آموزش فعال‌سازی و استفاده از فیس‌تایم؛ پلتفرم تماس تصویری اپل

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آیکون فیس تایم اپل / FaceTime روی نمایشگر آیفون
از ویژگی‌های پلتفرم تماس تصویری اپل چه می‌دانید؟ آیا می‌توان از فیس تایم در ایران استفاده کرد؟ در این مقاله پاسخ خواهیم داد.
تبلیغات

فیس تایم که شاید یکی از بهترین برنامه‌ های آیفون باشد، بعد از گذشت سال‌ها هنوز جایگاه خود را بین کاربران ایرانی اپل پیدا نکرده است و بسیاری به آن، به چشم یکی از برنامه‌های پیش‌فرض گوشی نگاه می‌کنند که قرار نیست هیچ‌گاه به کارشان بیاید. در این مقاله به معرفی فیس‌تایم و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

فیس تایم چیست؟

فیس تایم پلتفرمی است که از طریق آن می‌توانید با سایر کاربران آیفون، آیپد یا مک بوک به‌صورت صوتی یا تصویری ارتباط برقرار کنید. بر بستر فیس‌تایم محدودیتی برای استفاده از اینترنت سیم‌کارت یا Wi-Fi برای برقراری تماس صوتی و تصویری وجود ندارد و محیط اپلیکیشن نیز بسیار سرراست و کاربرپسند به‌حساب می‌آید.

فیس تایم در مک بوک

سرویس FaceTime برای دستگاه‌های ویندوزی و اندرویدی نیز در دسترس است؛ اما برای استفاده از سرویس تماس تصویری اپل در این سیستم‌‌های عامل، باید از طریق مرورگر وب و لینک دعوت ارسال‌شده از جانب کاربر اپل اقدام کنید. پیش‌تر هنگام استفاده از گوگل میت نیز چنین قابلیتی را دیده بودیم.

چگونه از فیس تایم استفاده کنیم؟

برای استفاده از فیس تایم درست‌مانند بسیاری از سرویس‌های دیگر اپل، نیازمند اپل آیدی هستید و در کنار اپل آیدی، باید شماره‌تلفن یا آدرس ایمیل خود را نیز در اپلیکیشن فیس‌تایم وارد کنید. اگر نمی‌دانید اپل آیدی چیست یا هنوز اپل آیدی ندارید، می‌توانید با آموزش ساخت اپل آیدی که به‌صورت تخصصی در زومیت تهیه شده است، برای خودتان حساب کاربری ایجاد کنید.

برای فعال کردن فیس تایم وارد تنظیمات گوشی یا تبلت و سپس وارد بخش FaceTime شوید. اکنون کافی است تیک روشن‌شدن فیس‌تایم را بزنید و اپل آیدی و شماره‌تلفن یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

فیس تایم در تنظیمات اپل

برای برقراری تماس با فیس تایم به‌راحتی می‌توانید از طریق اپلیکیشن فیس‌تایم موجود در منوی اپ‌ها یا از طریق بخش مخاطبین، نام مخاطب مورد نظرتان را لمس کنید؛ بدین‌ترتیب مشروط بر اینکه آن مخاطب اکانت فیس تایم داشته باشد، می‌توانید با او به‌صورت صوتی یا تصویری تماس بگیرید.

به‌عنوان روشی دیگر، می‌توانید لینکی برای تماس FaceTime ایجاد کنید و با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Messages و Mail یا هر ابزار پیام‌رسان دیگری آن را با دیگران به‌اشتراک بگذارید. آن‌ها می‌توانند از لینک یادشده برای پیوستن به تماس یا برقراری تماس استفاده کنند، حتی اگر دستگاه اپل نداشته باشند.

برنامه فیس تایم
برنامه فیس تایم
برنامه فیس تایم

برای ایجاد لینک برای تماس FaceTime وارد اپلیکیشن فیس‌تایم شوید و در قسمت بالایی روی گزینه‌ی Create Link ضربه بزنید. سپس می‌توانید در قسمت مشخص‌شده نامی برای لینک خود انتخاب کرده و آن را برای شخص مورد نظر ارسال کنید.

ویژگی‌های فیس تایم

FaceTime دارای ویژگی‌های بسیاری است که تماس‌های شما را سرگرم کننده‌تر و تعاملی‌تر می‌کند. با فیس‌تایم شما می‌توانید:

  • ری‌اکشن‌ها، ایموجی‌ها، فیلترها و جلوه‌های ویدیویی را به تماس‌های خود اضافه کنید.
  • صفحه‌‌ی دستگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • به‌لطف قابلیت SharePlay با مخاطبین خود فیلم ببینید و بازی کنید.
  • صداها را در پس‌زمینه فیلتر کنید تا نویزهای ناخواسته از بین بروند.
  • پس‌زمینه‌ی ویدیو را تار کنید تا در جلسات تمرکز روی شما باشد.
  • با قابلیت زیرنویس زنده به‌راحتی با شخصی که لهجه یا زبان متفاوتی دارد، حرف بزنید.
  • با حداکثر ۳۲ نفر در یک تماس گروهی صحبت کنید.

فیس تایم ابزاری بسیار کاربردی و سودمند برای کاربران‌ دستگاه‌های اپل مانند آیفون و جز معدود ابزارهایی است که هنوز با IP ایران کار می‌کند. اگر شما هم تاکنون از این ابزار استفاده نکردید، توصیه می‌کنیم یک بار تماس ویدیویی اپل را امتحان کنید.

سوالات متداول زومیت

  • فیس تایم چیست و چگونه کار می‌کند؟

    فیس تایم سرویسی برای برقراری تماس صوتی و تصویری در دستگاه‌های اپل است و برای استفاده از آن تنها نیاز به اتصال اینترنت دارید.

  • آیا فیس تایم رایگان است؟

    بله تمام ویژگی‌های فیس تایم در گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های اپل رایگان است و فقط با اتصال اینترنت می‌توانید با دوستان خود تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات