مشخصات کامل گوشی بعدی سونی در بنچمارک GFXBench رویت شد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی مشخصات کامل یکی از گوشی‌های هوشمند سونی در بنچمارک GFXBench لو رفته است. این اسمارت‌فون جدید با نام F8331 شناخته می‌شود و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی در سال جاری از گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرد و نام پرچمداران خود را از Z به X تغییر داد. سونی پس از این تغییر، از گوشی‌های اکسپریا X، اکسپریا X پرفورمنس و اکسپریا XA رونمایی کرد که هر کدام دارای برچسب قیمتی متفاوتی هستند. حال اگر اطلاعات فاش شده در GFXBench صحیح باشند، سونی نیمه‌ی دوم امسال نیز از یک پرچمدار جدید رونمایی خواهد کرد. این کمپانی ژاپنی معمولا در هر سال دو پرچمدار عرضه می‌کند. این رویه گاهی موجب انتقاداتی به این کمپانی شده است، مخصوصا این که فاصله‌ی زمانی بین رونمایی تا عرضه‌‌ی هر پرچمدار بسیار زیاد است.

مقاله‌های مرتبط:

این گوشی هوشمند با شماره‌ی مدل F8331 نام‌گذاری شده است و با توجه به اطلاعات ارائه شده در GFXBench، از نسخه‌ی ۶.۰.۱ اندروید یا مارشمالو به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره می‌برد. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی فول‌اچ‌دی است. ظاهرا سونی هنوز هم بر خلاف سایر کمپانی‌های مطرح، به جای رزولوشن کواد اچ‌دی، بر استفاده از پنل‌های فول‌اچ‌دی در گوشی‌های خود تاکید دارد.

Sony F8331 GeekBench

باوجود رونمایی دیروز کوالکام از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۲۱، گوش‌هوشمند سونی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. دوربین‌های اصلی و سلفی آن نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۲ مگاپیکسل هستند. در شرایطی که اغلب پرچمداران کمپانی‌ها با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و نمایشگرهای کواد اچ‌دی به بازار عرضه می‌شوند، نمی‌توان این گوشی را بهترین تلفن همراه بازار یا حتی یک پرچمدار تمام عیار نامید.

نمایشگاه IFA به زودی و در هفته‌ی اول سپتامبر در برلین آغاز به کار می‌کند. به احتمال زیاد سونی قصد دارد پرچمدار جدید خود را در این نمایشگاه و طی یک کنفرانس خبری رونمایی کند. البته این ادعاها هنوز رسما از سوی سونی تایید نشده‌اند، چرا که حدودا ۲ ماه تا آغاز نمایشگاه IFA باقی مانده است و بسیاری از کمپانی‌ها حتی برنامه‌های خود را برای این نمایشگاه اعلام نکرده‌اند. سونی به تازگی خانواده‌ی اکسپریا ایکس خود را در دسترس خریداران قرار داده است و حال قصد دارد بلافاصله از پرچمدار بعدی خود رونمایی کند. این کاری است که سونی همیشه می‌کند و تعجبی هم ندارد. بلکه از این باید تعجب کرد که سونی چگونه امید دارد این گوشی هوشمند بتواند با غول‌هایی همچون گلکسی نوت ۷، وان پلاس ۳ و نکسوس‌های جدید گوگل رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات