اچ‌ تی‌ سی یو 11 پلاس در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعه‌ی جدیدی منتشر شده است که تأیید می‌کند یو ۱۱ پلاس با نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به گوشی یو ۱۱ به‌زودی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

با وجود اینکه اکنون بیش از نیمی از مهندسان اچ‌تی‌سی (در حدود دو هزار نفر) به استخدام گوگل درآمده‌اند، این شرکت تایوانی در واقع تصمیمی برای خروج از بازار گوشی‌ هوشمند و فروش کامل تجارت «گوشی‌های هوشمند» خود به ساکنان مانتین‌ویو ندارد.

به همین جهت، شایع شده است که اچ‌تی‌سی یک گوشی پرچم‌دار دیگر تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد که بر اساس گمانه‌زنی‌ها، یو ۱۱ پلاس نامیده خواهد شد. در یکی از شایعات منتشرشده در مورد این مدل، به این موضوع اشاره شد که یو ۱۱ پلاس تا نیمه اول ماه نوامبر معرفی می‌شود و آخرین گزارش منتشرشده درباره‌ی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی، جزئیات بیشتری در رابطه با یو ۱۱ پلاس در اختیارمان قرار می‏‌دهد.

منابع مطلع ادعا می‌کنند که گوشی جدید اچ‌تی‌سی، نسخه ارتقاءیافته‌ی پرچم‌دار فعلی این شرکت یعنی یو ۱۱ است. گزارش منتشرشده، همچنین نام احتمالی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی را تأیید می‌کند و مدعی است که این مدل با نام تجاری یو ۱۱ پلاس به بازار عرضه خواهد شد.

در شایعه‌ی تازه منتشرشده، اشاره می‌شود که گوشی رده‌بالای یو ۱۱ پلاس به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، تا اوایل سال آینده، تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام معرفی نمی‌شود و به همین جهت چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها انتخابی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند برای پرچم‌داران جدید خود خواهند داشت.

 گفته می‌شود شرکت سازنده، یو ۱۱ پلاس را در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد کرد و این مدل، به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. یک شاتر ۸ مگاپیکسلی دیگر برای گوشی یو ۱۱ پلاس در نظر گرفته شده است که ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌ی تصویری را در پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی امکان‌پذیر خواهد کرد.

مشخصات کلیدی یو ۱۱ پلاس عبارتند از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و نمایشگر ۶ اینچی Quad HD

گوشی پرچم‌دار یو ۱۱ پلاس که تا چند هفته آینده به‌عنوان نسخه «ارتقاءیافته» یو ۱۱ عرضه می‌شود، به نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با یو ۱۱ مجهز خواهد بود. بر همین اساس گفته شده است نسخه «پلاس» پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی با نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن Quad HD عرضه خواهد شد که مشخصات فنی این مدل رده‌بالا را تکمیل می‌کند؛ برای مقایسه باید گفت گوشی یو ۱۱ با نمایشگر ۵.۵ اینچی Quad HD رونمایی شد.

با اینکه در گزارش جدید به بخشی از مشخصات‌ سخت‌افزاری گوشی یو ۱۱ پلاس اشاره شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو عرضه می‌شود یا شرکت سازنده، آن را با نسخه قدیمی‌تر یعنی سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ نوقا ارائه خواهد داد؛ به همین جهت، باید منتظر تأیید جزئیات بیشتری از گوشی یو ۱۱ پلاس باشیم.

پیش‌تر خواندید که شرکت اچ‌تی‌سی، در حال توسعه‌ی سه گوشی جدید با اسم رمز اوشن مستر، اوشن لایت و اوشن هارمونی است و اوشن مستر تنها گوشی رده‌بالای اچ‌تی‌سی برای نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد بود؛ دو مدل دیگر با قیمت مناسب وارد بازار خواهد شد و بر اساس شنیده‌ها، ممکن است به‌عنوان عضوی از سری دیزایر معرفی شوند. اسم‌ تجاری گوشی جدید اوشن هارمونی مشخص نشده؛ اما اوشن مستر احتمالاً همان یو ۱۱ پلاس است که در شایعات جدید به آن پرداخته شده بود. در رابطه با اوشن مستر همچنین اعلام شده است که این مدل از پنل LCD ساخت شرکت ژاپن دیسپلی استفاده می‏‌کند که احتمالاً نسبت ابعاد آن ۱۸ به ۹ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات