نتایج فوق‌العاده گیک بنچ آیفون 8، رقبا را از میدان به در می‌کند

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا نتایج فوق‌العاده گیک‌ بنچ آیفون 8 اپل فاش شده است و ظاهرا آیفون 8 رقبای خود را از پای درخواهد آورد.
تبلیغات

با وجود احتمال تأخیر دوماهه در روند عرضه‌ی آیفون 8 ، به نظر می‌رسد به‌واسطه‌ی پردازنده‌ی مجتمع A11 آیفون یادشده، شاهد شکست سنگین رقبا از طرف اپل خواهیم بود. زومیت را همراهی کنید.

امروز یک اسکرین‌شات از وب‌سایت چینی ویبو فاش شده که ظاهرا مربوط به نتیجه‌ی اجرای نرم‌افزار Geekbench 4.0 در گوشی آیفون ۸ اپل است. همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، گوشی آیفون ۸ اپل نتایجی به دست آورده که فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. اعداد موجود در اسکرین‌شات به معنی نابودی کامل رقبای اندرویدی است.

نتیجه geekbench آیفون 8

امتیاز ۴۵۳۷ آیفون ۸ در حالت تک‌هسته‌ای به میزان ۳۰ درصد بهتر از امتیازی است که آیفون 7 به دست آورده بود. اما بین رقبای اندرویدی فقط گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ ، امتیاز نسبتا نزدیکی به امتیاز آیفون ۸ کسب کرده است. گلکسی اس ۸ در حالت تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۹۴۵ به دست آورد؛ با این اوصاف و بر اساس استاندارد یادشده، عملکرد گوشی آیفون ۸ اپل بیش از دو برابر بهتر از گلکسی اس ۸ سامسونگ است.

امتیازی که آیفون ۸ در آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ به دست آورده، برابر با ۸۹۷۵ است که ۵۸ درصد بهتر از امتیاز آیفون نسل قبل است. بین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید، بهترین نتیجه‌ی آزمون چندهسته‌ای گیک‌بنچ متعلق به گلکسی اس 8 پلاس با امتیاز ۶۳۳۸ است. بنابراین عملکرد نسل بعدی گوشی اپل، ۴۱ درصد بهتر از مهم‌ترین و برترین گوشی هوشمند رقیب است.

البته باید توجه داشت که نتیجه بنچمارک لزوما نشان‌دهنده‌ی تجربه‌ی کامل و عملکرد گوشی هوشمند در دنیای حقیقی نیست؛ بنابراین این نتایج به معنی برتر بودن آیفون ۸ نسبت به گلکسی اس ۸ در انجام وظایف روزانه نخواهند بود. با این حال، نتیجه محک‌زنی آیفون ۸ با نرم‌افزار گیک‌بنچ ثابت می‌کند که شرکت اپل هم‌زمان با توسعه‌ی نسل بعدی گوشی هوشمند خود، به‌شدت روی ساخت قدرتمندترین تراشه‌ی موبایلی که تاکنون تولیدشده، متمرکز بوده است تا برنده‌ی بلامنازع این رقابت باشد.

آیفون 8 اپل

البته احتمال ساختگی بودن تصویر اسکرین‌شات فاش شده دور از تصور نیست؛ بنابراین نباید کاملا به چنین نتایجی اتکا کرد. در هر صورت اگر نتایج فاش شده را باور دارید، بهتر است به سایر ویژگی‌های آیفون ۸ هم توجه کنید. طبق شایعات و افشاگری منابع مختلف، آیفون ۸ اپل مجهز به صفحه نمایشی خواهد بود که دارای رزولوشن تصویر ۱۲۴۲×۲۸۰۰ پیکسل و نسبت تصویر عجیب ۲۰.۲ به ۹ یا ۲.۲۵ به ۱ خواهد بود. بنابراین آیفون ۸ حتی بلندتر از گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ خواهد بود که صفحه نمایش آن دارای نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ است.

بر اساس اطلاعات گیک‌بنچ، نمونه‌ی اولیه‌ی آیفون ۸ طبق انتظارات دارای سیستم عامل iOS 11  است و با شناسه‌ی iPhone 10,6 مشخص شده است. به‌عنوان مقایسه، iPhone 9,1 شناسه‌ی آیفون ۷ است. تراشه‌ی مجتمع A11 جدید و قدرتمند اپل دارای پردازنده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۲.۷۴ گیگاهرتز و حافظه‌ی کش L1 برابر با ۱۲۸ کیلوبایت است. فرکانس کاری چیپست A10 Fusion مورد استفاده در آیفون ۷ حداکثر به ۲.۳۴ گیگاهرتز می‌رسد. با توجه به افزایش ۱۷ درصدی سرعت کلاک تراشه‌ی مجتمع A11، می‌توان تفاوت عملکرد چشمگیر دو تراشه‌ی یادشده را متصور بود.

آیا اپل با معرفی آیفون ۸، رقبای خود را با بی‌رحمی شکست خواهد داد؟ آیفون ۸ تا چه زمانی می‌تواند طلایه‌دار این رقابت باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات