تصاویر جدیدی از اجزای داخلی آیفون 8 اپل منتشر شد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی تصاویری از اجزای مختلف آیفون ۸ از جمله نمایشگر، کابل فلکس و سایر قطعات سخت‌افزاری این مدل به دست آمده است.
تبلیغات

با وجود عدم اعلام رسمی اپل، مراسم معرفی آیفون‌های جدید احتمالاً در ماه آینده برگزار خواهد شد و همین موضوع باعث شده است حجم شایعات در مورد آیفون ۸ افزایش پیدا کند. به‌تازگی تصاویری نیز از اجزای مختلف مورد استفاده در گوشی آیفون ۸ مانند پنل نمایشگر و کابل فلکس (کابلی نازک و انعطاف‌پذیر که داخل دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود) در شبکه ویبو به دست آمده است که با وجود عدم تأیید رسمی، به نظر می‌رسد برخی از قابلیت‌های آیفون جدید اپل را فاش می‎کند.

با توجه به فاش شدن تصاویر مختلف از رندرها، ماکت و حتی کیس‌های طراحی‌شده برای آیفون پرچم‌دار جدید اپل، همه می‌دانیم که طراحی آیفون ۸ چگونه خواهد بود. پرچم‌دار جدید اپل از بدنه‌ای از جنس شیشه استفاده می‎کند و احتمالاً کمی ضخیم‌‏تر نسبت به نسل قبل یعنی آیفون‌های ۷ است. علاوه‌ بر این، اطلاعات فاش شده تأیید می‎کند که آیفون ۸ برخلاف مدل‏‌های قبلی به نمایشگر اولد مجهز خواهد بود؛ پنل صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید اپل توسط سامسونگ دیسپلی تأمین می‏‌شود.

تصاویر فاش شده از اجزای مختلف آیفون ۸ از جمله پنل نمایشگر، به این موضوع اشاره دارند که نمایشگر اولد این مدل، فاقد لبه (بدون حاشیه) است. البته، نمی‌توان گفت آیفون ۸ کاملاً بدون حاشیه خواهد بود؛ درصورتی‌که شایعات پیشین مبنی بر عرضه نسخه سفیدرنگ آیفون جدید اپل صحت داشته باشند، حاشیه‎های اطراف نمایشگر قابل مشاهده است. مشخصات قطعات دیگری نیز به همراه صفحهنمایش فاش شده است و گفته می‌شود  این اجزای سخت‏‌افزاری در گوشی آیفون ۸ استفاده خواهد شد.

اجزای آیفون 8

هیچ حسگر اثر انگشتی در پنل جلوی گوشی وجود ندارد و ازآنجایی‌که جای‌گیری حسگر Touch ID در پنل پشتی یا زیر دکمه پاور غیر محتمل به نظر می‌رسد، شاید شرکت اپل تصمیم گرفته است آیفون پرچم‌دار جدیدش را بدون حسگر اثر انگشت عرضه کند. در این صورت، سیستم تشخیص چهره یا حسگر عنبیه با سنسور اثر انگشت جایگزین می‌شود.

اطلاعات پیش‌تر فاش شده از فرم‌‏ور بلندگوی هوشمند هوم‌پاد اپل نیز تأیید می‌کند که سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، جایگزین کاملی برای حسگر اثر انگشت خواهد بود؛ زیرا این سیستم توسط برنامه‌‏های مختلف پشتیبانی می‌شود و حتی اپل پِی برای احراز هویت کاربران در هنگام تأیید پرداخت‌‌های موبایل، از سیستم تشخیص چهره استفاده خواهد کرد.

در پنل جلوی گوشی تعدادی حفره وجود دارد که برای جای‌گیری سنسورها و دوربین سلفی در حاشیه بالای نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلندگوی مخاطب نیز در حاشیه کوچک بالای نمایشگر آیفون ۸ قرار دارد. تصاویر فاش شده از اجزای مختلف آیفون ۸، هم‌چنین تأیید می‌کنند که آیفون ۸ کمی بزرگ‌تر از آیفون ۴.۷ اینچی اپل خواهد بود.

اجزای آیفون 8

بر اساس اطلاعات پیش‌تر فاش شده، آیفون ۸ به‌عنوان گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ اپل به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس معرفی خواهد شد و تراشه A11 اپل، قدرت پردازشی آیفون‏‌های جدید را تأمین خواهد کرد. هر سه مدل، از بدنه‌ای از جنس شیشه استفاده می‌کنند که برای پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم ضرورت دارد. همچنین اعلام شده است که شرکت اپل، آیفون‌های جدید خود را در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد کرد؛ البته رنگ طلایی با آنچه در مدل‌های قبلی دیده‌ایم، تفاوت دارد و سومین رنگ آیفون ۸، مسی خواهد بود.

آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار معرفی خواهد شد و آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس با قیمتی نزدیک به نسل قبل، برای کاربرانی مناسب‌اند که به دنبال یک گوشی آیفون جدید با قیمتی مناسب هستند؛ البته، تنها آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس به‌صورت گسترده در دسترس قرار می‌گیرند. پیش‌بینی‌‌های گذشته، حاکی از این موضوع هستند که آیفون ۸ عرضه اولیه محدودی خواهد داشت و شاید تا پایان سال جاری، بازده تولید آیفون‏‌های جدید اپل پایین باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات