بزرگداشت یک‌سالگی فراخوان عکاسی TeamPixel#

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با گذشت یک‌سال از راه‌اندازی هشتگ TeamPixel تصاویر زیادی را از کاربران دریافت کرد و اکنون در سالگرد این اتفاق از کاربران تشکر کرده است.
تبلیغات

گوگل اوایل هفته‌ی جاری، یک‌‌سالگی هشتگ #TeamPixel را تبریک گفت و از تمام کسانی که در این پروژه‌ی شبکه‌ی اجتماعی با هدف ارتقاء قابلیت‌های دوربین دستگاه‌های اندرویدی پیکسل شرکت کردند، تشکر کرد. در بزرگداشت یک‌سالگی این حرکت اجتماعی، گوگل تعدادی از تصاویری را که توسط کاربران با گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال ثبت و منتشر شده بود، به اشتراک گذاشت که برخی از این تصاویر را در ادامه می‌توانید مشاهده می‌کنید.

نمونه عکس‌ها با هشتگ TeamPixel

گوگل تأکید کرد هرکسی که با حرکت اجتماعی #TeamPixel همراه شد در واقع به ساخت دنیایی شفاف‌تر و خلاقانه‌تر کمک کرد. گوگل از این طریق کسانی را که هنوز در حرکت یادشده شرکت نکرده‌اند، به این‌کار تشویق کرد. ایکینز (Akins)، مدیر شبکه‌های اجتماعی گوگل می‌گوید تیم پیکسل در حال تدارک چند غافلگیری مربوط به #TeamPixel است که جزئیات آن در ماه‌های آتی مشخص می‌شود. احتمالا جایزه‌ای در کار است و سران مانتین‌ویو در حال برنامه‌ریزی یک مسابقه‌ی عکاسی در آینده‌ی نزدیک هستند.

با توجه به انتظاری که از گوگل در زمینه‌ی ارائه‌ی دوربین‌های باکیفیت می‌رفت، عکاسی موبایلیِ پیشرفته یکی از مواردی بود که گوگل در معرفی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال روی آن مانور داد. این شرکت به روند تولید دوربین باکیفیت در گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال نیز ادامه داد به طوری که بر اساس تحلیل وب‌سایت DxOMark این دو گوشی به قدرتمندترین دوربین‌های حال حاضر دنیا مجهز هستند. غول دنیای فناوری برخلاف تمامی رقبا به استفاده از یک لنز بسنده کرد و انتظار می‌رفت که این حرکت به ضرر گوگل تمام شود؛ اما باید صبر کرد و دید که دستگاه‌های مورد بحث در دنیای واقعی چه عملکردی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

بارزترین بهبود در زمینه‌ی دوربین که در معرفی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به آن‌ها اشاره شد، استفاده از لرزش‌گیر هم در بُعد سخت‌افزار (OIS) و هم در بُعد نرم‌افزار (EIS) است که برای هر دو دوربین پشت و جلو در گوشی‌های یادشده در نظر گرفته شده است.

در مورد مشخصات ماژول‌های به‌کاررفته، دوربین پشت از نوع ۱۲.۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ میکرومتر است که در پشتِ لنزهایی با دیافراگم f/1.8 جای گرفته است؛ اما دوربین جلو از نوع ۸ مگاپیکسلی است. گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال در حال حاضر برای پیش‌خرید در دسترس هستند و از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برای خریداران ارسال خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات