نظرسنجی: آیا مایل به خرید گلکسی اس 8 های سامسونگ هستید؟

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا تغییرات اعمال‌شده در دو گوشی پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، شما را به خرید این گوشی‌ها متقاعد کرده است؟
تبلیغات

امسال شاهد چندین مدل گوشی‌ با نمایشگر بزرگ و حاشیه‌ی بسیار کم بودیم و سامسونگ نیز که به دنبال مشکلات به وجود آمده برای فبلت پرچم‌دار این شرکت، شدیدا تحت فشار رقبا بود، تمام توان خود را به کار گرفت تا گوشی متفاوتی روانه‌ی بازار کند. دو پرچم‌دار جدید این شرکت از خانواده‌ی گلکسی اس با نام‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس هر دو حاشیه‌ی بسیار باریکی اطراف نمایشگر دارند و این طراحی باعث شده است گلکسی اس 8 پلاس با نمایشگر ۶.۲ اینچی ابعادی مشابه آیفون ۷ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی داشته باشد. از طرف دیگر، گلکسی اس ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی تنها ۶ میلی‌متر بلندتر از گلکسی اس ۷ با نمایشگر ۵.۱ اینچی است. نسبت تصویر نمایشگر نیز از ۱۶ به ۹ به ۱۸.۵ به ۹ تغییر پیدا کرده است تا فضای کاری بیشتر در اختیار کاربر قرار بگیرد؛ اما در عوض اکثر محتوای تصویری حال حاضر بازار با این نسبت تصویر سازگار نیستند و در هنگام تماشای فیلم، شاهد دو نوار مشکی در پایین و بالای تصویر خواهیم بود.

حذف لوگوی سامسونگ و دکمه‌ی فیزیکی از قسمت جلوی دستگاه و اضافه شدن حسگر اثرا نگشت به پشت دستگاه باعث شده است گلکسی اس‌های جدید جلوه‌ی به‌مراتب زیباتری به خود بگیرند و نمایشگر بزرگ‌تر نیز تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از طرفی، از آنجایی که تولیدکننده‌ی پردازنده‌‌ی Snapdragon 835 کوالکام، سامسونگ است، اولین گوشی‌های پرچم‌دار اندروید که به این پردازنده مجهز می‌شوند، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس هستند و سامسونگ از این همکاری به نفع خود استفاده کرد و اجازه نداد این پردازنده در گوشی‌های رقبا استفاده شود.

اگرچه در گلکسی اس ۸ از حسگر جدیدتری نسبت به گلکسی اس ۷ استفاده شده است، ظاهرا شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت دوربین این گوشی نخواهیم بود؛ در عوض سامسونگ دوربین سلفی را بهبود بخشیده است.

ظاهرا مشکلاتی که برای باتری گلکسی نوت ۷ ایجاد شد، سامسونگ را در افزایش حجم باتری پرچم‌داران خود، حساس کرده است و با وجود اینکه ابعاد گلکسی اس 8 نسبت به اس 7 بزرگ‌تر شده؛ اما باتری آن همچنان ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. این در حالی است که گوشی‌های رقبای گلکسی اس ۸ مانند هواوی پی ۱۰ با ابعاد به‌مراتب کوچک‌تر، باتری پرظرفیت‌تری دارند. هرچند ممکن است پردازنده‌ی Snapdragon 835 یا Exynos 8895 مصرف بهینه‌تری داشته باشند؛ اما بعید است که گلکسی اس ۸ طول عمر باتری بهتری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد.

همچنین در گوشی‌های جدید از خانواده‌ی گلکسی اس شاهد استفاده از دستیار صوتی جدید سامسونگ با نام بیکسبی، قابلیت اتصال گوشی به نمایشگر بزرگ‌تر و قابلیت باز کردن قفل گوشی از طریق اسکن اثر انگشت، اسکن چهره و همچنین اسکن عنبیه هستیم. 

نظر شما در باره‌ی تغییرات اعمال‌شده در پرچم‌داران جدید سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات