تأخیر در تولید انبوه آیفون 8 اپل به دلیل مشکل تأمین قطعات

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنا با تأیید شایعات اخیر تأخیر در تولید آیفون 8، مدت تأخیر احتمالی را در حدود دو ماه دانسته است.
تبلیغات

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد احتمال تأخیر در تولید آیفون 8 منتشر شده است و حالا نوبت تحلیل‌گر نام‌آشنای مؤسسه‌ی KGI است تا با تأیید این موضوع به‌نوعی احتمال آن را بیش‌ازپیش کند. وی معتقد است تولید انبوه آیفون مجهز به پنل اولد به‌جای آگوست و سپتامبر در اکتبر و نوامبر و در واقع با تأخیر حدودی دوماهه اتفاق خواهد افتاد.

کو دلیل این اتفاق را قطعات پیشرفته‌ی متعددی می‌داند که در آیفون 8 به کار خواهد رفت و سفارشی‌سازی این تعداد زیاد قطعه برای اپل در مدت کم را بسیار دشوار عنوان کرده است؛ البته کو انتظار دارد دو نسخه‌ی دیگر یعنی آیفون 7 اس و 7 اس پلاس مانند گذشته و مطابق برنامه عرضه شوند.

KGI همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تأخیر در عرضه‌ی آیفون 8 به فروش سال ۲۰۱۷ اپل لطمه خواهد زد؛ چرا که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی جدید و متفاوت آیفون خواهند بود. از طرفی اپل فشار زیادی از سمت رقبای اندروید خود متحمل خواهد شد؛ چرا که شرکت‌های بیشتری گوشی‌های بدون حاشیه روانه‌ی بازار می‌کنند و عرصه را تنگ‌تر خواهند کرد.

البته در حالت کلی لطمه‌ای به فروش آیفون‌های اپل وارد نخواهد شد؛ چرا که طرفداران آیفون‌ برای خرید گوشی مورد انتظار خود صبر خواهند کرد و حتی اگر عرضه‌ی این گوشی اوایل سال ۲۰۱۸ باشد، فروش کلی آیفون‌ لطمه‌ای نخواهد دید.

KGI دلیل اصلی تأخیر را قطعات جدید متعدد عنوان کرده است که از آن جمله می‌توان به پنل اولد، پردازنده‌ی سفارشی‌سازی شده‌ی A11 بر پایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، ماژول جدید لمس سه‌بعدی و احتمالا دوربین‌های با حسگر ‌3D اشاره کرد.

البته در روزهای گذشته نیز شایعات بسیاری در مورد این ویژگی‌ها در آیفون ۸ شنیده بودیم؛ اما آنچه هنوز به قطعیت نمی‌توان در مورد آن سخن گفت، طراحی آیفون 8 است که البته در روزهای اخیر تصاویری از این گوشی نیز فاش شده و فاش‌کننده‌ی آن‌ها معتقد است که این تصاویر، متعلق به نسخه‌ی نهایی آیفون ۸  هستند.

همچنین KGI کمبود پنل‌های اولد برای آیفون ۸ را پیش‌بینی کرده است که عرضه‌ی این نسخه از گوشی‌ پرچم‌دار اپل را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

از طرفی KGI دید متفاوتی به آیفون 7 اس و 7 اس پلاس دارد و گوشی‌های بدون حاشیه‌ی معرفی‌شده از طرف سامسونگ، هواوی و شیائومی را دلیلی برای فروش کمتر این نسخه‌ها می‌‌داند؛ چرا که این دو نسخه تنها از لحاظ سخت‌افزاری اندکی نسبت به نسل قبلی بهبود خواهند یافت و طراحی فعلی آیفون‌ها را حفظ خواهند کرد.

این مؤسسه‌ی آنالیز بازار، پیش از انتشار خبر فوق و محدودیت‌های تولید پنل اولد، عرضه‌ی آیفون شامل آیفون 7 اس، 7 اس پلاس و آیفون 8 در سال ۲۰۱۷ را ۱۱۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود و حالا این عدد را به ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه کاهش داده است.

به نظر می‌رسد اپل شهریور امسال، همانند سال‌های گذشته گوشی‌های جدید خود را معرفی خواهد کرد. سری 7 اس آیفون‌ها که تغییرات ظاهری زیادی نخواهند داشت، طبق سنت همیشگی در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد؛ اما آیفون 8 با پنل اولد با چند ماه تأخیر به دست مشتریان و علاقه‌مندان خواهد رسید، با این حال انتظار می‌رود آیفون 8 نیز در همان کنفرانس و در کنار سری 7 اس معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات