آنر 6 سی پرو با نمایشگر ۵.۲ اینچی و تراشه MT6750 مدیاتک معرفی شد

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در سکوت خبری از گوشی میان‌رده جدیدش از برند آنر با نام آنر ۶ سی پرو با نمایشگر ۵.۲ اینچی اچ‌دی رونمایی کرد.
تبلیغات

گوشی آنر ۶ سی در ماه آوریل ۲۰۱۷ معرفی شد و نسخه‌ی ارتقاءیافته آن با نام آنر ۶ سی پرو (Honor 6C Pro) در روسیه به‌صورت رسمی رونمایی شده است. در نگاه اول، شباهت مشخصات‌ فنی گوشی آنر ۶ سی پرو و آنر وی ۹ پلی جلب‌ توجه می‌کند؛ به همین جهت می‌توان گفت که گوشی آنر ۶ سی پرو هواوی در واقع نسخه «تغییر برند یافته» گوشی آنر وی ۹ پلی است که ماه گذشته در چین معرفی شد. گوشی آنر ۶ سی پرو هنوز در وب‌سایت رسمی آنر در اروپا لیست نشده، اما توئیتر آنر در فرانسه، مشخصات‌ فنی و قابلیت‌های گوشی جدید آنر ۶ سی پرو را اعلام کرده است.

آنر ۶ سی پرو از تراشه MT6750 مدیاتک استفاده می‌کند که چیپ‌ست میان‌رده محسوب می‌شود و به هشت هسته پردازشی مجهز شده است؛ فرکانس پردازشی هسته‌های مورد استفاده در تراشه MT6750 مدیاتک آنر ۶ سی، ۱.۰ گیگاهرتز و ۱.۵ گیگاهرتز است و همین موضوع باعث شده از دو خوشه هسته‌های پردازشی Cotrex-A53 در تراشه MT6750 مدیاتک استفاده شود. واحد پردازش گرافیکی Mali-T860MP۲ نیز در چیپ‌ست MT6750 مدیاتک به‌ کار گرفته شده است که پردازش محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

آنر 6 سی پرو

برند آنر گوشی آنر ۶ سی پرو را به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی مجهز کرده است که با وجود حاشیه‌ در پایین صفحه‌نمایش، این مدل فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود و باید از دکمه‏‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید به منظور جابه‌جایی در محیط کاربری استفاده کنید. رزولوشن نمایشگر با توجه به اینکه آنر ۶ سی پرو احتمالاً قیمت بالایی ندارد، اچ‌دی (یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل) است.

گوشی جدید آنر ۶ سی پرو به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‏‌کند. با این‌حال، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید. مانند بیشتر محصولات هواوی، اسلات حافظه میکرو SD و سیم‌کارت مشترک است و به همین جهت، باید از ترکیب ۲ سیم‌کارت استفاده کنید یا قید یکی از سیم‌کارت‌های خود را به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی بزنید.

میان‌رده جدید آنر با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2 همراه شده است که از فلاش LED استفاده می‌کند. در پنل جلوی گوشی و در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی به منظور ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌ی تصویری گنجانده شده است.

ابعاد آنر ۶ سی پرو، ۱۴۷.۹ در ۷۳.۲ در ۷.۶۵ میلی‌متر اعلام شده است و این مدل، ۱۴۵ گرم وزن دارد. گوشی جدید هواوی از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و در پشت گوشی، حسگر اثر انگشت جای گرفته است. باید اشاره کرد که این گوشی میان‌رده از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهره می‌گیرد و در لبه‌ی پایین نمایشگر از یک درگاه میکرو یواس‌بی استفاده شده است.

آنر 6 سی پرو

گوشی جدید آنر ۶ سی با سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا به بازار عرضه خواهد شد و رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید با پوسته‌ی EMUI 5.1 شخصی‌سازی شده است؛ در حال‌حاضر، Emotion UI 5.1 آخرین نسخه از رابط‌کاربری اختصاصی هواوی محسوب می‌شود. برای مقایسه باید گفت که آنر ۶ سی به صفحه‌نمایش ۵ اینچی مجهز شده است، از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌‏کند و تراشه اسنپدراگون ۴۳۵ کوالکام قلب تپنده‌ی مدل میان‏‌رده آنر ۶ سی هواوی است.

قیمت و وضعیت عرضه این مدل هنوز اعلام نشده است؛ اما از آنجاکه گوشی آنر ۶ سی پرو در روسیه معرفی شده، حتماً در این بازار عرضه خواهد شد. وب‌سایت Gizmochina در توضیحات مربوط به گوشی آنر ۶ سی پرو و با استناد به اطلاعات پیشتر به‌دست آمده، آورده است که آنر ۶ سی پرو احتمالاً با برچسب قیمتی ۱۷۹ یورو (۲۱۲ دلار) در اروپا به فروش خواهد رسید؛ البته ذکر نشده است که هواوی برنامه‌ای برای عرضه این مدل در خارج از اروپا دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات