قابلیت Director's View سامسونگ؛ بهترین تصویر را انتخاب کنید

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
گلکسی S23 اولترا با اپلیکیشن اکسپرت را / Expert RAW سامسونگ
می‌توان از قابلیت Director's View سامسونگ برای انتخاب بهترین دوربین هنگام فیلم‌برداری استفاده کرد تا ویدئوهای نهایی جذاب‌تر شوند.
تبلیغات

امروزه، گوشی‌های هوشمند در مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و با یکدیگر بر سر بهترین‌بودن رقابت می‌کنند. در‌این‌میان، بعضی از قابلیت‌های این دستگاه‌ها بیشتر از بقیه زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و یکی از آن‌ها «دوربین» است.

اکنون مدت‌ زیادی است که گوشی‌های هوشمند از دوربین استفاده می‌کنند و رقابت نفس‌گیر میان شرکت‌های مختلف بر سر ارائه‌ی بهترین محصول باعث شده است تا شاهد پیشرفت بسیاری در این بخش باشیم. درحال‌حاضر، بیشتر تلفن‌های هوشمند چند دوربین در پنل پشتی خود دارند و می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بسیار باکیفیتی ثبت کنند.

اکثر گوشی‌های هوشمند، خصوصاً آن‌‎هایی که در دسته‌ی پرچم‌داران قرار می‌گیرند، در پنل پشتی خود به چند دوربین با قابلیت‌های مختلف مجهز می‌شوند تا بتوانند بهترین تصاویر را ثبت کنند. سامسونگ نیز همیشه در تلاش بوده است تا دوربین‌های قدرتمندی به گوشی‌هایش اضافه کند.

سامسونگ به‌قدری از دوربین سری گلکسی اس ۲۳ خود راضی بود که از کارگردان مشهور بریتانیایی، سر ریدلی اسکات، درخواست کرد برای ساخت فیلم کوتاهی با عنوان ‌Behold از مدل اولترای آن استفاده کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ در کنار S22 اولترا از نمای پشت

وقتی از سر ریدلی اسکات درباره‌ی استفاده از گلکسی S23 اولترا برای فیلم‌برداری کامل فیلمی کوتاه سؤال شد، او انجام این‌ کار را چالشی جالب توصیف کرد؛ زیرا قرار بود به‌جای دوربین‌های بزرگ سینمایی از دستگاهی بسیار کوچک‌تر استفاده کند.

فلاویو لابیانو، فیلم‌بردار Behold، می‌گوید ابتدا از نحوه‌ی استفاده از گوشی پرچم‌دار سامسونگ کمی هراس داشت؛ اما وقتی به تنظیمات آن عادت کرد، از میزان تطابق‌پذیری دستگاه شگفت‌زده شد. همچنین، او اشاره کرد قابلیت‌های فیلم‌برداری و محدوده‌ی دینامیکی گوشی مذکور او را بسیار تحت‌تأثیر قرار داده است.

اگرچه تلفن‌های هوشمند هرگز به‌طور‌کامل رقیب دوربین‌هایی محسوب نخواهند شد که برای فیلم‌برداری فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شوند؛ اما سامسونگ مدتی پیش قابلیتی به نام Director's View را معرفی کرد که می‌تواند یک‌ قدم آن‌ها را به حرفه‌ای‌تر‌شدن نزدیک کند.

حال Director's View چیست و چگونه می‌توان از آن برای ضبط فیلم‌های جذاب‌تر استفاده کرد؟ در این مقاله، قصد داریم ویژگی مذکور را به‌طور‌کامل بررسی کنیم و نحوه استفاده از آن را شرح دهیم.

Director's View چیست؟

Director's View ویژگی‌ای است که با سری گلکسی S21 به گوشی‌های سامسونگ رسید. قابلیت مذکور به شما امکان می‌دهد تا وسط ضبط فیلم، بین دوربین‌های متعدد دستگاه جابه‌جا شوید. درواقع، می‌توانید به راحتی انتخاب کنید که ادامه‌ی فیلم‌برداری ازطریق کدام لنز انجام شود.

یکی از نکات جالب Director's View این است که پیش از تغییر لنز، پیش‌نمایش‌هایی از آنچه هرکدام از لنزها در حال ضبط هستند، به‌نمایش در‌می‌آید تا بتوانید قبل از انتخاب آن‌ها را بررسی کنید.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ در دست

علاوه‌بر جابه‌جایی بین دوربین‌های مختلف پشت دستگاه خود، از ویژگی تصویردرتصویر نیز می‌توانید استفاده و هم‌زمان با دوربین سلفی فیلم ضبط کنید. حتی حالت سومی نیز وجود دارد که صفحه‌ را به دو بخش تقسیم می‌کند. در نیمی از آن، تصویر در حال ضبط با دوربین سلفی به‌نمایش درمی‌آید و در نیم دیگر می‌توانید ویدئو در حال ضبط با هرکدام از دوربین‌های موجود در پنل پشتی را مشاهده کنید.

Director's View چه کاربردی دارد؟

حال که با کلیات Director's View آشنا شدیم، سراغ کاربرد قابلیت مذکور می‌رویم تا بیشتر دلیل اضافه‌شدن آن به گوشی‌های سامسونگ را متوجه شویم. پیش از هر سخنی، باید بگوییم که اگر ولاگ ضبط می‌کنید و دوست دارید هم‌زمان چهره‌ی خودتان نیز در ویدئو نهایی باشد، Director's View قابلیتی است که بسیار به شما کمک خواهد کرد.

البته حتی اگر نخواهید برای دنبال‌کنندگانتان ولاگ منتشر کنید، ضبط ویدئو هم‌زمان از دوربین اصلی و سلفی قابلیت کاربردی محسوب می‌شود و می‌توان در شرایط مختلف از آن استفاده کرد. تصور کنید اتفاقی در حال رخ‌دادن است که هم واکنش خود شما و هم سوژه اصلی مهم هستند. در این لحظه Director's View به‌کمکتان می‌آید.

همچنین، Director's View که به فارسی «دیدگاه کارگردان» ترجمه می‌شود، برای هر فیلم‌بردار آماتوری که هنوز دقیقاً نمی‌داند از چه فاصله‌ای می‌تواند جذاب‌ترین ویدئو را از سوژه خود ضبط کنید، نیز کاربردی است. اینکه بتوان پیش‌نمایش هر‌کدام از دوربین‌ها با زوم‌های مختلف را پیش از تعویض مشاهده کرد و در‌صورت نیاز میان آن‌ها جابه‌جا شد، قابلیت مهمی تلقی می‌شود.

از Director's View چگونه استفاده کنیم؟

استفاده از قابلیت Director's View بسیار آسان است و می‌توانید به‌راحتی آن را فعال کنید. برای دسترسی به آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه‌ی دوربین خود را باز کنید.
  • سپس، در نوار پایین که می‌توانید بین حالت عکس و فیلم جابه‌جا شوید، گزینه‌‌ی More را انتخاب کنید.
  • حال روی Director's View ضربه بزنید که در گوشه‌ی پایین سمت راست قرار دارد.
  • به‌محض اجرای Director's View، می‌توانید زوم‌های مختلف ارائه‌شده‌ی دوربین‌های پشت دستگاه را مشاهده کنید. اگر بین آن‌ها جابه‌جا نشوید، بخش پیش‌نمایش از بین می‌رود؛ البته می‌توان به‌راحتی آن را بازگرداند.
صفحه اصلی دوربین سامسونگ با نوارهای تنظیمات
منوی تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ
نمایش تصویر سه دوربین اصلی و سلفی
  • همچنین، اگر روی آیکونی که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد، کلیک کنید، بین حالت‌های مختلف تصویردرتصویر و نمای تکی و صفحه‌ی تقسیم‌شده می‌توانید جابه‌جا شوید.
  • به ‌کمک آیکونی که در بالا وسط صفحه‌نمایش قرار دارد، می‌توان نوع ذخیره‌ی ویدئو را انتخاب کرد. درواقع، می‌توانید تنظیمات را به‌گونه‌ای اِعمال کنید که فایل نهایی دو تصویر کنارهم داشته باشد یا هرکدام از آن‌ها جداگانه ذخیره شود.
نمایش تصویر دوربین اصلی و سه دوربین دیگر به صورت همزمان
نمایش همزمان تصویر دوربین سلفی در کادر بالای صفحه و تصویر دوربین اصلی
تصویر دوربین سامسونگ که بخش بالایی دوربین عقب و پایینی دوربین سلفی را نشان می دهد

به همین راحتی می‌توانید از قابلیت Director's View استفاده کنید و از آن برای ضبط ویدئوهای جذاب کمک بگیرید.

کلام آخر

Director's View قابلیتی جذاب است که از سری گلکسی اس ۲۱ پا به دنیای گوشی‌های غول کره‌ای گذاشت. حتی اگر ولاگر نیستید، می‌توانید از آن برای ضبط ویدئو استفاده کنید. ویژگی مذکور شاهدی بر این مدعا است که سامسونگ همیشه به فکر بهتر‌کردن تجربه‌ی کاربران خود است.

امیدواریم این مقاله به شما برای شناخت کامل Director's View و توانایی‌های آن کمک کرده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات