امکانات تازه iOS 6: سرویس جدید نقشه، سیری بهبود یافته، بلیط الکترونیکی و اشتراک‌گذاری ساده‌تر

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۳
مطالعه 4 دقیقه
علاوه بر معرفی آیفون ۵، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنفرانس امشب اپل، مربوط به معرفی امکانات تازه iOS 6 بود، سیستم‌عاملی که روی اکثر ابزارهای اپل نصب خواهد شد. در این مقاله به شرح امکانات تازه iOS 6 می‌پردازیم.
تبلیغات

آنچه درباره این سیستم‌عامل گفته می‌شود این است: iOS 6 شامل ۲۰۰ ویژگی جدید است. امکاناتی برای استفاده راحت‌تر و بهتر از دستگاه‌های اپلی. iOS 6 سیستم‌عاملی است که به صورت اختصاصی برای آیفون ۵ طراحی شده است، اما با آیفون 4S، آیفون 4، آیفون 3GS، آیپد جدید، آیپد ۲ و آی‌پاد تاچ نیز سازگار است.

بعضی از ویژگی‌هایی که امروز درباره iOS 6 گفته شد، پیش‌تر در WWDC معرفی شده بود. براساس آنچه امروز بیان شد، اغلب نرم‌افزارهای iOS 6 مجدداً از نو طراحی شده‌اند.

پس از حذف نقشه گوگل از iOS، حالا اپلیکیشن نقشه با ویژگی‌هایی نظیر جستجو در میان ۱۰۰ میلیون آیتم موجود در پایگاه‌داده، معرفی شد.

نسبت به آنچه قبلاً در نقشه مشاهده شده بود، نسخه جدید این نرم‌افزار، روی آیفون ۵، روان‌تر از نسخه‌ای که در WWDC معرفی شده بود، اجرا می‌شد.

نقشه از ویژگی‌های سه بعدی و دید از نگاه هواپیما، نیز پشتیبانی می‌کند، که به کاربر امکان مشاهده سه‌بعدی اماکن مختلف را می‌دهد. نکته جالب در مورد ویژگی 3D، امکان تنظیم زوایه دید به صورت پویا است. این امکانات در نقشه گوگل نیز وجود دارند.

maps image

علاوه بر این، در نرم‌افزار نقشه، همگام‌سازی و به‌روزرسانی به سرعت انجام می‌شود.

نقشه اپل قادر به پشتیبانی از ویژگی جهت یابی قدم به قدم آن هم به صورت ۳ بعدی است و در آن از راهنمایی‌های سیری نیز کمک گرفته می‌شود. ویژگی ۳ بعدی به خوبی در حالت‌های افقی و عمودی کار می‌کند.

سیستم نوتیفیکیشن‌ یا اطلاع‌رسانی‌ها در iOS نیز دستخوش تغییرات شده است. حالا دیگر فیسبوک و توئیتر به نوتیفیکیشن‌های پیش‌فرض اضافه شده‌اند. اینک در حال اجرای هر نرم‌افزاری که باشید تفاوتی نمی‌کند. چون از هر جائی امکان توئیت در توییتر یا پست کردن در فیس بوک از طریق بخش اطلاع‌رسانی‌های وجود دارد.

در iOS 6، سافاری از حالت تمام صفحه به خوبی پشتیبانی می‌کند. وجود تب iCloud در سافاری به کاربر کمک می‌کند که بوک‌مارک‌های سافاری را در مک و دستگاه اپلی خود همگام کند.

features safari

به قسمت ایمیل‌ها هم، ویژگی VIP اضافه شده است که به کاربر کمک می‌کند، ایمیل‌های رسیده از افراد مهم را راحت‌تر دنبال کند. تنها کافی‌ است روی ستاره کنار نام وی کلیک کنید تا به لیست VIP اضافه شود.

mail

سرویس جدید PassBook، آنچه را که در خیلی از نرم‌افزارها انجام می‌شد حالا در یک محیط جمع کرده است. و کارت‌های اعتباری و بلیت‌ها کاربران را بصورت الکترونیکی و در یک محل نگه‌داری می‌شوند.

passbook overview

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید همه بلیط‌ الکترونیکی خود را در یک محل نگه‌دارید.

سیستم اشتراک‌گذاری عکس‌ها در iOS 6 بهبود یافته است. سیری نیز بالغ‌تر شده و حالا دیگر از نتایج رخدادهای ورزشی و فیلم‌های در حال اکران نیز اطلاع دارد. در iOS 6 سیری به شما کمک می‌کند صفحه فیسبوک خود را به روز کنید. سیری می‌تواند نزدیک‌ترین رستوران به شما را پشنهاد دهد یا نر‌م‌افزار مورد نظراتان را اجرا کند.

siri overview

نسخه نهایی iOS 6 از امروز در دسترس تولیدکنندگان نرم‌افزار قرار می‌گیرد و از هفته آینده یعنی ۱۹ سپتامبر نیز کاربران می‌توانند ابزارهای خود را به نسخه جدید iOS بروز کنند.

آیا سیستم‌عامل iOS 6 انتظارات شما را بر آورده کرد؟ آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات