چگونه دسته پلی استیشن ۴ و ۵ را به گوشی آیفون وصل کنیم؟

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اجرای بازی روی آیفون با دسته پلی استیشن
شما می‌توانید با اتصال دسته پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ به گوشی آیفون خود، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از اجرای بازی‌ها داشته باشید.
تبلیغات

امروزه، به‌لطف سرویس‌هایی مثل ایکس‌باکس Cloud Gaming و اپل آرکید و عناوین مستقل iOS در اپ‌استور، امکان لذت‌بردن از بازی‌های گرافیکی روی گوشی‌ های آیفون فراهم شده است و استفاده از کنترلر برای اجرای این بازی‌ها می‌تواند لذت آن را دوچندان کند. وصل‌کردن دسته‌ی PS4 به آیفون بسیار ساده است و فقط چند ثانیه طول می‌کشد. البته باید توجه کنید کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵ روی آیفون و آیپد، از بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیقی پشتیبانی نمی‌کند.

از‌آن‌جا‌که دستگاه‌هایی مثل آیپد پرو M2 یا آیفون ۱۴ پرو اکنون قدرتمندتر از همیشه هستند، در اجرای بازی‌های سنگین بسیار توانمندند. در‌ادامه، روش وصل‌کردن دسته‌ی پی‌ اس ۴ و پی اس ۵ به گوشی آیفون یا آیپد را به شما آموزش می‌دهیم.

روش وصل‌کردن دسته‌ی PS4 و PS5 به گوشی آیفون

برای وصل‌کردن کنترلر پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ به آیفون یا آیپد مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا در وارد برنامه‌ی Settings آیفون یا آیپد شوید.

۲. روی Bluetooth ضربه بزنید.

۳. روی دکمه‌ی دوحاله‌ی بلوتوث ضربه بزنید تا فعال شود. اگر این دکمه سبز باشد، یعنی روشن است.

تنظیمات بلوتوث آیفون

۴. اکنون دکمه‌ی مرکزی PS و دکمه‌ی اشتراک‌گذاری را روی کنترلر پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ فشار دهید و نگه دارید تا چراغ آن به‌حالت چشمک‌زدن درآید.

آماده سازی کنترلر پلی استیشن برای اتصال به آیفون

۵. کنترلر شما ‌بخش Other Devices آیفون یا آیپد نمایان خواهد شد.

۶. برای جفت‌کردن آیفون یا آیپد با دسته‌‌ی PS4 یا PS5 خود، روی نام کنترلر (Dualsense Controller) ضربه بزنید.

اتصال دسته پلی استیشن به آیفون ازطریق بلوتوث

کار تمام است و اکنون می‌توانید از دسته‌ی پلی‌استیشن ۴ یا ۵ خود برای اجرای بهتر بازی‌ها روی آیفون یا آیپد استفاده کنید. علاوه‌براین، اکثر بازی‌های سرویس آرکید اپل از کنترلر PS4 و PS5 پشتیبانی می‌کنند.

گفتنی‌ است می‌توانید دسته‌ی پلی‌استیشن خود را به اپل تی‌وی و مک نیز متصل کنید. البته باید توجه کنید بدین‌منظور دو دستگاه مذکور باید به‌ترتیب به سیستم‌عامل tvOS 14.5 و macOS Big Sur 11.3 یا نسخه‌های جدیدتر به‌روزرسانی شده باشند.

سفارشی‌سازی دسته PS4 و PS5 برای اجرای بازی روی آیفون یا آیپد

اگر آیفون یا آیپد شما از iOS یا iPadOS نسخه‌ی ۱۴٫۵ یا جدیدتر استفاده می‌کند، امکان سفارشی‌سازی دسته‌ی پلی‌استیشن ۴ یا ۵ وجود دارد. برای این منظور باید مراحل زیرا را دنبال کنید:

۱. وارد بخش Settings آیفون یا آیپد شوید.

۲. روی General ضربه بزنید.

۳. اکنون روی Game Controller ضربه بزنید.

دسته پلی استیشن و آیپد

اکنون می‌توانید عملکرد‌های دکمه‌های مدنظر خود را طبق نیازتان سفارشی‌سازی کنید. علاوه‌براین، امکان تغییر تنظیمات بازخورد دسته‌ی پلی‌استیشن در این بخش وجود دارد.

بدین‌ترتیب، اگر مشترک سرویس‌ Cloud Gaming ایکس‌باکس هستید و کنترلر PS4 یا PS5 دارید، امکان استفاده از این دسته‌ها برای اجرای بازی‌ در سیستم‌عامل iOS دراختیار شما خواهد بود.

استفاده از دسته‌ی پلی‌استیشن‌ ۴ یا ۵ برای اجرای بازی‌ها روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد می‌تواند تفاوت چشمگیری در تجربه‌ی کاربری شما ایجاد کند. در این شرایط دیگر نیازی نیست دستگاه را در دست بگیرید و از دکمه‌های لمسی که صفحه‌ی بازی را می‌پوشانند، استفاده کنید و درنتیجه دید بهتری از محیط بازی خواهید داشت.

منبع: iMore

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات