۱۰ ویژگی که پیکسل ایکس ال 2 گوگل به آنها نیاز دارد

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در صورت استفاده شدن از یک سری ویژگی‌ها در پیکسل ایکس ال 2 گوگل، این دستگاه می‌تواند به فروش و موفقیت هرچه بیشتری دست پیدا کند.
تبلیغات

اگر هر یک از ما بخواهیم لیستی از بهترین گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶ تهیه کنیم، بی‌شک پیکسل ایکس ال گوگل در این لیست‌ وجود خواهد داشت. گوشی هوشمند قدرتمندی که از سخت‌افزار و نرم‌افزار فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و توانسته است فروش بسیار خوبی داشته باشد.

اما سؤالی که ممکن است ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کند، این است که آیا پیکسل ایکس ال 2 نیز می‌تواند مانند نسل پیشین خود موفق عمل کند؟

بی‌شک هدف گوگل رسیدن به همین امر خواهد بود؛ اما ابتدا نیاز دارد در محصول آینده خود تغییراتی را اعمال کند. در ادامه قصد داریم به ۱۰ تغییری که پیکسل ایکس ال 2 برای تکرار موفقیت مدل پیشین خود نیاز دارد، اشاره کنیم. با زومیت همراه شوید.

بهینه شدن دستیار هوشمند گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت یکی از قابلیت‌هایی است که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال را در حال حاضر از دیگر گوشی‌های هوشمند اندروید متمایز می‌کند. البته با گذشت زمان می‌توان مشاهده کرد که این دستیار هوشمند نیز نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود دارد.

در هر صورت استفاده از موتور جستجوگر گوگل آن‌هم بدون دخالت دست می‌تواند جذاب باشد، اما باید قبول کرد گوگل اسیستنت نیاز به پیشرفت دارد و باید امکانات بیشتری به آن اضافه شود.

قدم خوبی که گوگل می‌تواند در بهتر شدن دستیار هوشمند خود بردارد، این است که بتوان فرامین صوتی بیشتری به آن داد. برای مثال امکان تغییر در تنظیمات گوشی هوشمند مانند روشنایی صفحه نمایشگر با استفاده از فرامین صوتی می‌تواند یک تغییر بسیار خوب تلقی شود، یا مثلا بتوان با استفاده از فرمان صوتی سفارش غذا یا تاکسی داد تا بتوان به گوگل اسیستنت یک دستیار تمام‌عیار گفت.

وجود بلندگو در جلوی پیکسل ایکس ال 2

یکی از قابلیت‌های خوبی که در نکسوس 6 پی وجود داشت استفاده از بلندگوهایی در جلوی گوشی هوشمند بود. این بلندگوها در واقع رو به کاربر بودند و می‌توانستند کیفیت صدای بهتری به کاربر ارائه دهند. در پیکسل ایکس ال، جایگاه بلندگوها تغییر یافته و گاهی اوقات برای متوجه شدن صدای خروجی نیاز است گوشی هوشمند را به‌صورت افقی نگه داشت.

بهتر شدن افکت بوکه در تصاویر

با وجود اینکه در پیکسل ایکس ال از دوربینی با کیفیت فوق‌العاده استفاده شده است، اما نمی‌توان به‌خوبی از افکت بوکه در تصاویر استفاده کرد. این در حالی است که با آیفون 7 یا دیگر تلفن‌های هوشمندی که از ترکیب دوربین دوگانه بهره می‌برند، می‌توان تصاویر پرتره جالبی ثبت کرد.  انتظار داریم گوگل این مشکل را برطرف کند و شاهد افکت بوکه با کیفیت مناسب در گوشی هوشمند آینده این کمپانی باشیم.

دسترسی بیشتر در تنظیمات دستی اپلیکیشن دوربین

یکی از قابلیت‌هایی که می‌توان در گوشی‌های هوشمند ال‌جی ستود، این است که به کاربر دسترسی زیادی در تنظیمات دستی دوربین داده می‌شود. کاربران می‌توانند از ISO گرفته تا سرعت شاتر، تنظیمات نور سفید و دیگر قابلیت‌ها را تغییر دهند. گوگل نیز می‌تواند مانند ال‌جی چنین دسترسی را به کاربران گوشی‌های هوشمند خود بدهد.

مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گردوخاک

اینکه بتوانید از تلفن هوشمند خود در روزهای بارانی استفاده کنید بد نیست اما در حال حاضر شاهد عرضه محصولاتی هستیم که گواهی IP کسب کرده‌اند و در صورت افتادن در آب نیز آسیب زیادی نخواهند دید. طبیعتا طرفداران گوگل نیز علاقه دارند پیکسل ایکس ال 2 را همراه با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گردوخاک ببینند.

رشد هرچه بیشتر اندروید پی

اندروید پی توانست شروع خوبی داشته باشد و بی‌شک با معرفی و عرضه پیکسل ایکس ال 2 پیشرفت بیشتری خواهد داشت؛ اما گوگل باید برای رشد این سیستم تلاش کند و بانک‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های بیشتری به مواردی که از اندروید پی پشتیبانی می‌کنند، اضافه کند. همچنین به پیشنهادها نیز باید افزوده شود؛ مانند پیشنهاد اوبر مبنی بر تخفیف در سفارش تاکسی یا اهدای کارت هدیه در تعطیلات کریسمس که توانست با استقبال کاربران روبه‌رو شود.

ثبات بیشتر گوگل اسیستنت

دستیار هوشمند گوگل اسیستنت باید به فرامین صوتی واکنش نشان دهد؛ حتی اگر تلفن هوشمند قفل باشد. البته گاهی اوقات این موضوع اتفاق می‌افتد اما بیشتر اوقات خیر. اسیستنت فرمان را متوجه می‌شود، اما گوشی هوشمندی را که در حالت قفل باشد، آنلاک نمی‌کند تا دستور اجرا شود. این قابلیتی است که باید گوگل به آن اهمیت بیشتری دهد، زیرا هدف اصلی استفاده از دستیار هوشمند، صرفه‌جویی در زمان کاربران است.

اضافه شدن قابلیت ماژولار بودن به پیکسل ایکس ال 2

گوگل در گذشته به دنبال ساخت تلفن هوشمندی به نام Project Ara بود که از قابلیت ماژولار بهره می‌برد، اما در پایان با شکست مواجه شد. البته باید گفت در میان تلفن‌های هوشمندی که از قابلیت ماژولار بهره می‌برند، موتو زد توانسته موفق عمل کند؛ علت آن نیز ساده بودن استفاده از ماژول‌ها در موتو زد است. کاربر تنها نیاز دارد ماژول را به پشت گوشی هوشمند متصل کند. به نظر می‌رسد گوگل می‌تواند از چنین طرحی در پیکسل ایکس ال 2 استفاده کند و آن را رشد بدهد.

ترکیب دوربین دوگانه

باید قبول کرد ترکیب دوربین دوگانه در ال‌جی جی 5 ایده‌ی بسیار هوشمندانه‌ای بود. یکی از سنسورها از زاویه استاندارد و دیگری از زاویه عریض استفاده می‌کرد. ترکیب دوربین دوگانه استفاده‌شده در آیفون 7 پلاس نیز قابل تحسین است و باید گفت استفاده از این نوع ترکیب به  کاربر گزینه‌های مختلف برای ثبت تصاویر می‌دهد.

کاهش قیمت

شاید قیمت را نتوان یک ویژگی یا قابلیت خواند، اما باید گفت قیمت پیکسل ایکس ال در حال حاضر بسیار بالا است و اگر قرار باشد مدل بعدی با قیمتی بالاتر از این گوشی هوشمند یا مشابه آن عرضه شود، می‌تواند تعداد کسانی را که قادر به خرید آن خواهند بود، تحت تأثیر قرار دهد.

در حال حاضر گران‌ترین مدل پیکسل ایکس ال به قیمت ۸۶۹ دلار به فروش می‌رود که از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس گران‌تر است. این در حالی است که پیکسل ایکس ال در بازار گوشی‌های اندروید به رقابت می‌پردازد و رقبای زیادی با قیمت بسیار پایین‌تر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات