فناوری تشخیص چهره، راهکار جدید اپل برای تایید پرداخت‌های موبایلی

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات جدیدی از سیستم تشخیص چهره آیفون ۸ به‌دست آمده است و احتمالاً این سیستم برای پرداخت موبایلی به کار گرفته می‎شود.
تبلیغات

مدتی است که شایعاتی مبنی بر ارائه آیفون ۸ به‌عنوان پرچم‌دار جدید شرکت اپل با فناوری تشخیص چهره وجود دارد. این مدل به‌عنوان پرچم‌دار جدید اپل راهی بازار خواهد شد و آخرین اطلاعات به‌دست آمده، کاربران را نسبت به عرضه این مدل با فناوری تشخیص چهره امیدوار می‌کند.

مدتی پیش با بررسی کدهای مربوط به آیفون ۸ در فرم‌ور بلندگوی هوم‌پاد، مشخص شد که این مدل با طراحی بدون حاشیه راهی بازار می‎شود و دکمه Home از حاشیه پایین نمایشگر حذف شده است. یک توسعه‎دهنده با نام دنیل نیازف، رشته‎هایی را از کدهای موجود در فرم‌ور مربوط به بلندگوی هوشمند هوم‌‏پاد به‎دست آورده است و به‌‏نظر می‌رسد که رابط‎ پرداخت موبایلی Apple Pay، از قابلیتی به‌نام Pearl ID پشتیبانی خواهد کرد. در کدهای به‎دست آمده، هم‏چنین به «رابط بدون تماس» برای آیفون پرچم‎دار جدید اپل اشاره شده است.

اگر گزارش‌های پیشین صحت داشته باشد، Pearl ID به قابلیت شناسایی تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم اشاره خواهد داشت. همچنین در این کدها، به قابلیت Touch ID نیز اشاره شده است که احتمال عرضه iPhone 8 را با حسگر تشخیص اثرانگشت افزایش می‏‌دهد.

هنوز مشخص نیست که Pearl ID چگونه کار خواهد کرد؛ آیا به‌صورت هم‌زمان، چهره و عنبیه چشم کاربران برای احراز هویت آن‎ها و تأیید پرداخت بررسی خواهد شد یا این دو قابلیت به‌صورت جداگانه فعال می‌شوند. هرچند، فعالیت هم‎زمان آن‏ها باعث خواهد شد تا امنیت کاربران به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

در رابطه با نحوه سیستم شناسایی چهره در آیفون ۸، باید گفت که این سیستم با دریافت یک تصویر و مدل‌سازی‌های سه‎بعدی با استفاده از حسگرهای فروسرخ، چهره کاربران را تشخیص می‏‌دهد و فناوری مورد استفاده در آن، به هیچ عنوان مانند برخی از رقبای اندرویدی خود که تنها با دریافت یک تصویر به شناسایی چهره کاربران می‏‌پردازند؛ امنیت پایینی نخواهد داشت.

همچنین، هنوز مشخص نیست که شرکت اپل، چه برنامه‎ای برای حسگر تشخیص اثرانگشت آیفون ۸ دارد. این حسگر، ممکن است به زیر دکمه پاور در لبه سمت راست آیفون ۸ منتقل شود یا اپل، آن‎را در بدنه پشتی قرار دهد؛ هم‏چنین گمانه‎زنی‌هایی مبنی بر ادغام حسگر تشخیص اثرانگشت با نمایشگر وجود دارد. هرچند، برخی مدعی هستند که اپل برای ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر با مشکلات مختلفی مواجه است و بسیار بعید خواهد بود که حسگر اثرانگشت با صفحه‌‏نمایش آیفون پرچم‏دار جدید این سازنده ادغام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات