بررسی گلکسی A12 سامسونگ

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 15 دقیقه
گلکسی A12 سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ است که با ترکیب دوربین چهارگانه، باتری حجیم‌تر، تراشه و ظاهری متفاوت، جایگزین جدید گلکسی A11 محسوب می‌شود.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۱۹، سامسونگ گلکسی A10 را به‌عنوان گوشی هوشمندی اقتصادی معرفی کرد تا در ازای هزینه‌ای معقول، نیازهای ابتدایی کاربر را رفع کند. پس از گلکسی A10، گلکسی A10s و گلکسی A11 ادامه‌دهنده‌ی راه گوشی‌های هوشمند پایین‌رده‌ی سامسونگ بودند و حالا A12 به این مسیر پا گذاشته است.

در نگاه نخست، گلکسی A12 در‌مقایسه‌با گلکسی A11‌ گوشی هوشمند مناسب‌تری برای خرید به‌نظر می‌رسد که این حس اولیه را مدیون طراحی بهتر پنل پشتی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در ترکیب چهارگانه‌ی دوربین‌های پشتی و باتری پرظرفیت‌ترش است.

با توجه به وضعیت کنونی بازار موبایل در ایران، چندان مایه‌ی تعجب نیست که گلکسی A12 یکی از پربازدیدهای بخش محصولات زومیت باشد؛ بنابراین، هم‌گام با افزایش استقبال از این گوشی اقتصادی سامسونگ، تصمیم گرفته‌ایم با بررسی گلکسی A12 سامسونگ، عملکرد آن را در دنیای واقعی به شما نشان دهیم.

گوشی گلکسی A12 سامسونگ را فروشگاه تلکام برای بررسی در اختیار زومیت قرار داده است.

طراحی و ساخت

ازآنجاکه مواد اولیه نخستین گزینه‌ی شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند برای کاهش قیمت گوشی سراغ آن می‌روند، گوشی‌های پایین‌رده عموما بدنه‌ای پلاستیکی دارند. به‌همین‌دلیل، بدنه‌ی گلکسی A12 کاملا از پلاستیک پوشیده شده است؛ اما برخلاف گلکسی A11، بدنه‌ی دستگاه پوششی مات دارد که همین موضوع مانع برجای ماندن آثار انگشت روی بدنه‌‌ی دستگاه می‌شود.

نمای کلی پنل پشتی گلکسی A12 سامسونگ

به‌لطف خطوط مورب روی پنل پشتی، گلکسی ای ۱۲ به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و سُر نمی‌خورد؛ اما در کمال تعجب، این خطوط فقط بخشی از پشت گوشی را پوشانده‌اند و به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها برای اینکه لوگوی SAMSUNG هرچه واضح‌تر دیده شود، طراحی یکپارچه‌ی پنل پشتی را فدا کرده‌اند و بخشی از قاب دستگاه بافتی صاف دارد که این یک‌دست‌نبودن طراحی چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد. گلکسی ای ۱۲ در پنل پشتی از ماژول دوربین چهارگانه‌ای میزبانی می‌کند که به‌صورت مربعی در‌کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از دوربین هم فلش LED دستگاه قرار دارد.

نمای کلی پنل جلویی گلکسی A12 سامسونگ

نمایشگر ۶٫۲ اینچی گلکسی ای ۱۲ به‌لطف حاشیه‌های باریک بالا و کناری‌اش حدود ۸۳ درصد از نمای جلو را دراختیار دارد؛ اما حاشیه‌ی پایینی اندکی قطور است. سامسونگ توضیحی درباره‌ی پوشش محافظ نمایشگر ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین، استفاده از گلس برای محافظت از نمایشگر، تصمیم معقولی برای کاربر به‌نظر می‌رسد.

پنل جلویی A12 بیشتر از A11، به A10 و A10s شباهت دارد؛ درحالی‌که دوربین سلفی گلکسی A11 داخل حفره‌ای درون نمایشگر قرار داشت، کره‌ای‌ها در نسل جدید باردیگر به بریدگی قطره‌ای نمایشگر در لبه‌ی بالا روی آورده‌اند.

در لبه‌ی سمت راست دستگاه، افزون‌بر کلیدهای تنظیم صدا، کلید پاور ادغام‌شده با حسگر اثرانگشت به‌چشم می‌خورد. لبه‌ی سمت چپ میزبان درگاه دو سیم‌کارت و درگاه مجزای کارت حافظه است. در لبه‌ی بالایی دستگاه، میکروفن دوم و در لبه‌ی پایینی گوشی بلندگو، میکروفن، جک هدفون و درگاه آینده‌نگرانه‌ی USB 2.0 Type-C جا خوش کرده‌اند.

بریدگی قطره‌ای گلکسی A12 سامسونگ
بافت پنل پشتی گلکسی A12 با خطوط مورب
حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی کناری گلکسی A12 سامسونگ
لبه‌ی پایینی گلکسی A12 سامسونگ

درمجموع، پوشش مات قاب پشتی دستگاه و بافت متفاوت آن در‌مقایسه‌با مدل‌های پیشین، حس‌وحال بهتری به کاربر القا می‌کند؛ اما ترجیح می‌دادیم که سامسونگ در A12 نیز از حفره‌ی نمایشگر برای قراردادن دوربین سلفی استفاده کند.

نمایشگر و اسپیکر

در بازه‌‌ی قیمتی گلکسی A12، پنل‌های LCD رایج‌ترین پنل‌های نمایشگر محسوب می‌شوند. گوشی اقتصادی سامسونگ از نمایشگر ۶٫۵ اینچی با پنل PLS TFT LCD، وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. این پنل وضوح و خوانایی نمونه‌های FHD را ندارد و زاویه‌ی دید آن اندکی محدود است.

نمای کلی گلکسی A12 سامسونگ

در آزمایش‌های زومیت، حداکثر روشنایی گلکسی A12 در حالت دستی به ۲۶۰ نیت و در حالت خودکار به ۲۹۵ نیت می‌رسید که هر دو نتیجه در بخش میانی نمایشگر ثبت شده‌اند؛ بنابراین، کاربر در بخش میانی نمایشگر روشنایی بیشتری درمقایسه‌با بخش بالایی و پایینی آن تجربه خواهد کرد. گلکسی A12 در زمینه‌ی حداکثر روشنایی، ضعیف‌تر از نسل قبل عمل می‌کند.

یکی دیگر از ضعف‌های نمایشگر گلکسی A12 را عملکرد کُند حسگر نور محیطی در مواجهه با تابش نور مستقیم می‌دانیم؛ چرا‌که روشنایی نمایشگر با کمی تأخیر افزایش می‌یابد.

عملکرد نمایشگر گلکسی A12 دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

گلکسی A12

۲٫۶۵

۲٫۰

۲۶۰

۲٫۰

۲۹۵

۱۴۷٫۵

۴٫۲

۴٫۲

گلکسی A11

۱۵٫۲

۲٫۵۳

۳۵۲

۲٫۷۳

۴۳۲

۱۵۸

۵٫۹

۵٫۹

گلکسی A21s

۵٫۷

۵/۴

۴۹۸

۵٫۵

۵۹۲

۱۰۸

۷٫۶

۷٫۶

ردمی نوت ۹

۱

۴٫۱۵

۳۶۰

۴٫۴۲

۴۸۲

۹۵

۶٫۶

۴٫۷ (Saturated)

وای ۷ پی

۰٫۲

۲٫۶

۲۸۵

۲٫۶

۲۸۵

۱۱۰

۵٫۵

۴ (Warm)

آنر ۹ ای

۰٫۸۵

۲٫۷۵

۳۱۰

۲٫۹۶

۳۲۰

۱۱۲٫۷

۶

۴٫۱ (Warm)

ردمی نوت ۸

۱

۴٫۷

۴۷۰

۶

۶۱۳

۱۰۲

۵٫۹

۱٫۸ (Standard)

* زومیت تمامی نتایج جدول بالا را با ابزاری مخصوص به‌‌‌دست آورده است.

نمایشگر گلکسی A12 سامسونگ ۹۸٫۸ درصد از فضای رنگی sRGB‌ را پوشش می‌دهد که خطای میانگین آن در نمایش رنگ‌ها به ۴٫۲ می‌رسد و میزان دمای رنگ ۸۳۶۱ کلوین آن، از تمایل ملموس رنگ‌ها به سردی خبر می‌دهد. همانند گلکسی A11، سامسونگ در این گوشی نیز امکان تغییر پروفایل رنگی را به کاربر نمی‌دهد.

اسپیکر تک‌کاناله‌ی گلکسی A12 کیفیت و حجم و تفکیک صدای چندان مطلوبی ندارد؛ اما عملکردش برای کارهای روزمره چندان آزاردهنده نیست. دستگاه اقتصادی سامسونگ برخلاف محصولات هزار‌دلاری‌اش از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می‌برد و به‌همراه هدفون توگوشی ساده فروخته می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

کره‌ای‌ها گلکسی A12 را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI Core 2.5، روانه‌ی بازار کرده‌اند. واژه‌ی Core‌ در نام رابط کاربری گلکسی A12، به‌مفهوم بهینه‌شدن One UI برای گوشی‌ اقتصادی سامسونگ است.

با اینکه برخی ویژگی‌های One UI، نظیر پوشه‌ی ایمن، سرویس پرداخت اینترنتی سامسونگ و Samsung Pass در One UI Core به‌چشم نمی‌خورد، رابط کاربری ویژه‌ی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ از بیشتر ویژگی‌های One UI‌ بهره‌مند است و کاربران خلأ چندانی احساس نخواهند کرد.

منوی نرم‌افزارها در گلکسی A12 سامسونگ

با توجه به همکاری کره‌ای‌ها با سایر غول‌های حوزه‌ی فناوری، به‌محض راه‌اندازی اندروید در گلکسی A12، افزون‌بر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ، فیسبوک، نتفلیکس، اسپاتیفای و سرویس‌های مایکروسافت شامل آفیس، وان‌درایو، لینکدین و Outlook نیز روی گوشی نصب می‌شوند که صرفا امکان غیرفعال‌سازی آن‌ها وجود دارد، نه پاک‌کردنشان!

با وجود سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند گلکسی A12، رابط کاربری و نرم‌افزارها بدون مشکل جدی کار می‌کنند؛ اما گه‌گاهی حین اجرای اپلیکیشن‌ها، انیمیشن‌ها و ژست‌های حرکتی کُندی‌هایی به‌چشم می‌خورند.

بازده و عملکرد

بار پردازشی گلکسی A12 سامسونگ بر دوش پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P35 با چهار هسته‌ی ۲٫۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 قرار دارد. تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک برای پردازش محتوای گرافیکی از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 بهره می‌گیرد.

بازی کردن با گلکسی A12 سامسونگ

هلیو P35 از رم LPDDR3-1866 و LPDDR4x-3200، حافظه‌های ذخیره‌سازی eMMC 5.1، نمایشگر 1080p با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، ضبط و پخش ویدئوهای 1080p@60fps با کدک‌های H.264، H.265 و HEVC، بلوتوث و اتصال وای‌فای ۵ پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A12 در سه نسخه‌ عرضه می‌شود: ۱. سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۲. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۳. شش گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. ما نسخه‌ی مجهز به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را برای بررسی دراختیار داشتیم.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی A12 سامسونگ دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A12

۲۶۶٫۸۵

۲۰۹٫۴۶

۶۶٫۱۹

۳۹٫۳۶

گلکسی A11

۲۹۲٫۵۹

۱۱۵٫۵۴

۷۳٫۱۴

۶۶٫۷۳

گلکسی A21s

۳۱۴٫۵۸

۲۱۸٫۷۹

۱۰۹٫۵۴

۸۱٫۴

ردمی نوت ۹ اس / پرو

۴۸۶٫۶۳

۱۷۵٫۳۹

۱۲۷٫۱۵

۱۱۳٫۶

ردمی نوت ۸

۳۰۲٫۴۷

۲۳۷٫۸۱

۵۹٫۷۳

۱۱۴٫۲۳

هواوی Y7p

۲۹۰٫‌۶۵

۲۰۹٫۵۹

۴۸٫۸۱

۴۴٫۹۳

آنر 9X

۸۱۴٫۳۹

۱۹۵٫۴

۱۵۳٫۰۹

۱۵۶٫۴۹

سامسونگ گلکسی M30

۲۸۰٫۳۵

۱۰۱٫۴۶

۶۴٫۸۹

۶۱٫۲

سامسونگ گلکسی M20

۳۰۹٫۹۷

۱۴۳٫۶

۶۷٫۷۷

۴۵٫۴۷

* زومیت تمامی نتایج جدول بالا را با ابزاری مخصوص به‌دست آورده است.

برای ارزیابی کلی گلکسی A12، از Antutu و PCMark از میان بنچمارک‌های زومیت استفاده و ارزیابی عملکرد تک و چندهسته‌ای CPU را به بنچمارک GeekBench و ارزیابی عملکرد پردازنده در رندر محتوای گرافیکی را هم به 3DMark و GFXBench محول کردیم.

عملکرد گلکسی A12 سامسونگ دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

AnTutu 8

PCMark

Speedometer 2.0

3DMark

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Sling Shot Extreme

OpenGL/Metal

Wild Life

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

1440p

1440p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

گلکسی A12

۱۱۳۹۲۶

۵۰۳۰

۱۳٫۹

۳۳۸

Failed

۱۶۸

۹۷۶

۴٫۷

۱٫۵

۳٫۸

۱٫۲

--

۵٫۱

۳٫۳

--

گلکسی A11

۹۰۹۸۹

۴۷۲۰

--

۴۹۰

--

۱۲۷

۴۸۸

--

--

--

۶٫۶

۳٫۴

--

گلکسی A21s

۱۲۹۵۶۱

۵۵۲۹

۱۵

۹۱۴

--

۱۵۳

۱۰۴۰

--

--

--

۱۰

۵٫۹

--

ردمی نوت ۹

۱۸۶۶۶۲

۸۶۹۳

۲۹٫۹

۱۴۰۳

--

۳۴۴

۱۱۶۵

--

--

--

۸٫۶

۹٫۷

--

ردمی نوت ۸

۱۶۵۶۱۹

۶۷۱۹

--

۱۱۲۴

--

۳۱۳

۱۳۸۹

--

Failed

--

۶٫۲

۷٫۰

--

ردمی نوت ۹ اس / پرو

۲۵۳۶۳۲

۷۸۹۹

۴۴٫۱

۲۶۳۳

--

۵۶۹

۱۶۹۱

--

--

--

۱۶

۱۸

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

با توجه به نتایج بنچمارک‌ها، واضح است که گلکسی A12 در زمینه‌ی پردازش‌های CPU-محور بهتر از نسل گذشته ظاهر می‌شود؛ اما در زمینه‌ی پردازش‌های GPU-محور ضعیف‌تر است. در هر صورت گلکسی A12 نمی‌تواند ابزاری مناسب برای اجرای بازی باشد؛ اما در کاربری‌های روزمره و سبک مثل وب‌گردی یا استفاده از پیام‌رسان‌ها رضایت کاربر را جلب خواهد کرد.

دوربین

در فضای رقابتی تنگاتنگ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، افزایش تعداد دوربین‌ها یکی از راهکارها برای فروش بیشتر است و سامسونگ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. دوربین چهارگانه‌ی گلکسی A12 دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۵ درجه‌ای، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 را دربر می‌گیرد.

گلکسی A12 سامسونگ حین عکاسی

رابط کاربری دوربین گلکسی A12، افزون‌بر امکانات تصویربرداری مربوط به دوربین‌ها، از حالت Food برای ثبت عکس از غذا و حالت Pro با امکان تغییر ISO (در چهار سطح ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰)، تراز سفیدی (تغییر‌پذیر در بازه‌ی ۲۳۰۰ تا ۱۰ هزار کلوین) و سطح نوردهی (در بازه‌ی منفی ۲ تا ۲) بهره‌مند است.

گالری عکس‌های دوربین اصلی در روشنایی روز

نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - تردد خودروها در کنارگذر لشکری
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - بلوک‌های شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12‌ سامسونگ در روشنایی روز - برج میلاد
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ - ساختمان‌های تهران
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12‌ سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های تهران
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های تهران
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های تهران
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های تهران
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - شاخ و برگ درخت‌های خانه
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های جردن
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12‌ سامسونگ - گیاه روی میز
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان‌های شهرک اکباتان

تصاویر دوربین اصلی در وضعیت نوری مناسب، جزئیات مناسب و گستره‌ی دینامیکی متوسطی دارند و رنگ‌ها نیز به‌صورت رضایت‌بخشی ثبت می‌شوند؛ اما تصاویر خالی از نویز نیستند.

گالری عکس‌های دوربین فوق‌عریض در روشنایی روز

نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - بین بلوک‌های شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - ساختمان و درخت‌های شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - پل طبیعت
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - تردد خودروها در کنارگذار شهید لشکری

گستره‌ی دینامیکی، جزئیات و رنگ‌ها در تصاویر دوربین فوق‌عریض به‌اندازه‌ی دوربین اصلی راضی‌کننده نیستند و نویز بیشتری دارند. افزون‌براین، با اینکه نمی‌توان پوشش ۱۱۵ درجه‌ای دوربین فوق‌عریض را وسیع دانست، گوشه‌های تصاویر اعوجاج نسبتا زیادی دارند.

گالری عکس‌های دوربین اصلی در تاریکی

نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - پارک محله‌ی بیمه
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - شهرک آپادانا
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 در تاریکی شب - پاساژ گل مریم در تاریکی شب
نمونه عکس دوربین اصلی گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - تابیدن نور به درخت

هم‌زمان با تاریک‌شدن محیط، دوربین اصلی تصاویر را با جزئیات کمتر و گستره‌ی دینامیکی محدودتر و نویزهای بیشتری ثبت می‌کند. مطابق انتظار، از «حالب شب» برای جبران ضعف‌های دوربین اصلی در وضعیت نوری نامناسب خبری نیست.

گالری عکس‌های دوربین فوق‌عریض در تاریکی

نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - شهرک آپادانا
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - پاساژ گل مریم شهرک آپادانا
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - میدان بسیج شهرک اکباتان
نمونه عکس دوربین فوق‌عریض گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - ورودی آپادانا

تصاویر دوربین فوق‌عریض در محیط تاریک درمقایسه‌با دوربین اصلی، با شدت بیشتری جزئیات خود را از دست می‌دهند. گستره‌ی دینامیکی بسیار محدودتر می‌شود و نویز تصاویر تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

گالری عکس‌های دوربین ماکرو

نمونه عکس دوربین ماکرو گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - برگ گیاه
نمونه عکس دوربین ماکرو گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - برگ گیاه
نمونه عکس دوربین ماکرو گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - برگ گیاه
نمونه عکس دوربین ماکرو گلکسی A12 سامسونگ در تاریکی شب - برگ گیاه

همانند سایر گوشی‌های اقتصادی، تصاویری که دوربین ماکرو ثبت می‌کند، حتی در بهترین وضعیت نوری هم تعریفی ندارد و عملکرد آن در نویز زیاد و جزئیات اندک خلاصه می‌شود.

گالری عکس‌های پرتره و دوربین سلفی

نمونه عکس پرتره گلکسی A12 سامسونگ - صدرا مخملی
نمونه عکس پرتره گلکسی A12 سامسونگ - گیاه در دفتر زومیت
نمونه عکس دوربین سلفی گلکسی A12 در تاریکی شب - محمدامین صدقی
نمونه عکس دوربین سلفی گلکسی A12 سامسونگ در روشنایی روز - محمدامین صدقی

در گلکسی A12، سامسونگ امکان ثبت تصاویر پرتره با حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی را نیز فراهم کرده است. افکت بوکه در حالت پرتره به‌خوبی اعمال می‌شود و فرایند جداسازی سوژه از پس‌زمینه رضایتتان را جلب خواهد کرد.

با توجه به بازه‌ی قیمتی گلکسی A12، دوربین سلفی سطح جزئیات و گستره دینامیکی مناسبی دارد؛ اما ازآنجاکه فرایند پیاده‌سازی افکت بوکه در حالت Live Focus دروبین سلفی نرم‌افزاری است، نمی‌توان انتظار چندانی از عملکرد مطلوب آن در ثبت تصاویر پرتره سلفی داشت.

باتری

گلکسی A12 سامسونگ انرژی خود را ازطریق باتری حجیم ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که به‌کمک پشتیبانی شارژ سریع و آداپتور ۱۵ واتی درون جعبه، می‌تواند درحدود دو ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شود. درادامه با اجرای آزمون‌های باتری زومیت، شارژدهی گلکسی ای ۱۲ را می‌سنجیم.

فیلم سینمایی Her در گلکسی A12 سامسونگ

بنچمارک PCMark پس از تنظیم میزان روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت و غیرفعال‌سازی اتصالات بی‌سیم، با شبیه‌سازی کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی یا ویرایش عکس می‌تواند معیاری برای مدت روشن‌ماندن نمایشگر باشد. در این آزمون گلکسی ای ۱۲ با ثبت مدت‌زمان ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه نشان می‌دهد که با میانگین مدت‌زمان ۴ ساعت روشن‌ماندن نمایشگر، می‌تواند بیش از ۲ روز نیز کاربر را همراهی کند.

شارژدهی باتری گلکسی A12 دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

ویدئو

PCMark

Work 2.0

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A12

۶٫۵ اینچ

۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۴۸

۱۰:۵۹

گلکسی A11

۶٫۴ اینچ

۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۵:۲۷

۱۱:۴۸

گلکسی A21s

۶٫۵ اینچ

۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۸:۴۶

۱۶:۲۹

ردمی نوت ۹ اس / پرو

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۲۰

۱۵:۴۲

۱۱:۵۳

ردمی نوت ۹

۶٫۵۳ اینچ

۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۲۰

۱۶:۳۵

۸:۴۱

ردمی نوت ۸

۶٫۳ اینچ

۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

۴۰۰۰

۱۶:۲۳

۱۱:۰۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در آزمایشی دیگر، روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت تنظیم و سپس با غیرفعال‌سازی اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر، ویدئو معیار زومیت را تا زمان خالی‌شدن کامل باتری دستگاه پخش کردیم. گلگسی A12 سامسونگ در این آزمایش موفق شد ۱۶ ساعت و ۵۸ دقیقه‌ی مدام ویدئو را پخش کند که این نتیجه از عملکرد راضی‌کننده‌ی باتری آن خبر می‌دهد.

جمع‌بندی

بررسی مرتبط:بررسی ال جی K41S

گلکسی A12 خالی از ضعف نیست؛ اما زمانی‌که بحث برچسب قیمتی آن به‌میان می‌آید، می‌توان از ضعف‌های آن چشم‌پوشی کرد. نمایشگر گوشی اقتصادی موردبحث سامسونگ، به‌دلیل حداکثر روشنایی کم برای استفاده در زیر تابش مستقیم نور آفتاب چندان مناسب نیست، از سوی دیگر ترجیح می‌دادیم سامسونگ به‌جای دوربین‌های ناکارآمد ماکرو و اولتراواید، از دوربین واید باکیفیت‌تر برای عکاسی در شب یا تراشه‌ی قدرتمندتری روی گوشی هوشمندش استفاده می‌کرد.

وب‌سایت زومیت در گلکسی A12 سامسونگ

گلکسی A12 درمقایسه‌با گلکسی A11 تغییرات نسبتا زیادی تجربه می‌کند؛ ظاهر جذاب پنل پشتی، استفاده از پوشش مات، عملکرد رضایت‌بخش دوربین واید و عمق‌سنج، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی و شارژدهی خوب از ویژگی‌های کلیدی گلکسی A12 است که همراه‌ با قیمت مناسب، آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کنند.

شما کاربر عزیز زومیت می‌توانید برای خرید گوشی گلکسی A12 به فروشگاه اینترنتی تلکام مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • طراحی و ظاهر جذاب
  • درگاه USB Type-C
  • عملکرد مناسب دوربین واید و عمق‌سنج در طول روز
  • شارژدهی طولانی‌مدت و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی

نکات منفی

  • حداکثر روشنایی کم نمایشگر
  • دوربین‌ اولتراواید و ماکرو ناکارآمد
  • عملکرد گرافیکی ضعیف‌تر درمقایسه‌با نسل گذشته
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات