چگونه از حالت Vanish Mode در اینستاگرام استفاده کنیم؟

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
اینستاگرام با حالت Vanish Mode، سطح جدیدی از حریم خصوصی را به چت‌های این شبکه اجتماعی اضافه می‌کند که با آن کاربران می‌توانند پیام‌های خود‌پاک‌شونده ارسال کنند.
تبلیغات

شاید شنیده باشید که اینترنت هرگز چیزی را فراموش نمی‌کند. در‌واقع، اگر در فضای اینترنت از حریم خصوصی خود حفاظت نکنیم، ممکن است مشکلاتی برایمان ایجاد شود. برای مثال، به پیام‌های مهم ارسالی‌تان فکر کنید که اگر کسی به‌غیر از گیرنده اصلی پیام آن را بخواند، چه تجربه ناخوشایندی خواهد بود.

اینستاگرام چندی پیش برای امنیت بیشتر در بخش دایرکت ویژگی جدیدی به نام Vanish Mode را معرفی کرد. با این ویژگی، پیام‌های ارسالی در بخش دایرکت اینستاگرام بعد از خوانده‌شدن ناپدید خواهند شد و هیچ ردی از آن‌ها باقی نخواهد ماند. در‌ادامه، با زومیت همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می‌توانید از حالت Vanish Mode در اینستاگرام استفاده کنید.

Vanish Mode چیست؟

حالت Vanish Mode یا حالت پیام‌های خود‌پاک‌شونده سال ۲۰۲۰ اولین‌بار برای استفاده در Facebook Messenger معرفی شد. بااین‌حال، اینستاگرام اعلام کرد ویژگی مذکور به‌دست کاربران اینستاگرام هم خواهید رسید. فیسبوک در وبلاگ خود اعلام کرد این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد محیط چت موقت ایجاد کنند که بعد از پایان گفت‌وگو و خروج از آن‌، چت ایجادشده کاملاً حذف خواهد شد. این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت پیام‌های خود‌پاک‌شونده Snapchat دارد. Vanish Mode فقط در حالت چت دو‌نفره فعال می‌شود و امکان استفاده از آن در حالت گروهی وجود ندارد.

چگونه از حالت Vanish Mode در اینستاگرام استفاده کنیم؟

حالت Vanish Mode در اینستاگرام

برای فعال‌کردن حالت Vanish Mode در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اینستاگرام را باز کنید.
  • چتی جدید بسازید یا یکی از چت‌های قدیمی را باز کنید.
  • برای فعال‌شدن حالت Vanish Mode، در صفحه چت دست خود را از پایین به بالا بکشید.
  • پیش از فعال‌شدن حالت Vanish Mode، صفحه‌نمایش تاریک می‌شود و مجموعه‌ای از ایموجی‌ها را به شما نشان خواهد داد. دوست شما در طرف مقابل هم پیامی مبنی‌بر فعال‌شدن حالت Vanish Mode دریافت می‌کند. حالا می‌توانید به‌صورت قبل چت را شروع کنید.

برای خروج از حالت Vanish Mode، گزینه Turn Off Vanish Mode را از بالای صفحه چت انتخاب کنید تا بلافاصله از حالت Vanish Mode خارج شوید. هنگامی‌که صفحه چت بسته شد، تمام پیام‌های ارسال‌شده به‌صورت خودکار حذف می‌شوند.

توجه کنید اگر این ویژگی در اینستاگرام شما کار نمی‌کند، از به‌روز‌بودن آن مطمئن شوید. اگر از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید و باز‌هم به این ویژگی دسترسی ندارید، احتمالاً در‌حال‌حاضر این ویژگی در کشور شما در‌دسترس نیست.

نکات مهمی که باید درباره حالت Vanish Mode بدانید

قبل از شروع به استفاده از حالت Vanish Mode باید به چند نکته مهم توجه کنید. این ویژگی فقط برای افرادی کار می‌‎کند که هر دو طرف همدیگر را دنبال کرده باشند. این احتیاط ایمنی از طرف اینستاگرام است تا مجبور نباشید به پیام‌های ناشناس در حالت Vanish Mode جواب بدهید. همچنین، شما می‌توانید درخواست حالت Vanish Mode را رد کنید. در‌واقع، همه‌چیز تحت کنترل شما است.

در حالت Vanish Mode، اگر دوستتان از صفحه اسکرین‌شات بگیرد، اینستاگرام بلافاصله به شما خبر خواهد داد. مطمئن شوید قبل از ارسال متن یا عکس حساس، حتماً حالت Vanish Mode را فعال کرده باشید؛ وگرنه پیامتان به‌صورت دائمی در چت اینستاگرام باقی خواهد ماند.

چرا باید از حالت Vanish Mode استفاده کنیم؟

اگر نگران‌اید در آینده چت‌های شما را افراد ناشناس بخوانند، حالت Vanish Mode برایتان مناسب است. همچنین، اگر حریم خصوصی برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم از حالت Vanish Mode استفاده کنید. برای مثال، اگر از‌طریق اینستاگرام رمز مهم یا شماره‌حساب یا هر موضوع مهم دیگری را ارسال می‌کنید، بهتر از حالت Vanish Mode استفاده کنید.

گفتنی است فیسبوک برنامه‌های دیگری هم برای افزایش امنیت اینستاگرام در برنامه دارد. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت رمزگذاری سرتاسر (End-to-end encryption) برای تماس‌های صوتی تصویری در اینستاگرام است که در‌حال‌حاضر در چند کشور محدود در حال آزمایش است.

Facebook Messenger / فیسبوک مسنجر

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره حالت Vanish Mode در اینستاگرام چیست؟ آیا اینستاگرام را محل امنی برای چت و ارسال فایل‌های مهم می‌دانید یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات