ال جی، اچ تی سی، هواوی و سامسونگ گوشی های هوشمند سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream می سازند

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با ارائه هدست ساده و کاربردی Google Cardboard قدم به دنیای واقعیت مجازی گذاشت. پس از موفقیت خوبی که این محصول به دست آورد، حالا این کمپانی در کنفرانس Google I/O امسال، پلفترم جدید واقعیت مجازی خود را با نام Daydream معرفی کرده که شامل دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Daydream پلتفرم جدید واقعیت مجازی گوگل است که به دنبال موفقیتی که CardBoard کسب کرد، ایجاد شده است. این پتلفرم با نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از سیستم‌عامل Android N بهره می‌برند اجرا خواهد شد. گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از  نرم‌افزار واقعیت مجازی خود رونمایی به عمل آورد که با تلفن‌های هوشمند جدیدی که توسط تولیدکنندگان نام آشنایی چون سامسونگ، هواوی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، زد‌تی‌ای،ایسوس، آلکاتل و شیائومی ساخته خواهند شد، همخوانی داشته و می‌توان از آن استفاده کرد.

بر اساس اعلام گوگل، Daydream شامل بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود و بسته به مشخصات کنونی و یا آینده محصولات اندرویدی، با آن‌ها کار خواهد کرد. این شرکت یک طرح نمونه مرجع را برای هدست و دسته ریموت آن ارائه داده که با استفاده از آن، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود، محصولات واقعیت مجازی مخصوص به خود را با بهره گرفتن از حسگرهای جرکتی، تولید کنند. تلفن‌های هوشمند جدیدی که مجهز به سنسورها و پردازنده‌های مکمل پلتفرم واقعیت مجازی Daydream باشند، می‌توانند از قابلیت‌های اختصاصی مرتبط با واقعیت مجازی در نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های یوتیوب، فیلم‌های گوگل‌پلی، و دیگر اپلیکیشن‌های گوگل نیز بهره ببرند. قرار است Daydream در پاییز امسال رسما به بازار عرضه شود.

نظر شما در مورد پلتفرم جدید واقعیت مجازی گوگل (Daydream) چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات