آیفون 7 با جک هدفون 3.5 میلی متری و پشتیبانی از دو سیم کارت راهی بازار می‌شود

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در ماه‌های اخیر شایعات متعددی در مورد نسل بعدی آیفون اپل مطرح شده است. یکی از موارد مطرح شده، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری به منظور کاهش هر چه بیشتر ضخامت این گوشی هوشمند است، حال آنکه آخرین اخبار نشان از نگه داشتن جک ۳.۵ میلی متری هدفون به همراه پشتیبانی از سیم‌کارت دوم دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از شایعاتی که در ماه‌های اخیر در مورد نسل بعدی آیفون اپل مطرح شده، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از این گوشی هوشمند است. براساس بسیاری از شایعات، اپل در نظر دارد تا با حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را بیش از پیش باریک‌تر کند. با توجه به حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری، گمانه‌ها حکایت از تولید هدفون‌های بلوتوث یا هدفون‌هایی با پشتیبانی از درگاه لایتنینگ برای اتصال به آیفون داشت. اما افشای تصویری متعلق به ماژول‌های آیفون ۷، فرضیه‌ی حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری را تا حدودی کمرنگ کرده است. براساس اطلاعات و تصاویر ارائه شده توسط Rock Fix که یک تعمیرگاه گوشی هوشمند در گوانگژو چین است، آیفون ۷ به همراه جک هدفون ۳.۵ میلی متری راهی بازار خواهد شد، چراکه تصاویر فاش شده‌ی منتسب به ماژول مربوط به درگاه لایتنینگ نشان می‌دهد که جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز در کنار این درگاه وجود دارد. همچنین تصاویر دیگری نیز منتشر شده که گویای پشتیبانی از سیم‌کارت دوم در آیفون ۷ اپل است.

از جمله‌ی تصاویر دیگر فاش شده توسط این تعمیرگاه چینی باید به تصاویری از پنل نمایشی و تصویر دیگری شامل ماژول دوربین مجهز به لنز دوگانه و تراشه‌ی حافظه‌ی SanDisk با ظرفیت بیش از ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد. البته شماری از تصاویر منتشر شده توسط Rock Fix پیش از این فاش شده بود که از جمله‌ی آن می‌توان به تصویر مربوط به ماژول دوربین با لنز دوگانه اشاره کرد. راک فیکس به این موضوع اشاره کرده که تغییراتی نیز در طراحی آنتن‌های آیفون ۷ ایجاد خواهد شد، اما نوارهای آنتن بصورت کامل از پشت گوشی حذف نخواهند شد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که تغییرات در آنتن آیفون بیشتر به دلیل بهره‌گیری از مودم اینتل است.

با وجود انتشار شایعات و اخبار فراوان در مورد ویژگی‌های آیفون بعدی اپل، هنوز مشخص نیست که این گوشی‌هوشمند با چه ویژگی‌هایی راهی بازار خواهد شد. چند روز پیش بود که یک منبع داخلی از فاکس‌کان اعلام کرد که اپل به دلیل پیچیده بودن فناوری استفاده از دوربین دوگانه، آن را کنار گذاشته است، اما پس از گذشت چند روز، این موضوع تکذیب شد. عدم قطعیت در مورد جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز صادق است، بطوریکه بسیاری از شایعات حکایت از حذف این ماژول داشتند، حال آنکه شایعه‌ی جدید منتشر شده، وجود آن را تایید می‌کند. در کنار اپل، کمپانی‌های دیگری نیز درصدد استفاده از دوربین با لنز دوگانه در گوشی هوشمند خود هستند که از آن جمله می‌توان به سامسونگ، اپو، شیائومی و ویوو اشاره کرد. باید دید که قابلیت دوربین دپگانه کدام یک از تولیدکنندن کاربردی‌تر خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات