تعیین امضای ایمیل اختصاصی برای هر حساب کاربری در iOS 6

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
در نسخه‌های قبلی iOS، با وجود اینکه کاربر قادر به معرفی چند حساب‌کاربری ایمیل بود، اما برای تمامی‌آن‌ها می‌توانست تنها یک امضاء معرفی کند. اما اپل در آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایل خود این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که برای هر حساب کاربری یک امضای اختصاصی تعیین کند. برای آشنایی با این روش ساده، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویژگی‌های زیادی در iOS 6 معرفی شده است که خیلی‌ها را برای استفاده از آن تشویق می‌کند. امکان ایجاد لیست VIP در ایمیل برای پیگیری ایمیل‌های مهم، ویژگی Passbook برای نگه‌داری بلیط‌های الکترونیکی در یک مکان و دسترسی به آن‌ها در یک بخش جداگانه، ویژگی «مزاحم نشوید» یا Do Not Disturb برای اینکه در زمان‌ها و مکان‌های مشخصی کسی با شما تماس نگیرد و در عین حال تماس‌های رسیده از افراد مهم را از دست ندهید و چندین و چند ویژگی فوق‌العاده دیگر که همه جا از آن‌ها صحبت شده است.

اما نگارنده هنگامی‌که متوجه شد در iOS 6، امکان تعریف چند امضای جداگانه برای حساب‌های کاربری نیز وجود دارد، بیشتر هیجان‌زده شد. هرچند ممکن است این ویژگی چندان هیجان‌انگیز نباشد ولی برای نگارنده و خیلی از کاربرانی که بیش از یک حساب‌کاربری ایمیل در آیفون خود دارند، امکانی کاربردی و خوب محسوب می‌شود. برای مثال می‌توان در ایمیلی که برای کارهای تجاری است از یک امضای تخصصی و فنی استفاده کرد و در ایمیل مربوط به کارهای شخصی از یک امضای دیگر.

پیش از این، هنگام ارسال ایمیل شخصی ازطریق دستگاه اپلی، نگارنده مجبور بود پیش از ارسال ایمیل، امضای خود را پاک کند، چون کاربران این ایمیل‌آدرس، نیازی به تمام اطلاعات امضای من نداشتند و برای آن‌ها یک نام ساده در پایان ایمیل کافی بود. هرچند که بعضی از آن‌ها حتی نام‌خانوادگی مرا نیز نمی‌دانستند.

پیش از iOS 6، شما تنها مجاز به معرفی یک امضای ایمیل برای حساب‌های کاربری خود بودید و در صورت تمایل می‌توانستید آن را به ایمیل اضافه یا از آن‌ها حذف کنید، که البته کمی‌ناراحت‌کننده به نظر می‌رسید.

ولی حالا هر کدام از حساب‌های کاربری شما، یک امضای منحصربفرد و جداگانه برای خود دارد و درنتیجه برای مثال می‌توانید برای ایمیل‌های کاری خود اطلاعات تماس کامل خود را قرار دهید یا در ایمیل‌های شخصی خود راحت‌تر ایمیل بفرسید و امضای ساده‌تری داشته‌باشید.

روش انجام این کار بسیار ساده است.

از صفحه اصلی وارد Settings شده و از آنجا به قسمت Mail, Contacts, Calenders بروید. پس از آن به قسمت پایین صفحه اسکرول کنید تا گزینه Signature را مشاهده کنید. حالا آن را لمس کنید تا وارد منویی مشابه تصویر زیر شوید.

انتخاب گزینه All Accounts (حالت پیش‌فرض) به شما این امکان را می‌دهد که برای تمامی‌ حساب‌های کاربری خود، تنها یک امضاء در نظر بگیرید. گزینه Per Account را انتخاب کنید تا لیست حساب‌های کاربری شما نمایش داده شود و شما قادر به شخصی‌سازی امضای هر آدرس ایمیل‌ به صورت جداگانه باشید.

تمام! از حالا به بعد، هر گاه از دستگاه اپلی خود یک ایمیل ارسال کنید، iOS 6، با شناسایی حساب‌کاربری شما، امضای ایمیل مختص به آن را در انتهای ایمیل شما درج می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات