عرضه سهام اچ تی سی به‌طور موقت متوقف شد

پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی به دلیل آنچه که از آن به عنوان «یک اطلاعیه‌ی مهم» یاد کرده است، به‌طور موقت، عرضه‌ی سهام خود را متوقف کرد.
تبلیغات

مدیران اچ‌تی‌سی اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی سهام این شرکت تایوانی از روز پنج‌شنبه به‌طور موقت متوقف خواهد شد. به نظر می‌رسد این شرکت برای مراسمی آماده می‌شود که در آن خبر مهمی را با جهانیان به اشتراک خواهد گذاشت.

تیم کولپن از بلومبرگ که به عنوان یکی از تحلیل‌گران و نویسندگان این مجموعه در حوزه‌ی تکنولوژی‌های منطقه‌ی آسیا به شمار می‌رود، اعلام کرده است که شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد خبر مهمی را اعلام کند و از همین رو به‌طور موقت عرضه‌ی سهام خود را متوقف کرده است.

اوایل ماه جاری بود که گمانه‌زنی‌ها پیرامون تصاحب اچ‌تی‌سی توسط گوگل قوت گرفت و اکنون با انتشار خبر یادشده به نظر می‌رسد روند تصاحب این شرکت تایوانی توسط غول دنیای فناوری به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

با این وجود کولپن گزارش کرده است که چر وانگ، مدیر عامل اچ‌تی‌سی در تایوان به سر می‌برد و با اینکه هنوز هیچ خبری به‌صورت رسمی تایید نشده است؛ اما ظاهرا ظرف یکی دو روز آینده خبر معامله‌ی گوگل و اچ‌تی‌سی اعلام می‌شود.

کولپن همچنین در توئیتی اعلام کرده است که رسانه‌های محلی مانند اپل‌دیلی در گزارشی مدعی شده‌اند گوگل تنها بخش تجارت گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی را تصاحب می‌کند و بخش مربوط به هدست واقعیت مجازی این غول تایوانی موسوم به وایو همچنان مستقل خواهد ماند.

در گزارش اخیر فوکوس تایوان آمده که براساس شایعات، اچ‌تی‌سی در حال فراهم‌ساختن شرایطی عمومی در مقر خود، به منظور برگزاری جلسه‌ای مهم است و تمامی اعضا و کارمندان این شرکت برای شنیدن یک تغییر راهبردی مهم آماده می‌شوند.

ایوان بلس، فاش‌کننده‌ی مشهور دنیای فناوری نیز در توئیتی این موضوع را تایید کرده و گفته که یکی از دعوتنامه‌های مراسم به دست او رسیده است. از همین رو به نظر می‌رسد این اخبار با موضوع تصاحب اچ‌تی‌سی توسط گوگل ارتباط دارد.

باوجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، چندین سال است که اچ‌تی‌سی با توجه به شرایط خود وضعیت مالی خوبی ندارد و طی شش سال گذشته سهام این شرکت ۹۴ درصد افت داشته است. از همین رو به نظر می‌رسد توقف عرضه‌ی سهام تایوانی‌ها برای اعلام یک خبر بزرگ و شاید یک معامله‌ی چندین میلیارد دلاری ارزش داشته باشد. پیشتر اعلام شده بود گوگل به منظور تقویت بخش سخت‌افزاری و بعد از معرفی سری جدید گوشی‌های هوشمند خود موسوم به پیکسل که با همکاری اچ‌تی‌سی تولید شده بود، قصد دارد این شرکت تایوانی را تصاحب کند.

البته هنوز اچ‌تی‌سی در وب‌سایت ویژه‌ی سرمایه‌گذاران خود، نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است. از طرف دیگر این اولین باری نیست که گوگل یک شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی را خریداری می‌کند؛ پیشتر این غول دنیای فناوری سابقه‌ی تصاحب موتورولا را داشته است. البته سال ۲۰۱۱ گوگل برای خرید بخش موبایل موتورولا ۱۲.۵ میلیارد دلار هزینه کرد و سه سال بعد آن را در ازای ۲.۹۱ میلیارد دلار به لنوو فروخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات