پایه‌گذار اندروید گوشی بدون حاشیه برای رقابت با آیفون و پیکسل می‌سازد

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندی رابین، مؤسس اندروید که دو سال قبل از تیم گوگل جدا شد، حالا به دنبال ساخت گوشی هوشمند بالارده‌ی خود است.
تبلیغات

چهار سال بعد از کناره‌گیری از سرپرستی تیم‌ اندروید و دو سال پس از ترک گوگل، اندی رابین خود را برای عرضه‌ی گوشی هوشمند بالارده آماده می‌کند. بنا بر گزارش منتشرشده در بلومبرگ، این گوشی توسط شرکت Essential Products که رابین وجود آن را به‌زودی علنی می‌کند، ساخته خواهد شد. 

اسنشیال در حال حاضر ۴۰ کارمند دارد که برخی از آن‌ها در گذشته در گوگل، سامسونگ و اپل کار می‌کردند. اندی رابین که حالا مدیرعامل شرکت اسنشیال است، ظاهرا در CES 2017 نیز حاضر بوده است تا با اپراتورهای بزرگ در مورد گوشی خود صحبت کند.

بلومبرگ گزارش داده است که گوشی اسنشیال دارای صفحه نمایش بدون حاشیه خواهد بود و موادی که گوشی از آن ساخته می‌شود، کیفیت عالی خواهند داشت تا با گوشی‌های آیفون اپل، گلکسی‌های سامسونگ و پیکسل گوگل رقابت کنند. ظاهرا یکی از نسخه‌های این گوشی دارای صفحه نمایشی بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ است اما ابعاد آن به دلیل بدون حاشیه بودن صفحه نمایش، کوچک‌تر از آیفون ۷ پلاس اپل است. اسنشیال در حال تست ویژگی مشابه 3D Touch اپل بوده و البته از طرفی به دنبال مواد فلزی و حتی سرامیکی برای قاب پشتی گوشی است.

ویژگی جالب دیگر، امکان اضافه کردن لوازم جانبی به گوشی است که احتمالا همانند موتو زد موتورولا عمل خواهد کرد. بلومبرگ گزارش داده است که اسنشیال به دنبال تعبیه کردن پورتی در گوشی است که علاوه بر اتصال به شارژر، می‌تواند به لوازم جانبی نیز متصل شود. 

اولین گوشی هوشمند اسنشیال، احتمالا اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد، همچنین این گوشی احتمالا قیمتی برابر با آیفون ۷ خواهد داشت، البته در حال حاضر هیچ قیمتی نهایی نشده است. نکته‌ی جالب دیگر، احتمال ساخته شدن گوشی توسط فاکسکان است که ساخت گوشی‌های اپل را نیز بر عهده دارد.

در حال حاضر صحبتی از اندروید برای سیستم عامل این گوشی به میان نیامده است. از طرفی اندی رابین نیز طی سال گذشته در مورد پلتفرم محاسباتی جدید صحبت کرده بود که می‌تواند از طریق هوش مصنوعی، از مالکان خود ویژگی‌های جدید بیاموزد؛ با توجه به این گفته‌های رابین، می‌توان انتظار سیستم عامل جدیدی برای گوشی اسنشیال داشت.

اندی رابین که به‌عنوان پدر اندروید شناخته می‌شود، پایه‌گذار مشترک شرکت اندروید در سال ۲۰۰۳ بود. این شرکت توسط گوگل در سال ۲۰۰۵ خریداری شد و پس از این اتفاقات اندی رابین نیز به‌تدریج از پروژه‌ی خود جدا شد و حالا رؤیای ساخت گوشی هوشمند اختصاصی خود را در سر می‌پروراند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات