اولین تصویر از گوشی نکسوس Sailfish گوگل فاش شد

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به شایعات و گزارش‌های منتشر شده، به زودی شاهد معرفی جدیدترین گوشی‌های نکسوس ۲۰۱۶ گوگل که توسط HTC ساخته می‌شود، خواهیم بود. امروز اولین تصویر از گوشی‌ نکسوس گوگل با نام Sailfish منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به احتمال زیاد فقط چند هفته تا معرفی جدیدترین دستگاه‌های نکسوس شرکت گوگل زمان باقی است. با توجه به اطلاعات منتشر شده در مورد این دستگاه‌ها، می‌توان در مورد برخی از مشخصات آن‌ها اظهار نظر کرد. این گوشی‌ها با نام رمز Marlin و Sailfish، به وسیله‌ی شرکت HTC ساخته خواهند شد. مشخصات این دو گوشی به جز برخی از موارد، تقریبا نزدیک به هم است. اواخر هفته‌ی گذشته، اولین تصویر از گوشی هوشمند نکسوس سیل‌فیش (Sailfish) در فضای مجازی منتشر شد و به این ترتیب جزئیات طراحی این گوشی فاش شد.

طبق گزارش وب‌سایت Android Police و تصویری که منتشر کرده‌اند، هردو گوشی از طراحی اولیه صنعتی یکسان و مواد مشابهی ساخته خواهند شد. طبق شایعات، گوشی هوشمند مارلین با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، بزرگ‌تر از نکسوس سیل‌فیش با نمایشگر ۵ اینچی خواهد بود. بنابراین می‌توان به ترتیب، وضوح صفحه نمایش آن‌ها را هم به صورت Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ حدس زد. در ادامه می‌توانید تصاویری از نمای روبه‌رویی، پشت و کناره‌های گوشی هوشمند نکسوس سیل‌فیش را مشاهده کنید.

نکسوس سیل‌فیش، گوشی ارزانی نخواهد بود. نسخه‌ی کوچک‌تر، از آلومینیوم و شیشه ساخته خواهد شد؛ به طوری که همه‌ی گوشی با فلز پوشانده شده اما شیشه فقط یک سوم از بخش پشتی را همراه با ماژول دوربین، خواهد پوشاند.

نکسوس سیل‌فیش حسی مشابه با گوشی هوشمند HTC One A9 را به کاربر القا می‌کند. دلیل زیاد این شباهت، به خاطر برخورداری از بدنه‌ی فلزی است. به علاوه، با توجه به تصاویر می‌توان به وجود قطعی اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی یقین حاصل کرد.

مهم‌ترین نکته‌ی قابل توجه، ناپدید شدن آرم نکسوس (nexus) است. گزارش‌ها حاکی است که گوگل قصد جایگزین کردن علامت ‘G’ را در سر دارد. این تغییر می‌تواند به معنی حذف تدریجی برند نکسوس باشد. 

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری usbfl@ با توجه به تصویر فاش شده از گوشی سیل‌فیش اظهار نظر کرده است:

طراحی مدل ۲۰۱۶ گوشی نکسوس HTC شبیه به نکسوس 4 و آیفون بوده که از شیشه و اسکنر اثر انگشت در پشت آن استفاده شده است.- نکسوس (usbfl@) روز ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
نکسوس سیل فیش 2016 گوگل

دیوید رادک (David Ruddock)، سردبیر وب‌سایت اندروید پلیس موفق به تایید تصویر به اشتراک گذاری شده به وسیله‌ی کاربر توییتری usbfl@ شده است. همه‌ی تصاویر فاش شده به وسیله‌ی وب‌سایت اندروید پلیس همان دستگاه را نشان می‌دهند.

انتظار می‌رود که شرکت گوگل گوشی‌های سیل‌فیش و مارلین را قبل از پایان ماه سپتامبر (تا یک ماه و نیم آینده) عرضه کند؛ اما سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا می‌تواند قبل از این ماه یا حتی زودتر هم منتشر شود. با این حال، همه چیز قابل تغییر بوده و احتمال عرضه‌ی هم‌زمان گوشی‌های نکسوس سیل‌فیش و مارلین همراه با اندروید نوقا دور از انتظار نیست.

آیا طراحی نکسوس سیل‌فیش شبیه به آیفون است؟ نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات