با سلاح مرموز تلفن هوشمند آمازون آشنا شوید

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش در باره سنسورهای خاص تلفن هوشمند آمازون برای کنترل ژست‌های حرکتی و افکت‌های سه‌بعدی اطلاعاتی را ارایه نمودیم و حالا به نظر می‌رسد که این سنسورها تنها نقطه قوت تلفن هوشمند آمازون به شمار نمی‌روند و این کمپانی برنامه گسترده‌ای را برای کسب سهم از بازار تلفن‌های هوشمند در نظر دارد.
تبلیغات

تمام شواهد نشان می‌دهند که آمازون، خود را برای عرضه اولین تلفن هوشمند با برند آمازون در تابستان امسال آماده می‌کند. همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید این تلفن از سخت‌افزار و نرم‌افزار متفاوتی بهره می‌برد که پیش از این نظیر آن را شاهده نبوده‌ایم. در واقع آمازون با اضافه کردن چند سنسور جدید به این تلفن هوشمند، قصد دارد تا نحوه ارتباط کاربر با تلفن هوشمند را تغییر دهد و امکان کنترل کامل تلفن از طریق حرکت دادن گوشی به جهات مختلف را میسر نماید.

حال BGR گزارش نموده که آمازون قصد دارد تا به کاربران تلفن هوشمند خود یک پیشنهاد ویژه را برای اتصال به شبکه بی‌سیم بدهد. این طرح که با عنوان Prime Data ارایه خواهد شد به عنوان نقطه قوت تلفن هوشمند آمازون مطرح می‌شود و در واقع این کمپانی تلاش خواهد کرد تا با ارایه سرویس شبکه بی‌سیم نظر مساعد کاربران را به سمت تلفن هوشمند خود جلب نماید.

هنوز مشخص نیست که این سرویس چه مشخصاتی خواهد داشت و سرویس بی‌سیم این کمپانی چه قابلیت‌هایی را به همراه دارد. همچنین گزارش شده که آمازون تلفن هوشمند خود را در امریکا بصورت انحصاری توسط شبکه مخابراتی AT&T ارایه خواهد کرد.

سرویس Prime Data احتمالا علاوه بر ارایه سرویس اینترنت ارزان احتمالا شامل برخی از سرویس‌های ویژه آمازون نیز خواهد شد. آمازون در حال حاضر سرویس‌های اشتراکی متنوعی از جمله استریم برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را دارد که می‌تواند با قیمت بسیار پایین یا حتی بصورت مجانی در اختیار کاربران تلفن‌های هوشمند خود قرار دهد. این کمپانی همچنین قادر است تا سرویس ارایه موزیک و فروش موسیقی خود را به شکل ویژه‌ای در اختیار کاربران تلفن هوشمند خود قرار دهد.

در واقع Prime Data احتمالا مجموعه‌ای از سرویس‌های کلیدی آمازون خواهد بود که در اختیار خریداران تلفن‌هوشمند این شرکت قرار می‌گیرد تا به محتوای غنی و ارزان دسترسی داشته باشند. شاید این موضوع برای کاربران ایرانی حائز اهمیت نباشد، اما بدون شک در انتخاب کاربران بسیاری از نقاطه جهان از جمله امریکا، تاثیر گذار خواهد بود.

آمازون اخیرا هزینه اشتراک سرویس Prime خود را از ۷۹ دلار به ۹۹ دلار افزایش داد و شاید این موضوع نیز بخشی از سیاست این خرده فروشی برای ارایه سرویس Prime Data به مشتریان تلفن هوشمند خود باشد.

پیش از این نیز شواهدی به دست آمده بود که نشان می‌داد آمازون در تلاش است تا یک شبکه مجازی موبایل را راه‌اندازی کند و به نوعی شبیه به اپراتورهای مخابراتی اما در ابعاد کوچک‌تر عمل کند.

حال باید منتظر ماند و دید آمازون چه برنامه‌ای برای ورود به بازار کاملا رقابتی اما پر رونق تلفن‌های هوشمند دارد و محصول این شرکت از چه قابلیت‌های پشتیبانی خواهد کرد و چه سرویس‌های ویژه‌‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات