طراحی پشت گلکسی A33 سامسونگ

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
مطالعه 17 دقیقه
گلکسی ای ۳۳ بیش‌ از آنکه نسل جدید خانواده‌ی A30 باشد، نسخه‌ای ارزان‌قیمت از گلکسی A53 است. با بررسی گلکسی A33 سامسونگ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در سال‌های گذشته میان‌رده‌های اقتصادی سری گلکسی A30 با وجود استقبال نسبتاً مناسب مردم، از نظر امکانات و قابلیت‌ها همواره در سطحی پایین‌تر از دستگاه‌های هم‌قیمت شیائومی قرار داشتند؛ اما امسال سامسونگ استراتژی متفاوتی را در مورد جدیدترین عضو این خانواده در پیش گرفته و به‌دنبال بهبود شرایط است.

گلکسی A33 بیشتر از آنکه نسل جدید سری A30 باشد، حس‌وحال نسخه‌‌ای ارزان‌قیمت از گلکسی A53 را دارد؛ میان‌رده‌ی اقتصادی جدید سامسونگ زبان طراحی و تراشه‌ی گلکسی A53 را به ارث برده است و در بازه‌ی قیمتی ۸ تا ۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ بازه‌ای‌ که دستگاه‌های قدرتمندی همچون شیائومی ۱۱ لایت 5G NE و گلکسی M52 را نیز در بطن خود دارد.

آیا گلکسی A33 یارای عرض‌‌اندام مقابل رقبای قدرتمندش را دارد؟ برای یافتن پاسخ، در ادامه با بررسی گلکسی ای ۳۳ همراه زومیت باشید.

بررسی ویدیویی گلکسی A33

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A33

طراحان سامسونگ عضو جدید خانواده‌ی A30 را زیر جراحی برده‌اند؛ به‌طوری که به‌سختی می‌توان آثاری از زبان طراحی گلکسی A32 را در جایگزینش یافت. گلکسی A33 بیش‌ از هرچیز، حس‌وحال نسخه‌ی کوچک‌تر گلکسی A53 را به کاربر انتقال می‌دهد.

کار با گلکسی A33 سامسونگ

گلکسی A33 کوچک‌تر و اندکی سبک‌تر از نسل قبل است؛ البته ابعاد صفحه‌نمایش هم کوچک‌تر شده و میان‌رده‌ی اقتصادی سامسونگ اکنون از پنلی ۶٫۴ اینچی به‌جای ۶٫۵ اینچ بهره می‌برد؛ به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های صفحه‌نمایش هم باریک‌تر شده‌اند؛ البته کماکان ضخامت حاشیه‌ی پایین نمایشگر از سه ضلع دیگر آن بیشتر است و باعث آزار کاربران نکته‌سنج می‌شود.

ماژول دوربین گلکسی A33 سامسونگ

گوشی اقتصادی جدید سامسونگ طراحی بسیار خوش‌ساخت و صدالبته خوش‌دستی دارد؛ با آنکه غیر از پوشش Gorilla Glass 5 محافظ نمایشگر، باقی بخش‌ها به‌صورت کامل پلاستیکی هستند؛ اما قطعات به‌خوبی سرِهم شده‌اند و حس خوشایندی را انتقال می‌دهند. وزن نسبتاً سبک و ۱۸۶ گرمی دستگاه نیز باعث می‌شود تا در استفاده‌های مداوم، احساس خستگی نکنید.

صفحه نمایش گلکسی A33 سامسونگ

گوشی A33 مانند A53 از فریم تخت بهره می‌برد تا نوعی هارمونی میان گوشی‌های پرچم‌‌دار و میان‌رده‌ی سامسونگ برقرار شود. کره‌ای‌ها طراحی براق نسل گذشته را کنار گذاشته و گلکسی A33 را کاملاً مات (فریم + بدنه) تولید کرده‌اند. گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گلبهی به‌فروش می‌رسد. ما در زمان بررسی گلکسی A33، رنگ مشکی را دراختیار داشتیم، این رنگ آثار انگشت را چندان نمایان نمی‌کند؛ اما چربی دست را خیلی سریع به‌ خود می‌گیرد.

جایگزینی پنل LCD نسل گذشته با نمونه‌ی OLED به طراحان سامسونگ اجازه داده تا حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر گلکسی ای ۳۳ جای دهند؛ البته ماژول تشخیص اثر انگشت اندکی پایین‌تر از جایی است که بدان عادت داریم، از طرف دیگر، عملکرد حسگر مقداری از رقبای چینی کُندتر است.

حسگر اثر انگشت گلکسی A33 سامسونگ

یکی از ویژگی‌های گلکسی A33 که این گوشی را از عمده‌ی رقبایش متمایز می‌سازد، گواهی IP67 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است؛ بدین‌مفهوم که گلکسی ای ۳۳ می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق یک متری را تحمل کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A33

صفحه‌نمایش گلکسی A33 پیشرفت چشم‌گیری را درمقایسه‌با نسل گذشته (A32 5G) تجربه می‌کند؛ اکنون پنل ۶۰ هرتزی LCD و +HD گلکسی A32 5G جای خود را به پنل ۹۰ هرتزی OLED با رزولوشن +FHD یا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل داده است. تراکم پیکسلی پنل در ابعاد ۶٫۴ اینچی گلکسی A33 بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ چرا‌که برای تفکیک پیکسل‌ها از هم، باید چشمانتان را به پنل بچسبانید!

تماشای فیلم در گلکسی A33 سامسونگ

صفحه‌نمایش گلکسی A33 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و از همین‌ رو انیمیشن‌های رابط کاربری نرم‌تر از گذشته اجرا می‌شوند؛ البته از نرخ نوسازی متغیر خبری نیست، گوشی صرفاً در مورد اپ‌هایی که از نرخ ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، مانند بازی Genshin Impact یا اپلیکیشن دوربین، به‌طور موقت نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز بازمی‌گرداند، در باقی موارد، صفحه‌نمایش همواره با نرخ ثابت ۹۰ هرتز به‌روز خواهد شد.

ما در بررسی‌های زومیت، حداکثر روشنایی گلکسی A33 را در حالت دستی و خودکار به‌ترتیب ۶۳۷ و ۱۰۹۷ نیت به‌دست آوردیم؛ بنابراین مادامی‌ که از حالت تنظیمات خودکار استفاده کنید، نمایشگر گلکسی ای ۳۳ خوانایی مناسبی را در روشنایی روز و زیر آفتاب ارائه خواهد داد. به‌لطف استفاده از پنل OLED، گلکسی A33 مشکی بسیار عمیق با کنتراست بالا به‌نمایش می‌گذارد.

عملکرد صفحه‌نمایش گلکسی A33 5G دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

گلکسی A33

۲٫۱۵

۰

۶۳۷

۰

۱۰۹۷

۴٫۶

۲٫۲ (Natural)

گلکسی A32 5G

۲٫۵

۱٫۸۹

۲۳۴٫۴

۲٫۳۷

۲۷۲٫۵

۱۲۴

۴٫۲

۴٫۲

گلکسی A32

۲٫۲۷

۰

۵۵۱٫۷۵

۰

۱۱۱۲

۵٫۱

۳٫۳ (Natural)

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

۲٫۸۳

۰

۶۳۷٫۵

۰

۱۰۴۸٫۵

۳٫۹

۱٫۱ (Standard)

گلکسی A52

۲٫۲۶

۰

۵۸۷

۰

۱۲۳۰

۵٫۳

۳٫۲ (Natural)

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

۲٫۶

۰

۶۶۹٫۵

۰

۹۰۵

۳٫۷

۱٫۲ (Original)

پوکو F3

۲٫۳۵

۰

۶۱۵

۰

۱۲۰۵

۳٫۱

۱٫۲ (Original)

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

مانند عموم گوشی‌های سامسونگ، گلکسی A33 نیز دو پروفایل رنگی Natural و Vivid را در اختیارتان می‌‌‌گذارد؛ پروفایل نخست رنگ‌های نزدیک به واقعیت را با دقتی مناسب در فضای رنگی sRGB تولید می‌کند و پروفایل دوم رنگ‌‌های اشباع با دقت پایین و متمایل به سردی را در فضای گسترده‌تر DCI P3 ارائه می‌دهد. در بررسی‌های زومیت، دقت نمایش رنگ‌های ای ۳۳ پایین‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو بود.

متأسفانه گلکسی ای ۳۳ از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند و چنین ویدئوهایی را در حالت SDR پخش می‌کند؛ در حالی‌که محصولی مانند شیائومی ۱۱ لایت 5G NE چنین قابلیتی را با قیمتی کمتر در اختیارتان می‌گذارد.

خبر بد دیگر در مورد گلکسی A33 به حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بازمی‌گردد؛ اما کره‌ای‌ها برای جبران این فقدان، در دستگاه اقتصادی جدیدشان از اسپیکرهای استریو استفاده کرده‌اند. کانال‌های اسپیکر در پایین فریم و لبه‌ی بالایی صفحه‌نمایش قرار دارند و عملکرد مطلوبی در تولید فرکانس‌های مختلف صدا ارائه می‌دهند. اسپیکرهای گلکسی A33 حجم صدای بسیار خوبی دارند، از سوی دیگر به‌لطف پشتیبانی از Dolby Atmos می‌توانند صدای حجیم‌تر و فراگیرتری نیز تولید کنند.

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی A33

گلکسی A33 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین به‌لحاظ ظاهری تفاوت فاحشی نسبت به One UI 4 ندارد. پیش‌تر در بررسی One UI 4 ویژگی‌‌های این رابط کاربری را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم؛ اما خود One UI 4.1 نیز بهبودهایی جزئی نسبت به نسخه‌ی ۴٫۰ تجربه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قابلیت RAM Plus ابتدا با One UI 4.0 معرفی شد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۴ گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی هوشمندش را به‌عنوان رم مازاد استفاده کند؛ اما با One UI 4.1 کاربر می‌تواند مقدار این رم مازاد را به‌دلخواه از بین ۲، ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت انتخاب کند.

قابلیت Smart Calendar به اپلیکیشن تقویم سامسونگ اجازه می‌دهد تا با دسترسی به تاریخ‌ها و ساعت‌های ذکرشده در پیام‌های متنی، آن‌ها را به‌عنوان رویدادهایی در تقویم پیشنهاد دهد. کره‌ای‌ها می‌گویند Smart Calendar با پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی و اپ‌هایی همچون لاین، واتساپ، وایبر و سیگنال سازگاری خواهد داشت؛ اما مشخص نیست که وضعیت درباره‌ی اپ‌هایی همچون مایکروسافت تیمز و تلگرام به چه ترتیب خواهد بود.

سامسونگ در One UI 4.1 قابلیتی موسوم به Smart Widgets ارائه می‌دهد که عملکرد مشابهی با Smart Stacks اپل دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا چندین ویجت را با هم ادغام کند و با سوایپ‌کردن، بینشان جابه‌جا شود. ویجت‌های هوشمند One UI در سه سایز دردسترس هستند.

عملکرد، تجربه بازی و باتری گلکسی A33

در شرایطی‌که گلکسی A32 در دو نسخه‌ی LTE و 5G وارد بازار شد، گلکسی A33 حداقل در زمان بررسی، تنها در یک نسخه‌ی 5G به‌فروش می‌رسد. این گوشی دقیقاً از همان تراشه‌ی Exynos 1280 به‌کاررفته در گلکسی A53 قدرت می‌گیرد و همین موضوع سیاست متفاوت سامسونگ در قبال دستگاه اقتصادی جدیدش را پررنگ می‌کند.

بازی با گلکسی A33 سامسونگ

تراشه‌ی Exynos 1280 از ترکیب ۲ هسته‌ی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و ماژول ۴ هسته‌ای Mali-G68 شرکت Arm را به‌عنوان GPU به‌کار می‌گیرد. به‌لطف Exynos 1280، گلکسی A33 در چند باند از شبکه‌ی 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند؛ نکته‌ای که برای کاربر ایرانی چندان موضوعیت ندارد.

گلکسی A33 در چهار نسخه‌ی ۴ | ۱۲۸، ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی و قابلیت ارتقای حافظه‌ی ذخیره‌سازی ازطریق درگاه کارت حافظه به‌فروش می‌رسد. ظاهراً در ایران تنها مدل ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی A33 دردسترس است.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی A33 5G دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A33 5G

۴۹۷٫۶۹

۴۸۱٫۶۸

۲۲۷٫۴۹

۲۰۳٫۱۲

گلکسی A32 5G

۸۹۲٫۹۹

۳۴۰٫۱۶

۱۵۴٫۵۷

۱۷۵٫۰۵

گلکسی A32

۲۹۲٫۹۶

۱۹۲٫۱

۹۴٫۵۴

۷۱٫۶۳

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

۴۹۸٫۷۲

۴۷۲٫۴۵

۱۹۳٫۲۱

۱۸۲٫۲۸

پوکو F3

۱۳۸۴٫۷۴

۶۷۲٫۷۷

۲۰۵٫۰۴

۱۸۷٫۲

گلکسی A53

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

گلکسی A52 مدل 4G

۵۰۵٫۲۲

۲۶۶٫۹۳

۱۳۶٫۹۸

۱۳۰٫۸۳

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

۹۰۹٫۳۲

۷۵۹٫۱۷

۲۰۲٫۹

۲۰۰٫۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

سامسونگ گوشی اقتصادی خود را با نسل قبل مقایسه می‌کند و بهبود ۲۸ درصدی عملکرد و ارتقای ۵۲ درصدی گرافیک صحبت می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که گلکسی A33 5G با برچسب قیمتی نزدیک به ۹ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسد؛ در حالی‌که در همان محدوده‌ی قیمتی، دستگاه‌های به‌مراتب قدرتمندتری همچون پوکو F3، شیائومی ۱۱ لایت 5G NE و گلکسی M52 نیز وجود دارد.

عملکرد گلکسی A33 5G دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

گلکسی A33 5G

(۹۰ هرتز)

۱۰۵۴۹

۴۸٫۷

۲۶۰۰

۷۳۷

۱۸۶۲

۱۵

۱۰

۱۵

۱۰

--

۱۹

۲۳

--

گلکسی A32 5G

۶۰۰۵

۳۵٫۳

--

۵۰۵

۱۶۵۷

۱۹

۶٫۳

۱۸

۵٫۸

--

۲۷

۱۶

--

گلکسی A32

(۹۰ هرتز)

۵۶۵۳

۲۶٫۲

--

۳۴۶

۱۲۷۸

۵٫۰

۳٫۳

۴٫۴

۲٫۹

--

۸٫۱

۹٫۳

--

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

(۱۲۰ هرتز)

۱۰۶۳۶

۱۹٫۴۵

۱۲۹۸

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۲

۷٫۹

۱۲

۸٫۲

--

۱۷

۲۰

--

گلکسی A53

(۱۲۰ هرتز)

۱۱۶۵۰

--

۲۵۴۴

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۴

۱۰

۱۴

۱۰

--

۱۹

۲۴

--

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۹۵۲۹

۴۵٫۲

--

۶۴۷

۱۹۱۹

۱۰

۷٫۲

۱۱

۷٫۶

--

۱۶

۱۹

--

گلکسی A52 4G

(۹۰ هرتز)

۸۵۱۷

۳۹٫۳

--

۵۳۳

۱۵۶۰

۱۰

۶٫۹

۱۰

۷٫۰

--

۱۵

۱۷

--

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

(۹۰ هرتز)

۱۰۱۶۶

--

۲۳۰۷

۷۹۰

۳۰۰۰

۲۰

۱۳

۲۰

۱۴

--

۲۹

۳۳

--

پوکو F3

۱۰۲۱۳

۶۶٫۸

--

۹۷۳

۳۲۸۱

۳۲

۲۰

۳۳

۲۱

--

۴۷

۵۲

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی A33 در مقایسه‌ با گلکسی A32 5G تا ۱۵ درصد سریع‌تر است و ۷۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد؛ اما هنگامی‌که رقبا را به معادله اضافه می‌کنیم، وضعیت برای گلکسی ای ۳۳ رو به وخامت می‌گذارد؛ به‌عنوان مثال شیائومی ۱۱ لایت NE با برچسب قیمتی کمتر، ۶۰ درصد سرعت بیشتری دارد و در پردازش‌های گرافیکی نیز ۴۰ درصد بهتر عمل می‌کند.

زومیت گردی روی گلکسی A33 سامسونگ

برای ارزیابی عملکرد گلکسی A33 در بازی‌ها، Call of Duty و Genshin Impact را روی این گوشی اجرا کردیم. مطابق‌انتظار بازی بهینه‌ی Call of Duty را می‌توان با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد؛ اما در بازی Genshin Impact، حتی با پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی، نرخ فریم به‌صورت مداوم بین ۱۶ تا ۳۶ فریم‌برثانیه نوسان می‌کند؛ درحالی‌که ردمی نوت ۱۱ پرو 5G عملکرد پایدارتری در آن داشت.

عملکرد گلکسی A33 5G در اجرای بازی موبایل

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم

Genshin Impact

Lowest Graphics

۱۶ تا ۳۶ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

Very High Graphics

۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌ آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

ظرفیت باتری گلکسی A33 تفاوتی با نسل گذشته ندارد و بازهم یک پکیج ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی موردنیاز قطعات را برعهده دارد. سامسونگ می‌گوید در استفاده‌های روزمره می‌توان تا دو روز از گلکسی A33 5G استفاده کرد؛ اما باید دید که ادعای کره‌ای‌ها تا چه اندازه با واقعیت هم‌خوانی دارد. گلکسی A33 اکنون از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما درون جعبه از شارژ خبری نیست و باید آن را جداگانه تهیه کنید.

عملکرد باتری گلکسی A33 5G دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A33 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۴ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۹:۳۷

۱۱:۴۷

گلکسی A32 5G

۶٫۵ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲:۲۰

۱۲:۱۰

۱۳:۰۶

گلکسی A32

(۹۰ هرتز)

۶٫۴ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲:۱۸

۲۱:۲۳

۱۱:۳۷

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۰:۴۷

۱۵:۳۳

۱۱:۱۹

گلکسی A53

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

--

۱۳:۴۴

۹:۱۶

گلکسی A52 4G

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

--

۱۵:۱۷

۱۱:۵۲

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۲۵۰

۱:۰۰

۲۵:۰۰

۱۱:۰۰

پوکو F3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۲۰

۰:۵۵

۲۰:۳۵

۱۴:۲۴

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی A33 5G در تست‌های ما شارژدهی بسیار خوبی داشت، این گوشی در آزمون PCMark که عمر باتری در کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی یا نوشتن متن را بررسی می‌کند، به‌مدت ۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه دوام آورد که بیش‌از یک ساعت کمتر از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده برای گلکسی A32 5G است؛ اما بازهم نتیجه‌ی مطلوبی به‌شمار می‌آید. در سوی دیگر میدان، میان‌رده‌ی اقتصادی سامسونگ هفت ساعت بیشتر از نسل گذشته، می‌تواند ویدئو پخش کند.

توجه داشته باشید که در تست‌های زومیت، برای حصول اطمینان از برابری شرایط، کلیه تست‌های باتری با روشنایی ۲۰۰ نیتی و در حالت پرواز انجام شده‌اند.

دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 5G به‌استثناء یک تفاوت تأثیرگذار، از مجموعه‌ی دوربین‌ یکسان با گلکسی A32 5G بهره می‌برد: دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و ماژول ۲ مگاپیکسلی مخصوص عمق‌سنجی دوربین پشتی چهارگانه‌ی A33 را تشکیل می‌دهند؛ در حالی‌که دوربین تکی ۱۳ مگاپیکسلی، وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را برعهده دارد؛ اما تفاوت تأثیرگذار به اضافه‌ شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین اصلی بازمی‌گردد.

عکاسی سلفی با گلکسی A33 سامسونگ

دوربین واید از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.0 اینچی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند و به‌دلیل استفاده از فیلتر رنگی Quad Bayer، با ترکیب هر چهار پیکسل مجاور، عکس‌ها را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند؛ البته امکان عکاسی با وضوح بومی ۴۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. این حسگر در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.8 و فاصله‌ی کانونی معادل ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره می‌برد.

لنز دوربین اصلی هم‌اکنون از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز بهره می‌برد؛ وجود OIS باعث می‌شود تا به‌ویژه هنگام عکاسی در تاریکی که گوشی به چند ثانیه زمان برای جذب نور و ثبت عکس نیاز دارد، لرزش دست به محو شدن جزئیات نینجامد.

نرم افزار دوربین گلکسی A33 سامسونگ

دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی بسیار کوچک با ابعاد 1/4.0 اینچ و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برد و نور را ازطریق لنزی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای دریافت می‌کند. مطابق انتظار روی دوربین اولتراواید گلکسی A33 از فوکوس خودکار خبری نیست.

گلکسی A33 5G از ماژول‌های ۵ و ۲ مگاپیکسلی با لنزهای f/2.4 به‌ترتیب برای ثبت عکس ماکرو و عمق‌سنجی استفاده می‌کند و متأسفانه روی دوربین ماکروی آن از فوکوس خودکار خبری نیست. دوربین سلفی دستگاه اقتصادی جدید سامسونگ به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و کوچکِ 1/3.1 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری و لنز واید f/2.2‌ اتکا دارد.

گستره دینامیکی دوربین گلکسی A33

دوربین اصلی گلکسی A33 در زمینه‌ی جزئیات و گستره‌ی دینامیکی، عملکرد کم‌وبیش مشابهی را با گوشی هوشمند گران‌قیمت‌تری همچون گلکسی A52s به‌نمایش می‌گذارد؛ سطح جزئیات و گستره‌ی دینامیکی به‌نسبت برچسب قیمتی دستگاه راضی‌کننده هستند؛ البته تمایل اندکی به گرمی مشاهده می‌شود. توجه داشته باشید که حتی گلکسی S21 اولترا نیز موفق به بازیابی تمام جزئیات پشت پنجره نشده است.

عکس اچ‌دی‌آر گلکسی ای ۳۳
عکس دوربین اصلی گلکسی A33
عکس اچ‌دی‌آر گلکسی ای ۵۲ اس
عکس دوربین اصلی گلکسی A52s
عکس اچ‌دی‌آر گلکسی اس ۲۱ اولترا
عکس دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا
کراپ عکس اچ‌دی‌آر گلکسی ای ۳۳
کراپ عکس گلکسی A33
کراپ عکس اچ‌دی‌آر گلکسی ای ۵۲ اس
کراپ عکس گلکسی A52s
کراپ عکس اچ‌دی‌آر گلکسی اس ۲۱ اولترا
کراپ عکس گلکسی S21 اولترا

رنگ‌‌ها و جزئیات دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 تمایل نسبتاً زیادی به اشباع‌ کردن رنگ‌ها دارد؛ به‌ویژه هنگامی‌ که گیاه و درخت در تصویر باشد؛ به‌عنوان مثال در عکس‌های زیر به‌اندازه‌ای که دوربین اصلی گوشی نشان می‌دهد، سبز نیستند؛ تمایل دستگاه به گرم‌ کردن رنگ‌ها با نگاهی به نمای ساختمان بیش‌ از پیش نمایان می‌شود. مطابق انتظار دوربین اولتراواید نمی‌تواند در زمینه‌ی سطح جزئیات، پابه‌پای دوربین اصلی بیاید؛ اما رنگ‌های آن واقعی‌تر به‌نظر می‌رسند.

چنانچه نور فراوانی در تصویر باشد، حالت ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A33 می‌تواند به‌بهای افزودن آرتیفکت به تصویر، اندکی سطح جزئیات را ارتقا دهد؛ البته در این حالت، رنگ‌ها نیز به‌اندازه‌ی عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی گرم نیستند.

عکس ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی ای ۳۳ با دوربین اصلی
عکس ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی
عکس دوربین اولتراواید گلکسی ای ۳۳
عکس دوربین اولتراواید
کراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی ای ۳۳
کراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی
کراپ عکس ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی ای ۳۳
کراپ عکس ۱۲ مگاپیکسلی
کراپ عکس دوربین اولتراواید گلکسی ای ۳۳
کراپ عکس اولتراواید

عملکرد دوربین گلکسی A33 در تاریکی

خوشبختانه هر دو دوربین واید و اولتراواید گلکسی A33 از الگوریتم Night Mode پشتیبانی می‌کنند؛ اما عملکرد فوکوس خودکار دوربین اصلی در تاریکی بسیار کُند می‌شود، ما پس از چندین و چند بار تلاش توانستیم عکس زیر را واضح بگیریم.

با وجود آنکه با تغییر فاصله‌ی دوربین‌ها از سوژه، سعی کردیم از قاب یکسانی عکاسی کنیم؛ اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دوربین اولتراواید در زمینه‌ی ثبت جزئیات اصلاً در سطح دوربین اصلی ظاهر نمی‌شود؛ البته رنگ‌های عکس اولتراواید خوش‌رنگ‌ولعاب‌تر از دوربین اصلی هستند. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی ای ۳۳، عکس‌های تاریکی را رنگ‌ و رو رفته ثبت می‌کند.

عکس دوربین اصلی گلکسی ای ۳۳ در تاریکی
عکس دوربین اصلی در تاریکی
عکس دوربین اولتراواید گلکسی ای ۳۳ در تاریکی
عکس دوربین اولتراواید در تاریکی
کراپ عکس دوربین اصلی گلکسی ای ۳۳ در تاریکی
کراپ عکس دوربین اصلی
کراپ عکس دوربین اولتراواید گلکسی ای ۳۳ در تاریکی
کراپ عکس دوربین اولتراواید

پرتره و سلفی دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 به‌نسبت برچسب قیمتی‌اش، عکس‌های پرتره‌ی جذابی می‌گیرد، در عکس زیر پیاده‌سازی افکت بوکه چندان مصنوعی نیست، از طرف دیگر جزئیات چهره باقی مانده‌اند و تفکیک سوژه از پس‌زمینه نسبتاً خوب صورت گرفته است. در سوی دیگر میدان، عکس سلفی کمی رنگ و رو رفته و سافت به‌نظر می‌رسد.

کراپ عکس سلفی گلکسی ای ۳۳
عکس سلفی با افکت بوکه
عکس پرتره گلکسی ای ۳۳
عکس پرتره با افکت بوکه

عکاسی ماکرو گلکسی A33

فقدان فوکوس خودکار روی دوربین ماکرو باعث می‌شود تا ثبت عکس‌های واضح کمی دشوار و با چندین بار آزمون و خطا صورت گیرد؛ اما چنانچه موفق شوید و روشنایی محیط کافی باشد، می‌توانید عکس ماکرو جذابی بگیرید.

عکس ماکرو گلکسی ای ۳۳

گلکسی A33 با دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و بیت‌ریت ۴۸٫۲ مگابیت‌برثانیه‌ای را دارد. گوشی عملکرد مناسبی در حفظ فوکوس روی سوژه ندارد و گستره‌ی دینامیکی وسیعی ارائه نمی‌دهد؛ اما کنتراست مناسب ارزیابی می‌شود و رنگ‌ها چشم‌نواز هستند.

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A33 با رقبا

گلکسی A33 در مقایسه‌ با نسل گذشته پیشرفت چشم‌گیری را تجربه می‌کند و اکنون عملکرد یکسانی را با گلکسی A53 ارائه می‌دهد. دوربین در مجموع رضایت‌کننده ظاهر می‌شود، اسپیکرها استریو هستند و صدای بلندی دارند، طراحی گوشی ارتقا یافته است؛ در مجموع با دستگاه خوش‌دستی طرف هستیم که اکنون گواهی IP67 نیز برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار دارد.

مقایسه 4 محصول
Samsung Galaxy A33 5G / گوشی موبایل گلکسی A33 سامسونگ 5G مشکیگلکسی A33 سامسونگ 5Gموبایل گلکسی M52 سامسونگ 5Gگلکسی M52 سامسونگ 5Gنمای پشت و جلو موبایل شیائومی 11 لایت 5G NEشیائومی 11 لایت 5G NEموبایل پوکو F3 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F3 blackپوکو F3 شیائومی
مدل‌‌ نامبرهاSM-A336E SM-A336B SM-A336B/DS SM-A336B/DSN SM-A336E/DS SM-A336MSM-M526BR SM-M526BR/DS SM-M526B SM-M526B/DS2109119DG-
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 390 یوروحدود 380 یوروحدود 370 یوروحدود 350 یورو
تاریخ معرفی17 مارس 202224 سپتامبر 202115 سپتامبر 202122 مارس 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه20 آوریل 20223 اکتبر 20212 اکتبر 202122 مارس 2021
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.35 وات بر کیلوگرم (سر)---
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.57 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.59 وات بر کیلوگرم (بدن)0.79 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.40 وات بر کیلوگرم (بدن)--
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 12اندروید 11اندروید 11اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 4.1 قابل ارتقاء به اندروید 13عرضه با رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5عرضه با رابط کاربری MIUI 12 برای POCO
ابعاد159.7 در 74 در 8.1 میلی‌متر164.2 در 76.4 در 7.4 میلی‌متر160.5 در 75.7 در 6.8 میلی‌متر163.7 در 76.4 در 7.8 میلی‌متر
وزن186 گرم173 گرم158 گرم196 گرم
جنس پشتپلاستیکپلاستیک-شیشه - گوریلا گلس 5
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمپلاستیکپلاستیک-پلاستیک
رنگمشکی سفید آبی گلبهیمشکی سفید آبیمشکی آبی صورتی سفیدسفید مشکی آبی نقره‌ای
ابعاد نمایشگر6.4 اینچ6.7 اینچ6.55 اینچ6.67 اینچ
نوع نمایشگرSuper AMOLEDSuper AMOLED PlusAMOLEDAMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز120 هرتز90 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~411 پیکسل در اینچ~393 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ~395 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:920:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~83.7 درصد~86.4 درصد~85.3 درصد~85.9 درصد
استانداردهای HDR--HDR10+ دالبی ویژنHDR10+
حداکثر روشنایی---900 نیت (HBM) 1300 نیت (Peak)
مدل تراشهSamsung Exynos 1280Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5GQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5GQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر6 نانومتر6 نانومتر7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.90 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.90 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585
پردازنده گرافیکیMali-G68Adreno 642LAdreno 642LAdreno 650
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
درگاه کارت حافظه
دارد
دارد
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)-
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده1 ترابایت1 ترابایت--
نوع حافظه داخلی-eMMC 5.1UFS 2.2UFS 3.1
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکرو
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل64 مگاپیکسل64 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری 1/2.0 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.8لنز واید 26 میلی‌متری 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/1.8لنز واید 26 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل
دوربین اولتراواید8 مگاپیکسل12 مگاپیکسل8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 123 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 123 درجه f/2.2لنز اولتراواید 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 119 درجه f/2.2
دوربین ماکرو5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکروf/2.4لنز ماکرو f/2.450 میلی‌متری لنز تله‌فوتو ماکرو فوکوس خودکار 1/5.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4لنز ماکرو 50 میلی‌متری 1/5 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار f/2.4
دوربین تشخیص عمق2 مگاپیکسل---
مشخصات دوربین تشخیص عمقf/2.4---
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/120fps4K@30fps 1080p@30fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60/120/240/960fps
توضیحات فیلم‌برداری--لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی اصلی13 مگاپیکسل32 مگاپیکسل20 مگاپیکسل20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 1/3.1 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید f/2.2لنز واید 27 میلی‌متری 1/3.4 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 1/3.4 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K1080p1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30fps 1080p@30fps1080p@30fps 4K@30fps1080p@30/60fps 720p@120fps1080p@30/60fps 720p@120fps
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت4250 میلی‌آمپر ساعت4520 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات25 وات33 وات33 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
دارد
دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری---پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 3
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)مونواستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی---صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)کنار گوشیکنار گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.05.25.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو باندهGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - دو بانده

با وجود تمام پیشرفت‌های گلکسی A33، هنگامی‌ که برچسب قیمتی دستگاه را نیز وارد محاسباتمان می‌کنیم، به رقبای قدرتمندی می‌رسیم؛ دستگاه‌هایی همچون پوکو F3 و شیائومی ۱۱ لایت NE که به‌مراتب سریع‌تر و خوش‌ساخت‌تر هستند و صفحه‌نمایش دقیق‌تر و باکیفیت‌تری دارند. از بین دستگاه‌های سامسونگی نیز می‌توان سراغ گلکسی M52 رفت که از لحاظ عملکردی، در سطح شیائومی ۱۱ لایت NE قرار می‌گیرد.

نکات مثبت

  • عملکرد یکسان با گوشی گران‌ترِ گلکسی A53
  • نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED با وضوح +FHD
  • اسپیکرهای استریو با صدای فراگیر
  • چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری
  • دوربین رضایت‌بخش
  • گواهی IP67

نکات منفی

  • قیمت هم‌سطح دستگاه‌های قدرتمندتر
  • حذف شارژر از جعبه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات