میت 10 هواوی از قابلیتی مشابه با DeX سامسونگ پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در حال آماده‌سازی قابلیتی مشابه با DeX سامسونگ است که استفاده از میت ۱۰ را به عنوان یک رایانه‌شخصی امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

شرکت سامسونگ، گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را با داک Samsung DeX ارائه می‌‏دهد و فبلت جدید این شرکت یعنی گلکسی نوت ۸ نیز از قابلیت مشابهی استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ مدعی است که با پلت‌فرم DeX، می‌توانید «از گوشی‌ هوشمندتان به عنوان یک رایانه‌شخصی» استفاده کنید. بدین صورت که تنها باید یکی از گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ سامسونگ را درون داک DeX قرار دهید و سپس با اتصال کابل HDMI به مانیتور یا تلویزیون‌، امکان استفاده از پرچمداران جدید سامسونگ مانند یک رایانه شخصی فراهم خواهد شد و حتی می‏‌توانید ماوس و صفحه‌کلید را به داک Samsung DeX متصل کنید.

آن‌طور که شایعات اخیر نشان می‌دهد، به‏‌نظر می‌رسد شرکت هواوی از قابلیت کانتینیوم گوشی‌های ویندوزی و Samsung DeX الگوبرداری کرده است و تصمیم دارد تا قابلیت مشابهی را به همراه پرچمدار جدید خود یعنی میت ۱۰ ارائه دهد.

به همین جهت، انتظار داریم میت ۱۰ درون یک داک قرار بگیرد و سپس با اتصال آن به یک نمایشگر بزرگ و استفاده از ماوس و صفحه‌کلید، می‌توانید از فبلت پرچمدار جدید هواوی مانند یک رایانه شخصی استفاده کنید. با این‌حال، قابلیت مجزایی که هواوی برای میت ۱۰ توسعه داده است با پلت‌فرم DeX سامسونگ یا قابلیت کانتینیوم گوشی‌های ویندوزی یک تفاوت عمده خواهد داشت؛ شرکت هواوی، کاربران را به خریداری یک داک محدود نخواهد کرد و می‌توانید از وسایل جانبی مشابهی که توسط سازندگان دیگر عرضه می‏‌شود، استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت DeX در گوشی‌های سامسونگ، به داک Samsung DeX احتیاج دارید که به صورت رسمی توسط شرکت سازنده تولید شده است. این داک که از طراحی گرد برخوردار است، با یک آداپتور به پریز برق متصل می‌شود و حتی به فن نیز مجهز شده است که وظیفه خنک‌سازی گوشی را برعهده دارد.

سازندگان دیگری مانند موتورولا نیز قابلیت‌های مشابهی را پیش‌تر ارائه داده بودند که البته هیچ‌گاه به موفقیت دست پیدا نکرده‌اند. به عنوان مثال، گوشی موتورولا اتریکس نیز با محصولی به نام lapdock در سال ۲۰۱۱ عرضه شد که البته شکست خورد.

پشتیبانی فبلت پرچمدار جدید هواوی از داک‌ غیررسمی که توسط سازندگان وسایل جانبی به تولید رسیده است، باعث خواهد شد تا کاربران حق انتخاب بیشتری برای بهره‌گیری از قابلیت‌های فبلت میت ۱۰ داشته باشند و به نوعی محدودیت‌هایی را برای کاربران به دنبال نخواهد داشت. داک اختصاصی که شرکت هواوی ارائه خواهد داد، از دیسپلی‌پورت استفاده می‌کند که به اندازه‌ی خروجی HDMI رایج نیست؛ با این‏‌حال، یک مبدل به کاربران کمک خواهد کرد تا از میت ۱۰ به عنوان یک رایانه‌شخصی مجهز به سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند.

اطلاعات منتشر شده مبنی بر پشتیبانی احتمالی میت ۱۰ از داک‌ و امکان اتصال آن به یک نمایشگر بزرگ‌تر برای استفاده از میت ۱۰ هواوی به عنوان یک رایانه‌شخصی، توسط رئیس شرکت Miraxess ارائه شده است که تولیدکننده Mirabook است؛ محصولی مشابه با یک لپ‌تاپ که استفاده از گوشی‏‌های هوشمند را به عنوان یک رایانه شخصی امکان‌پذیر خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که این اطلاعات تا چه اندازه صحت دارد، اما به‌نظر می‌رسد میت ۱۰ یکی از قدرت‌مندترین گوشی‌های پرچمدار امسال خواهد بود. شرکت هواوی پیش‌تر در رابطه با میت ۱۰ اعلام کرد که این فبلت، یک «ماشین هوشمند حقیقی» است و یک گوشی‌هوشمند نخواهد بود!

شرکت هواوی در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) از فبلت میت ۱۰، میت ۱۰ پرو، میت ۱۰ پورشه دیزاین و میت ۱۰ لایت رونمایی خواهد کرد. حتی در صورت صحت این اطلاعات، مشخص نیست که چه تعداد از گوشی‌های هواوی از سری میت ۱۰ از قابلیتی مشابه با DeX سامسونگ برخوردار خواهند بود. میت ۱۰ پرو قرار است با طراحی بدون لبه عرضه شود و میت ۱۰ استاندارد نیز حاشیه‌های کم‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت؛ هرچند، نمایشگر آن کشیده نیست و نسبت ابعاد آن ۱۶ به ۹ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات