تیم براویا در مورد نمایشگر 4K اچ دی آر گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم توضیح می دهد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌هوشمند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلونا با نمایشگر 4K اچ‌دی‌آر معرفی شد. حال تیم براویای سونی در مورد این صفحه‌نمایش توضیحاتی ارائه کرده است.
تبلیغات

چند هفته قبل سونی رسما گوشی‌هوشمند جدید و پرچمدار اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را معرفی کرد. این محصول اولین گوشی‌ مجهز به نمایشگر 4K اچ‌دی‌آر محسوب می‌شود. اما پیش از این نیز در گوشی‌هوشمند اکسپریا زد ۵ پریمیوم شاهد استفاده از نمایشگری با کیفیت 4K بوده‌ایم و حالا سوال اینجاست که وجود یک صفحه‌نمایش 4K اچ‌دی‌آر در یک گوشی‌هوشمند چه مزایایی دارد. برای پاسخ به این سوال، تیم براویای سونی توضیحاتی ارائه کرده است.

مزیت کلیدی نمایشگرهای اچ‌دی‌آر، امکان رندر کردن طیف رنگی و نوری وسیع‌تر است. این یعنی در صفحه‌نمایش‌های 4K اچ‌دی‌آر کنتراست تصاویر بالاتر خواهد بود و در عین حال شیب رنگی به شکلی نرم‌تر به‌نمایش در می‌آید. در نتیجه این نمایشگرها از همه‌نظر نسبت به استانداردهای قبلی بکار گرفته شده در صفحه‌نمایش‌های دیگر عملکرد بهتری دارند. لازم به ذکر است که استاندارد نمایشگرها از زمان معرفی تلویزیون‌های SD تا کنون از نظر کنتراست و رنگ پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

شاید فکر کنید که حالا مشکلاتی در دسترسی به محتوای سازگار با 4K HDR وجود دارد؛ اما تیم براویا در توضیحات خود اعلام کرده که فناوری‌ّهای دوربین‌ها خیلی جلوتراز تلویزیون‌ها است. حتی فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری قدیمی را نیز می‌توان برای نمایش در نمایشگرهای 4K اچ‌دی‌آر ری‌مستر کرد. پیش از این نیز بارها شاهد انتشار فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری با کیفیت 4K اچ‌دی‌آر بوده‌ایم.

علاوه بر این می‌توانید به محتوای جدید ارائه شده در سرویس‌هایی نظیر آمازون پرایم دسترسی داشته باشید. سونی و آمازون با همکاری یکدیگر برنامه‌های تلویزیونی مختلفی از جمله گرند تور و The Man in the High Castle را با فرمت 4K اچ‌دی‌آر ارائه کرده‌اند. با گذشت زمان و دسترسی پذیری‌ بیشتر به محتوای اچ‌دی‌آر، کارگردان‌ها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی می‌توانند از این فناوری برای نمایش دادن بهتر فیلم‌ها و برنامه‌های ویدیویی خود بهره ببرند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات