سامسونگ نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را تشریح کرد

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در وب‌سایت رسمی خود نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را تشریح کرده است.
تبلیغات

 برخلاف پرچم‌داران پیشین سری گلکسی اس، دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به صفحه نمایش منحصربه‌فردی مجهز شده است که حدود یک ماه پیش شرکت سامسونگ نام تجاری آن را به ثبت رسانید. این صفحه نمایش که نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) نامیده می‌شود، شامل ویژگی‌های نوآورانه‌ای است که فراتر از رزولوشن‌های مختلف و اندازه‌ی بزرگ‌تر هستند. برای مطالعه‌ی توضیحات رسمی سامسونگ درباره‌ی این نمایشگر، زومیت را  همراهی کنید.

Infinity Display گلکسی اس 8 از استاندارد یونیویزیوم با فرمت ۲:۱ بهره می‌برد

اول از همه باید به صفحه نمایش +WQHD یکسان گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس اشاره کنیم که دارای رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ است.  این همان استاندارد یونیویزیوم (Univisium) با فرمت ۲:۱ استفاده‌شده در گوشی ال‌جی جی 6  است که شرکت سامسونگ آن را در نمایشگر بی‌نهایت خود بهبود بخشیده است.. استاندارد یادشده تلاش می‌کند فرمت اچ‌دی ۱.۷۸:۱ (۱۶:۹) را با استاندارد ۲.۲۰:۱ فیلم‌های سینمایی (معروف به فرمت ۷۰ میلی‌متری) در کنار هم قرار دهد و میانگینی از آن‌ها ارائه کند. صفحه نمایش گلکسی اس 8 بیش از ۸۰ درصد صفحه‌ی جلویی گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهد و تقریبا ۱۸ درصد بزرگ‌تر از نمایشگر گلکسی اس 7 سامسونگ است.

سامسونگ به‌واسطه‌ی یکپارچه کردن دکمه‌ها با صفحه نمایش، موفق به یکی کردن همه‌ی دکمه‌ها شده است که امکان تعامل یکپارچه با گوشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اگرچه کلیدهای خانه (home)، اخیر (recent) و بازگشت (back) همان چیدمان قبلی را دارند؛ اما این دکمه‌ها می‌توانند با لمس نمایشگر جابه‌جا شوند.

دکمه‌ی فیزیکی خانه که زمانی یک ویژگی کاملا اختصاصی برای گوشی‌های سری گلکسی اس محسوب می‌شد، اکنون در داخل صفحه نمایش قرار دارد. دکمه‌ی یادشده به‌طور خاص برای شبیه‌سازی دکمه‌ی فیزیکی طراحی شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که همانند دکمه‌ی نسل قبلی پرچم‌دار سامسونگ حساس به فشار و دارای عملکرد مشابه باشد. علاوه بر این، حالا کاربران قادر به سفارشی کردن رنگ دکمه‌های اخیر و بازگشت هستند و این دکمه‌ها باید مانند کلیدهای نرم گذشته عمل کنند. با وجود استفاده از اسکنر عنبیه در کنار دوربین جلویی استاندارد و آرایه‌ی کاملی از حسگرها، شرکت سامسونگ موفق به کاهش دادن لبه‌ی بالایی گوشی هوشمند شده است.

نسبت تصویر عجیب نمایشگر بی‌نهایت گلکسی اس ۸ امکان مشاهده و انجام کارهای بیشتری در صفحه نمایش برای کاربران فراهم می‌کند. به لطف نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ (۱۸.۵:۹)، صفحه نمایش گلکسی اس ۸ امکان نمایش تصاویر و محتوای بیشتری در رسانه‌های اجتماعی برای کاربران فراهم می‌کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند قسمت بیشتری از متن یک ایمیل را مشاهده کنند. در کل، صفحه نمایش پرچم‌دار جدید سامسونگ برای کاربرد چندوظیفگی و استفاده از چندین پنجره در کنار هم بهینه‌سازی شده است؛ بنابراین کاربران به‌راحتی قادر به نوشتن متن پیامک خود در یک صفحه کلید کامل و تماشای هم‌زمان یک کلیپ ویدیویی در یوتیوب خواهند بود.

Infinity Display گلکسی اس 8

قابلیت جدید اسنپ ویندوز (Snap Window) موجود در گلکسی اس ۸ که امکان پین کردن محیط خاصی از نرم‌افزار اجراشده‌ی اخیر را به بخش بالایی صفحه فراهم می‌کند، به‌منظور تسهیل کردن چندوظیفگی به این گوشی هوشمند افزوده شده است. در این حالت کاربر می‌تواند از فضای خالی بخش پایینی صفحه‌ی گوشی برای انجام کارهای دیگر خود بهره ببرد. از دیگر ویژگی‌های جالبی که در گلکسی اس ۸ برای کاربران در نظر گرفته شده است، می‌توان به اعلان‌های ملایم (Gentle Notifications) اشاره کرد که از لبه‌ی خمیده‌ی گوشی به‌جای نمایش اعلان‌های بزرگ، برای نمایان کردن پیام‌های فرعی کوچک استفاده می‌کند تا کاربر را از اتفاقات آگاه کند.

آخرین ویژگی مهم صفحه نمایش دو پرچم‌دار جدید سامسونگ، بهره‌مندی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 ساخت شرکت Corning است که به‌منظور محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه از آن استفاده شده است.

صفحه نمایش بی‌نهایت گلکسی اس ۸ سامسونگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات