درآمد اچ تی سی در ماه سپتامبر ۱۱۷ درصد رشد داشت

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش اچ‌تی‌سی و به‌لطف تحویل گوشی‌های پیکسل ۲ به گوگل، درآمد این شرکت تایوانی در ماه سپتامبر ۱۱۷ درصد رشد داشته است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی درآمد خود در ماه سپتامبر را ۶.۵۱ میلیارد دلار تایوان (معادل ۲۱۵ میلیون دلار آمریکا) اعلام کرد؛ بنابراین درآمد اچ‌تی‌سی نسبت به درآمد ۳ میلیارد دلار تایوان (معادل ۹۹.۲ میلیون دلار آمریکا) این شرکت در ماه آگوست، افزایشی ۱۱۷ درصدی را تجربه کرده است؛ چرا که در آن بازه‌ی زمانی، تایوانی‌ها هنوز تحویل پیکسل ۲ را آغاز نکرده بودند.

اچ‌تی‌سی در سال‌جاری میلادی تنها مسئولیت تولید پیکسل ۲ را برعهده داشت، در حالی که وظیفه‌ی تولید پیکسل ۲ ایکس‌ال به ال‌جی محول شده بود؛ اما سال گذشته هر دو مدل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال توسط اچ‌تی‌سی تولید شده بودند؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که درآمد تایوانی‌ها در ماه سپتامبر نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مقاله‌های مرتبط:

گفته می‌شود که اچ‌تی‌سی در حال کار روی محصول جدیدی است که می‌تواند بر محبوبیت سری اچ‌تی‌سی یو ۱۱ بیافزاید. پیش‌بینی می‌شود که اچ‌تی‌سی یو ۱۱ با نمایشگر تمام‌صفحه با حاشیه‌های باریک و نسبت تصویر ۱۸:۹ با هدف رقابت با محصولاتی چون ال‌جی وی ۳۰، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس روانه‌ی بازار شود. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، اچ‌تی‌سی موفق به کسب درآمد ۴۶.۳ میلیارد دلار تایوان (معادل ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا) شده است که کاهش سالانه‌ی ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

با وجود کاهش درآمد اچ‌تی‌سی نسبت به سال گذشته، این شرکت به‌زودی از لحاظ مالی، در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت. به‌لطف معامله‌ی اخیر اچ‌تی‌سی با گوگل، اچ‌تی‌سی پس از نهایی‌‌شدن قرارداد خود با غول دنیای فناوری، اوایل سال آینده‌ی میلادی مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار دریافت خواهد کرد. در عوض تایوانی‌ها گواهی غیرانحصاری بهره‌گیری از بخشی از حقوق معنوی خود را به گوگل اعطا خواهند کرد. علاوه‌بر این، تعدادی از کارکنان اچ‌تی‌سی که در پروژه‌ی تولید گوشی‌های پیکسل نقش داشتند، به گوگل خواهند پیوست.

اچ‌تی‌سی در صنعت گوشی‌های هوشمند باقی می‌ماند؛ با این وجود برخی از تحلیل‌گران معتقدند که تایوانی‌ها باید از این پس تمرکز بیشتری روی حوزه‌ی واقعیت مجازی و هدست اچ‌تی‌سی وایو داشته باشند. گفته می‌شود که اچ‌تی‌سی در حال کار روی نسخه‌ای از وایو است که نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد. شایعات حکایت از آن دارند که نام این دستگاه اچ‌تی‌سی وایو فوکوس خواهد بود و تایوانی‌ها آن‌ را برمبنای طراحی مرجع ساخته‌شده توسط گوگل و کوالکام توسعه می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات