پیدا کردن پمپ بنزین های نزدیک من

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
پمپ بنزین با آیکون پمپ بنزین نقشه روی آن
پیدا کردن نزدیک‌ترین پمپ بنزین با کمک گوشی هوشمند به‌راحتی و با لمس چند گزینه انجام می‌شود که درادامه روش‌های آن را با شما درمیان می‌گذاریم.
تبلیغات

پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در طول سفر به‌خصوص در مسیرها و شهرهای ناآشنا یکی از چالش‌هایی است که هر فرد حداقل یک‌بار با آن روبه‌رو شده است.

شاید خیلی از ما با پرسیدن آدرس از دیگران راحت نباشیم و دربرابر این کار مقاومت کنیم یا حتی شاید از بد حادثه با فردی مواجه شویم که در آدرس‌دهی مهارتی ندارد و فقط بخواهد جوابی کوتاه بدهد که شانس بیاوریم و به‌جای آدرس اشتباه فقط بگوید: «نمی‌دونم، باید بپرسی!»

اما، درحال حاضر که همه‌ی ما ابزار کاربردی مثل گوشی هوشمند به‌همراه داریم که در عرض چند ثانیه ارتباط ما با عزیزترین افراد زندگیمان را فراهم می‌کند یا خرید و سفارش اینترنتی کالا را آنچنان آسان کرده است که حساب‌های بانکی استراحتی نمی‌کنند، شاید دیگر نیازی نباشد از کسی بپرسیم نزدیک‌ ترین پمپ بنزین کجاست؟

روش‌های پیداکردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین‌ها

همه‌ی گوشی‌های هوشمند فارغ از تولیدکننده و برند سرویس موقعیت‌یابی و نقشه ارائه می‌کنند که با کمک آن‌ها بتوانید مسیریابی کنید و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید.

جدای از مسائل امنیت حریم شخصی که موضوع مقاله نیست، تمام سرویس‌های موقعیت‌یابی GPS نظیر Google Maps یا برنامه‌های داخلی نشان و بلد گزینه‌هایی برای دسترسی سریع به مکان‌های پرکاربرد مثل رستوران، پمپ بنزین، بیمارستان و... در هر شهر و منطقه‌ای را ارائه می‌کنند.

لوگو گوگل مپ مپس Google Maps سه بعدی روی نقشه

روش پیداکردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در هر برنامه تقریباً شباهت زیادی به‌هم دارد و تنها تفاوت‌های جزئی در برخی امکانات آن‌ها مشاهده می‌شود. درادامه به‌صورت جداگانه روش پیداکردن پمپ بنزین در برنامه‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

داشتن مجوز دسترسی به موقعیت مکانی گوشی، شرط اصلی پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین به‌حساب می‌آید.

تنها نکته‌ای که باید در همه‌ی روش‌های مدنظر داشت دادن دسترسی به موقعیت مکانی دقیقتان است تا سرویس موقعیت‌یابی بتواند با برآورد مسافت و فاصله شما تا جایگاه‌های سوخت در اطرافتان، نزدیک‌ ترین پمپ بنزین را به شما پیشنهاد کند. پس اگر در ابتدای اجرای برنامه مسیریابی پیامی دریافت کردید که «آیا مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را به برنامه می‌دهید؟» باید روی گزینه «Allow» بزنید.

برای مثال، در مسیریاب نشان درادامه خواهید دید که درصورت روشن نبودن دسترسی به موقعیت مکانی کاربر، پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین ازطریق فهرست ممکن نیست.

پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در گوگل‌ مپ

گوگل مپ پراستفاده‌ترین برنامه موقعیت‌یابی بین کاربران گوشی‌های هوشمند است که به کمک آن می‌توانید از فروشگاه‌های خرد درون کوچه پس‌کوچه‌ها گرفته تا مکان‌های معروف و تفریحی هر شهری را در سراسر دنیا پیدا کنید. حتی اگر مکانی در نزدیکی شما قرار دارد که در گوگل مپ نیست یا فروشگاهی است که تازه افتتاح شده است، می‌توانید با چند مرحله کوتاه، آن مکان جدید را در گوگل ثبت کنید.

برای پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در گوگل مپ مراحل زیر را دنبال کنید:

منوی گوگل مپ در آیفون

مرحله اول: برنامه گوگل مپ را روی گوشی خود باز کنید و سپس از فیلترهای آماده زیر نوار جستجو روی گزینه Gas بزنید. برای یافتن این گزینه شاید لازم باشد با کشیدن انگشت روی فیلترها به سمت چپ (سوایپ‌کردن) فیلتر Gas را پیدا کنید.

مرحله دوم: تمام پمپ بنزین‌های منطقه درحال جستجو روی نقشه نمایش داده می‌شوند و فهرستی از آن‌ها نیز با سایر اطلاعات نظیر نمره کاربران، زمان فعالیت و گزینه مسیریابی به آن‌ها ایجاد می‌شود.

برای دیدن موقعیت پمپ بنزین‌ها روی نقشه می‌توانید گزینه View Map در گوشه پایین سمت چپ را لمس کنید تا فهرست پایین برود و بتوانید از روی نقشه به‌صورت حدودی نزدیک‌ ترین پمپ بنزین را مشاهده کنید.

مرحله سوم: برای پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در گوگل مپ باید بعداز پیدا شدن نتیجه فیلتر جایگاه‌های بنزین، آن‌ها را مرتب کنید. برای این منظور می‌تواند از گزینه‌های بالا Sort by یا More Filters اقدام کنید. هرکدام از گزینه‌ها را که لمس کنید بین دو گزینه Relevance و Distance می‌توانید ترتیب نمایش نتایج را تغییر دهید.

از فیلتر مسافت یا Distance کمک بگیرید.

با توجه به اینکه درحال حاضر مسافت برای شما ارجحیت دارد و می‌خواهید نزدیک‌ ترین پمپ بنزین را پیدا کنید، فیلتر Distance را فعال کنید.

مرحله چهارم: فهرست جایگاه‌ها براساس مسافت شما با آن‌ها مرتب می‌شود و با لمس یکی از جایگاه‌های به‌نمایش درآمده روی نقشه یا انتخاب یکی از پمپ بنزین‌های نزدیک درون فهرست اطلاعات بیشتری از جایگاه مشاهده می‌کنید که شامل تصاویر و گزینه مسیریابی (Directions) و اطلاعات تماس (Call) می‌شود.

مرحله پنجم: برای مسیریابی به سمت نزدیک ترین پمپ بنزین روی گزینه Directins بزنید تا بهترین مسیر براساس میزان ترافیک نشان داده شود. اکنون می‌توانید به سمت نزدیک‌ ترین پمپ بنزین حرکت کنید.

پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در مسیریاب بلد

رابط کاربری مسیریاب بلد نیز تفاوت چندانی با گوگل مپ ندارد بنابراین برای پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین در مسیریاب بلد نیز مراح مشابهی را باید طی کنید که از قرار زیر هستند:

منوی وب اپلیکیشن مسیریاب بلد

مرحله اول: برنامه بلد را اجرا کنید و از بین فیلترهای زیر نوار جستجو روی گزینه پمپ بنزین بزنید. کمی صبر کنید تا جستجو تکمیل شود.

مرحله دوم: اکنون تما پمپ بنزین‌های آن شهر یا منطقه نشان داده می‌شوند. می‌توانید با توجه به موقعیت فعلی خود روی نقشه یکی از نزدیک‌تریم پمپ بنزین‌ها را لمس کنید و سپس مراحل مسیریابی به سمت آن را انجام دهید. یا اینکه با کمک افزودن فیلترهای جدید، جستجوی جایگاه سوخت را براساس نزدیک ترین پمپ بنزین تغییر دهید.

البته، متأسفانه فیلترها در نسخه تحت وب برنامه بلد بین پربازدیدترین و امتیاز خلاصه می‌شود و نمی توان فیلتر مسافت را برای مرتب سازی نتایج به کار گرفت.

مرحله سوم: از بین نتایج به‌نمایش درآمده روی یک کدام لمس کنید تا اطلاعات بیشتر از جایگاه سوخت ازجمله ساعات فعالیت و شماره تماس نشان داده شود. در کنار این اطلاعات گزینه‌ای برای مسیریابی قرار دارد که با لمس آن بهترین مسیر از موقعیت مکانی شما تا مقصد را نشان می‌دهد.

مرحله چهارم: برای رفتن به سمت نزدیک‌ ترین پمپ بنزین اکنون باید روی شروع بزنید و سفر خود را آغاز کنید.

استفاده از مسیریاب نشان در پیداکردن پمپ بنزین

برای پیداکردن نزدیک‌ترین پمپ بنزین در مسیریاب نشان نیز مراحل مشابهی را باید طی کنید، هرچند مسیریاب نشان تفاوت کوچکی با دیگر برنامه‌ها دارد و آن نبود فیلترهای آماده زیر نوار جستجو است.

منوی وب اپلیکیشن مسیریاب نشان

مرحله اول: با اجرای برنامه مسیریاب نشان و بارگذاری کامل نقشه شاید اولین تفاوت‌ها نظر شما را جلب کند. برخلاف گوگل مپ و بلد که نوار جستجو در بالا قرار می‌گیرد و تعدادی فیلتر پرکاربر زیر آن مشاهده می‌شوند، در مسیریاب نشان نوار جستجو پایین صفحه است و هیچ فیلتر آماده‌ای پیشنهاد نمی‌شود.

بنابراین، برای پیداکردن پمپ بنزین یا رستوران یا هر مقصد دیگری ابتدا روی نوار جستجو بزنید.

مرحله دوم: در حالت جستجو تمام صفحه اشغال می‌شود که در آنجا می‌توانید فیلترها، مکان‌های منتخب و تاریخچه جستجوی خود را مشاهده کنید. در قسمت فیلترها علاوه‌بر پمپ بنزین، پمپ گاز نیز به‌صورت جداگانه تعریف شده است تا درصورت نیاز به جایگاه‌های سوخت گاز از آن بهره‌مند شوید.

اکنون روی فیلتر پمپ بنزین بزنید تا نتایج به نمایش درآید.

مرحله سوم: با لمس نمایش لیست، فهرست تمام پمپ بنزین‌های نزدیک در منطقه مورد جستجو را مشاهده می‌کنید و اطلاعات جزئی‌تری از آن‌ها مانند ساعات فعالیت، امتیاز کاربران و ازهمه مهم‌تر مسافت شما تا آنجا ارائه می‌شود.

دقت داشته باشید که اگر در تنظیمات گوشی خود دسترسی به موقعیت مکانی را مسدود کرده باشید برنامه قادر نخواهد بود مسافت شما تا مکان‌های مدنظر را تشخیص دهد و درنتیجه پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین فقط از روی نمایش نقشه و توسط خود کاربر باید انجام شود.

بنابراین می‌توانید با توجه به مسافت و مدت‌زمان تقریبی رانندگی تا مقصد، یکی از گزینه ها را انتخاب کنید و خودتان نقش فیلتر مسافت را تکمیل کنید.

منوی وب اپ مسیریاب نشان در پیداکردن پمپ بنزین

مرحله چهارم: با انتخاب یکی از نتایج، اطلاعات دقیق‌تر آن ازجمله تصاویر و آدرس دقیق و مسافت و مدت زمان آن نشان داده خواهد شد. اکنون روی گزینه مسیریابی بزنید تا بهترین مسیر برای هدایت شما به آن مقصد انتخاب شود.

مرحله پنجم: در شهر تهران می‌توانید با گزینه تنظیمات مسیریابی معیارهای بیشتری برای مسیریابی تعریف کنید تا علاوه‌بر نرفتن به سمت مسیرهای طرح ترافیک، به سمت مسیرهای طرح آلودگی هوا نیز هدایت نشوید.

جمع‌بندی

پیدا کردن نزدیک‌ ترین پمپ بنزین امروزه به‌لطف گوشی‌های هوشمند و سرویس‌های موقعیت‌یابی ماهواره‌ای بسیار اسان شده است و با داشتن کمی حوصله به‌راحتی می‌توانید کوتاه‌ترین و بهترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد در زمان سفر در شهرهای مختلف پیدا کنید.

به‌طور کلی از هر سرویسی که استفاده می‌کنید باید ابتدا به‌دنبال فیلتر جایگاه‌های سوخت باشید و سپس نتایج به‌دست آمده را براساس مسافت مرتب‌سازی کنید تا با توجه به موقعیت مکانی شما فاصله آن‌ها را تعیین کند و دقیق‌تر شما را راهنمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات