استفاده از فونت نستعلیق برای اینستاگرام در اندروید و آیفون

صفحه هوم فید اینستاگرام از نمای نزدیک
استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام، تنوع پست‌ها را بالا می‌برد و به دیده شدن صفحه‌ی شما کمک می‌کند.
تبلیغات

شخصی‌سازی فونت یکی از هیجان‌انگیزترین کارها است، اما یک‌سری پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام تأکید ویژه‌ای روی فونت پیش‌فرض دارند و در حالت عادی تغییر فونت را امکان‌پذیر نمی‌کنند. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است و ماهانه بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم در گذر زمان میزبان تغییرات گسترده‌ای شده است، با این‌حال همچنان به شما امکان نمی‌دهد که فونت را تغییر دهید.

اینستاگرام بخش‌های متعددی دارد؛ به هنگام باز کردن اپلیکیشن با صفحه‌ی اصلی (فید) مواجه می‌شوید که شامل پست‌های افراد فالوشده و پست‌هایی است که الگوریتم نرم‌افزاری به شما پیشنهاد می‌دهد. بخش اکسپلور، بی‌نهایت پست جدید در خود دارد. در صفحه‌ی پروفایل می‌توانید بیوگرافی بنویسید و به هنگام ارسال پست می‌توانید کپشن (توضیحات) انتخاب کنید.

اینستاگرام پست‌های موقت در قالب استوری دارد که از زمان آغازبه‌کار، به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند. استوری یکی از پول‌سازترین بخش‌های اینستاگرام است و بسیاری از فعالان این شبکه‌ی اجتماعی، در قالب پست‌های استوری تبلیغات انجام می‌دهند.

اینستاگرام صرفا در بخش استوری به شما امکان می‌دهد از چند فونت استفاده کنید. تنوع این فونت‌ها بالا نیست، اما از طریق آن‌ها می‌توان محتواهای متنوع‌تری ایجاد کرد. فونت‌های سفارشی جذابیت پست‌ها را بالا می‌برند و تعداد بیشتری مخاطب به شما روانه می‌کنند.

فونت نستعلیق در اینستاگرام اندروید و آیفون

فونت‌هایی که در بخش استوری تعبیه شده‌اند، در وهله‌ی اول بر زبان فارسی متمرکز نیستند. این فونت‌ها برای زبان انگلیسی طراحی شده‌اند، اما در متن فارسی نیز تغییراتی ایجاد می‌کنند. به‌طور کلی اگر به دنبال استفاده از فونت جذاب هستید، نمی‌توانید روی فونت‌های پیش‌فرض اینستاگرام حساب باز کنید. این‌جا است که ابزارهای متفرقه و غیررسمی وارد معادله می‌شوند.

فونت نستعلیق جذابیت بسیار زیادی دارد و حساب اینستاگرام شما را هیجان‌انگیزتر می‌کند. متأسفانه استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام، در حالت عادی امکان‌پذیر نیست. صرف‌نظر از دستگاهی که استفاده می‌کنید (آیفون یا گوشی‌های اندرویدی)، فونت را به‌طور کلی می‌توان به دو شیوه اصلاح کرد.

فونت نستعلیق اینستاگرام در بخش استوری

اینستاگرام در بخش‌های بایو، کپشن پست، کامنت و استوری از متن پشتیبانی می‌کند. در صورتی که به دنبال استفاده از فونت نستعلیق در بخش استوری هستید، بهتر است ابتدا استوری مدنظر خود را در اپلیکیشن‌های متفرقه که از فونت پشتیبانی می‌کنند، طراحی کنید. برای مثال می‌توانید در نرم‌افزار InShot تصویری در ابعاد استوری بسازید و با فونت نستعلیق روی آن متن بنویسید. متأسفانه نمی‌توان از طریق ابزارهای داخلی اینستاگرام فونت نستعلیق به استوری اضافه کرد.

راهکار دیگر، استفاده از یک‌سری سایت‌های متفرقه است. با مراجعه به سایت نستعلیق‌آنلاین می‌توانید متن مدنظر خود را بنویسید و نتیجه را در قالب تصویری به فرمت JPEG یا PNG دریافت کنید. این تصویر را در گوشی خود ذخیره کنید و وارد اینستاگرام شوید.

در اینستاگرام وارد بخش استوری شوید و روی گزینه‌ی Create بزنید. روی آیکون استیکر ضربه بزنید و تصویر متن نستعلیق را انتخاب کنید. با این کار، تصویر موردنظر به استوری اضافه می‌شود. متأسفانه این روش چندان بهینه نیست، چون متن شما پس‌زمینه‌ی سفید دارد.

اگر به دنبال بهترین روش هستید، تصویر استوری را در نرم‌افزار فتوشاپ (یا نرم‌افزار InShot در گوشی‌های هوشمند) طراحی کنید و روی آن با فونت نستعلیق بنویسید.

فونت نستعلیق اینستاگرام در بایو، کپشن و کامنت

استفاده از فونت نستعلیق برای بخش‌های بایوگرافی، کپشن و کامنت چندان مشکل نیست. به‌طور پیش‌فرض نمی‌توان چنین کاری انجام داد، اما با بهره‌گیری از یک کاراکتر ویژه استفاده از فونت نستعلیق ممکن می‌شود.

در بخش استوری، بایو یا سایر قسمت‌های تلگرام کاراکتر ﮼ را وارد کنید. اگر در کپی کردن کاراکتر مشکل دارید، عبارت زیر را در موتور جست‌و‌جوی گوگل وارد کنید و جست‌و‌جو را انجام دهید. در صفحه‌ی نتایج، کاراکتر موردبحث به‌نمایش درمی‌آید.

﮼

وارد اینستاگرام و سپس تنظیمات پروفایل شوید، در بخش تنظیمات پروفایل می‌توانید بیوگرافی بنویسید. قبل از متن مدنظر کاراکتر یادشده را قرار دهید و سپس متن را بنویسید. بر اساس بررسی‌های زومیت، این روش در تمامی دستگاه‌ها جواب نمی‌دهد، اما در اکثر گوشی‌ها با این کار می‌توانید سراغ استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام بروید.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه از فونت نستعلیق در اینستاگرام استفاده کنیم؟

    برای استفاده از فونت نستعلیق فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون باید از سایت‌های متفرقه یا کاراکتر ﮼ استفاده کنید.

  • آیا می‌توان فونت اینستاگرام را تغییر داد؟

    بله. تغییر فونت برخی از بخش‌های اینستاگرام امکان‌پذیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات