چگونه در اندروید از فیس تایم استفاده کنیم؟

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل امکان استفاده از فیس اپ را برای پلتفرم‌ اندروید ممکن کرده است. این یعنی کاربران اندروید سرانجام می‌توانند به‌نوعی از فیس تایم استفاده کنند.
تبلیغات

چندی است که کاربران ویندوز و اندروید می‌توانند به‌عنوان دریافت‌کننده تماس از فیس تایم استفاده کنند. استفاده از Facetime برای اندروید به‌سادگی دانلود برنامه از گوگل پلی نیست؛ اما قابلیت تماس ویدئویی در آن وجود دارد. کاربران اندروید هنوز نمی‌توانند میزبان تماس FaceTime باشند یا برنامه‌ی اختصاصی آن را دانلود کنند.

نکته‌ی منفی این قابلیت نسبتاً جدید آن است که کاربران اندروید هنوز نمی‌توانند با دستگاه اندرویدی‌شان آغازگر و میزبان تماس ویدئویی باشند و برای شروع تماس، باید لینک دعوت از کاربران آیپد و آیفون و مک دریافت کنند تا بتوانند به تماس فیس تایم بپیوندند.

اگرچه بهتر بود کاربران اندروید هم بتوانند برقرارکننده‌ی تماس در فیس تایم باشند، برای شروع صرفاً گیرنده تماس‌بودن هم گزینه چندان بدی نیست. در این مقاله از زومیت، روش استفاده از فیس تایم برای اندروید را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین، اگر از کاربران ویندوز هستید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی چگونه در ویندوز از فیس تایم استفاده کنیم را مطالعه کنید.

استفاده از فیس تایم در اندروید

برای استفاده از فیس تایم در اندروید به مرورگر پشتیبانی‌شده‌ مانند گوگل کروم و شخص آغازگر تماس با دستگاه iOS یا iPadOS یا macOS نیاز دارید.

  • کاربران آیفون و آیپد که از سیستم‌عامل iOS 15 و iPadOS 15 یا جدیدتر استفاده می‌کنند، برنامه‌ی فیس تایم را می‌توانند باز و از بالای صفحه دکمه Create Link را انتخاب کنند.
استفاده از فیس تایم در ویندوز
  • لینک دعوت می‌تواند از هر طریق دلخواه برای استفاده‌ی کاربر اندرویدی ارسال شود. همچنین، پیش از ارسال لینک می‌توانید برای آن نامی انتخاب کنید تا کمی رسمی‌تر و شکیل‌تر به نظر برسد.
استفاده از فیس تایم در ویندوز
  • برای ارسال لینک دعوت ازطریق مک، اگر تماس‌گیرنده از سیستم‌عامل macOS 12 و جدیدتر استفاده می‌کند، می‌تواند دکمه‌ی Create Link را در قسمت بالایی اپ فیس تایم پیدا کند و سپس لینک را به طریق دلخواه با اندروید به‌اشتراک بگذارد.
استفاده از فیس تایم در ویندوز
  • پس‌از‌این، شما به‌عنوان کاربر اندروید لینکی به‌‌شکل facetime.apple.com از تماس‌گیرنده دریافت خواهید کرد.
استفاده از فیس تایم در ویندوز
  • در تلفن یا تبلت اندرویدی خود، لینک دعوت را با مرورگر گوشی باز کنید. در زمان نوشتن این مقاله، مرورگرهای پشتیبانی‌شده برای پیوستن به تماس فیس‌تایمی گوگل کروم و مایکروسافت اج هستند.
  • در کادری که مشاهده می‌کنید، نام خود را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.
  • پیش از شروع تماس، مطمئن شوید که مرورگرتان اجازه‌ی دسترسی به میکروفن و دوربین را دارد.
فیس تایم برای اندروید
  • درادامه، از نوار ابزار موجود در بالای صفحه، گزینه‌ی Join را لمس کنید.
فیس تایم برای اندروید
  • پیش از اینکه بتوانید به تماس ویدئویی بپیوندید، ابتدا فرد تماس‌گیرنده باید درخواستتان را تأیید کند.
  • پس از ورود، گزینه‌های کنترلی کنفرانس ویدئویی معمولی را در بالای صفحه در‌اختیار خواهید داشت. این گزینه‌ها شامل نمایش ویدئو به‌صورت تمام‌صفحه، بی‌صداکردن میکروفون، نشان‌دادن یا پنهان‌کردن ویدئو، برگرداندن دوربین و... است.
فیس تایم برای اندروید
  • آنچه مشاهده می‌کنید، به‌نوعی نسخه‌ی اندروید فیس تایم است. برای اتمام تماس، روی دکمه Leave کلیک کنید.
فیس تایم برای اندروید

احتمالاً این چیزی نیست که از فیس تایم برای اندروید در ذهن داشتیم؛ اما حداقل کیفیت تماس تا اندازه زیادی مطلوب است. اگر فیس تایم نیازهایتان را برآورده نمی‌کند، مقاله‌ی بهترین برنامه‌های تماس تصویری روی گوشی و لپ تاپ را از دست ندهید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا اپلیکیشن Facetime برای اندروید وجود دارد؟

    خیر، همان‌طور‌که در مقاله توضیح دادیم، تماس از‌طریق Facetime برای کاربران اندروید فقط ازطریق باز‌کردن لینک ارسال‌شده‌ی کاربران اپل در مرورگر اندرویدی ممکن است.

  • فیس تایم برای اندروید چگونه کار می‌کند؟

    برای استفاده از فیس تایم در اندروید باید یکی از کاربران اپل لینک دعوت به تماس را برای کاربر اندورید ارسال کند. کاربر اندروید باید لینک را در مرورگرهای پشتیبانی‌شده باز کند تا بتواند در تماس شرکت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات