. می‌توانید مستقیما از اپلیکیشن یا آیفون این عکس را بگیرید و نیازی به تجهیزات تخصصی ندارید. این اپلیکیشن در ثبت یک صحنه‌ی خوش‌منظره به شما کمک می‌کند و برای این کار باید بچرخید تا دایره‌ی نارنجی روی صفحه‌ی نمایش را دنبال کنید. با دوربین گوشی هوشمند خود شروع کنید و دستورات را دنبال کنید تا بتوانید کل زاویه‌ها را در عکس خود داشته باشید.

هنگام عکاسی یک دایره به‌صورت خودکار ظاهر می‌شود تا در تکمیل عکس به شما کمک کند. وقتی کارتان تمام شد، برنامه صفحات عکس را به یکدیگر وصل می‌کند. سپس برای اشتراک‌گذاری عکس می‌توانید از Google Maps استفاده کنید. با این اپلیکیشن می‌توانید تصاویر عمومی و خصوصی را مدیریت کنید، عکس دیگران را ببینید و عکس‌های خود را با یک نمایش‌دهنده‌ی VR در حالت Cardboard نمایش دهید. همچنین می‌توانید عکس‌ خود را در فیس‌بوک، توییتر یا ایمیل به اشتراک بگذارید.

افرادی که به ندرت از دوربین تلفن همراه خود استفاده می‌کنند می‌توانند از قابلیت کاربردی و ساده‌ی ۳۶۰ درجه‌ی Google Street View و امکانات مستندسازی آن استفاده کنند. در ضمن این برنامه‌ یک گزینه‌ی خوب برای دیدن موقعیت‌های فرصت‌های عکس است.

Enlight

اینلایت

آی‌او‌اس / ۳.۹۹ دلار

Enlight یک اپلیکیشن عکس و ویرایشگر پیشرفته است که به‌صورت مستقل یا همراه با اپلیکیشن‌های عکس آی‌او‌اس برای ارائه‌ی تنظیمات پیشرفته‌ی عکس و جلوه‌های بصری کار می‌کند. این نرم‌افزار با منوی Hide-show (قابل مخفی‌سازی خود) همراه با واسط درگ اند دراپ، امکان کنترل جزئیات، تیرگی‌-روشنی ، رنگ و جلوه‌های ویژه را می‌دهد. هر آیتم منو با یک مجموعه از گزینه‌ها باز می‌شود و امکان برش، تطبیق، پیاده‌سازی فیلترها، شارپ کردن و اضافه کردن عناصر هنری را با استفاده از پیش‌فرض‌های قابل تطبیق، ابزار و ماسک‌ها فراهم می‌کند.

امکانات ماسک‌،  امکان ادغام افکت‌ها را فراهم می‌کنند در‌حالی‌که پیش‌فرض‌های هنری و فیلم امکان اضافه کردن جزئیات، تبدیل سیاه و سفید، افکت‌های طراحی، سطوح الگودار و ... را فراهم می‌کنند. یک ترکیب‌کننده‌ی عکس امکان ادغام دو عکس را برای دوبرابر ساختن اکسپوژر و مونتاژ فراهم می‌کند. فیلترهای هنری Enlight می‌توانند تصویر شما را به یک طرح آب‌رنگی، رنگ و روغن یا طراحی تبدیل کنند. آیا می‌خواهید کار را از ابتدا و اساس شروع کنید؟ مشکلی نیست: پیشرفت‌های ساده مثل برش، کج کردن، تطبیق رنگ و روتوش موجود هستند و سپس می‌توان آن‌ها را با قاب‌ها و فریم‌های دکوری، نورپردازی عکس، طیف و فیلترهای Vintage ترکیب و با خطوط، جلوه‌های ویژه و متن سفارشی تزئین کرد.

اگر می‌خواهید دوربین با گزینه‌های ویرایش سبک‌دار همراه شود، Enlight را انتخاب کنید.

بهترین گزینه‌های رایگان و پولی

بهترین گزینه ها

این پنج اپلیکیشن در شرایط ویژه و خاص عملکرد بسیار خوبی دارند. اما اگر بخواهید یک یا دو اپلیکیشن را انتخاب کنید، این گزینه‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین گزینه‌ی رایگان

تنها اپلیکیشن رایگان در این گروه، Google Street View برای آی‌او‌اس یا اندروید، در نوع خود یک گزینه‌ی موفق به شمار می‌رود. با این اپلیکیشن  نیاز به یک دوربین ویژه یا مهارت عکاسی ندارد. دستورالعمل‌های یکپارچه‌ی این اپلیکیشن تمام موارد مورد نیاز برای عکاس و پست چشم‌انداز‌های تأثیرگذار را فراهم می‌کنند که بازدیدکنندگان در سراسر جهان بتوانند از آن‌ها لذت ببرند. اگر از یک دوربین اختصاصی استفاده می‌کنید، می‌توانید تصاویر خود را بدون نیاز به یک دستگاه جانبی اضافه، اندکی متفاوت کنید.

بهترین گزینه‌ی پولی

بهترین گزینه‌ی پولی در این گروه ProCam 4 است که بهترین اپلیکیشن برای تنظیمات حرفه‌ای از جمله کنترل‌های عکاسی دقیق، عملکرد به سبک DSLR، پشتیبانی از Raw و انواع امکانات ویرایش محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات