جلوگیری از ورود بدافزارها به اندروید چندان هم سخت نیست

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اندروید به عنوان یک سیستم عامل، بسیار امن محسوب می‌شود و اگر از بازدید سایت‌های مشکوک و استفاده از برنامه‌های متفرقه دست بردارید، خطر چندانی متوجه‌تان نخواهد بود. اما حالا حفره‌ی امنیتی جدیدی در این سیستم عامل گوگلی کشف شده که می‌تواند راه همواری برای ورود بدفزارها باشد یا سد بزرگی در مقابل آن‌ها.
تبلیغات

این حفره که در تمامی نسخه‌های اخیر اندروید از 1.6 تا 4.2 موجود است، مستقیما تاثیر گذار نخواهد بود، ولی جاده‌ای باریک اما خطرناکی به وجود آورده که به هکران اجازه می‌دهد اطلاعات امنیتی اپلیکیشن‌ها را ه دستکاری کرده و به سیستم عامل شما نفوذ کنند.

با وجود این‌که این موضوع ممکن است خیلی خطرناک و جدی به نظر برسد (که همین طور هم هست) اما با برخی اقدامات پیش‌گیرانه و رعایت برخی قوانین ساده می‌توان از بلایای احتمالی در امان ماند. نخست دقت کنید که هیچ بدافزار یا ویروسی در بازار اپلیکیشن‌های گوگل یعنی Google Play وجود ندارد. پس با خیال راحت! از بازار پیش‌فرض دستگاهتان استفاده کنید. اما شدیدا از اپلیکیشن‌های متفرقه و خارج از پلی استور بر حذر باشید و حتی‌الامکان سعی کنید از منابع معتبر و شناخته شده استفاده کنید.

اگر نسخه‌ی کرک شده‌ی برنامه‌ها را از منابع متفرقه دانلود می‌کنید، دقت کنید که حداقل اپلیکیشن مورد نظرتان در بازار گوگل ثبت شده باشد و باز هم تاکید می‌کنیم که هیچ مکانی جز گوگل استور را نمی‌توان به طور قطع تضمین کرد. عوامل مخرب ممکن است هرجایی در کمین شما نشسته باشند و شناسایی آن‌ها آسان نخواهد بود.

هیچگاه اجازه‌نامه‌های امنیتی را بدون مطالعه دقیق و بررسی جوانب تایید نکنید. اغلب عوامل مخرب بدون اجازه شما ناکام خواهند ماند. این نکته‌ای است که مطمئنا توسط اغلب کاربران نادیده گرفته می‌شود.

آن طور که به نظر می‌آید، گوگل رقبتی به رفع این چاله عمیق امنیتی نشان نمی‌دهد و این کار را به تولید کنندگان واگذار کرده است. کاربران گلکسی اس 4 آسوده خاطر باشند، چرا که سامسونگ این مشکل را رفع کرده و خطری تهدیدشان نخواهد کرد. البته پیشنهاد می‌کنم که همه‌ی شما کاربران عزیز همواره نکات ذکر شده را به خاطر داشته باشید، چرا که به نظر نمی‌آید این گونه مشکلات تمامی داشته باشند!.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات