فضای ابری نامحدود گوگل برای آپلود تصاویر پیکسل 2 تا سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اعلام گوگل، فضای نامحدود ابری برای بارگذاری تصاویر بدون افت کیفیت با گوشی‌های پیکسل ۲ در سال ۲۰۲۰ خاتمه خواهد یافت.
تبلیغات

شرکت گوگل در روز ۱۲ مهر ماه، از گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال رونمایی کرد. آنچه پرچم‌داران جدید گوگل را نسبت به دیگر رقبا متمایز می‌کند، عملکرد خارق‌العاده‌‌ی آن‌ها در زمینه‌ی عکاسی است. به همین جهت، گوگل به خریداران این گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را بدون کاهش کیفیت، در فضای ابری Google Photos بارگذاری کنند. با این‏‌حال در صفحه‌ی رسمی مربوط به گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل، به این موضوع اشار شده است که تنها تا سال ۲۰۲۰، خریداران گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال اجازه دارند تصاویر و ویدیوهای خود را بدون افت کیفیت و به‌صورت نامحدود، در فضای ابری Google Photos ذخیره کنند.

هنگامی‌ که تاریخ اعلام شده به پایان برسد، گوگل تصاویر و ویدیوهای شما را برای ذخیره در  فضای ابری Google Photos، فشرده خواهد کرد. این فشرده‌سازی که گوگل از عبارت «High Quality» برای آن استفاده کرده است، بدین معنی خواهد بود که تصاویر به ثبت رسیده با رزولوشن بالاتر از ۱۶ مگاپیکسل و ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر از 1080p، فشرده خواهند شد.

البته شرکت گوگل به وب‌سایت CNET اعلام کرده است که پس از سال ۲۰۲۰، محدودیت اعمال شده شامل تصاویر و ویدیوهای قدیمی شما نخواهد شد. تنها ویدیوها و تصاویری که پس از سال ۲۰۲۰ به ثبت برسد، توسط گوگل برای بارگذاری در فضای ابری Google Photos فشرده خواهند شد.

سایر کاربران که خریداران گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل نیستند، می‌توانند حداکثر تا ۱۵ گیگابایت تصاویر و ویدیوهای خود را بدون افت کیفیت در سرویس ابری Google Photos ذخیره کنند. پس از اتمام فضای مذکور، باید برای خریداری فضای اضافه نزدیک به ۲ دلار در هر ماه هزینه کنید.

در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال نیز باید گفت که پرچمداران جدید گوگل به دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز شده‌اند. دوربین اصلی گوشی پیکسل ۲ و پیکس ۲ ایکس‌ال می‌تواند حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، فیلم‌برداری کند؛ همچنین امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و رزولوشن 720p و نرخ ۲۴۰ فریم‌برثانیه وجود دارد. دوربین سلفی نیز در گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که دیافراگم f/2.4 دارد و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری با استفاده از آن به 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه محدود شده است.

شرکت گوگل در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) گوشی پیکسل ۲ را به بازار عرضه خواهد کرد. پیکسل ۲ ایکس‌ال نیز که به صورت هم‌زمان با پیکسل ۲ معرفی شده است، یک ماه دیرتر و در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به فروش خواهد رسید. قیمت پایه برای گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با ۶۴ گیگابایت حافظه، به ترتیب ۶۴۹ و ۸۴۹ دلار است و البته نسخه‌ی رده‌بالای آن‌ها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه با قیمت ۷۴۹ و ۹۴۹ دلار عرضه می‏‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات