با EraserDrop فایل‌ها را راحتر از همیشه و به طور دائم حذف کنید

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر فایل‌های خود را به اشتباه پاک کرده‌اید هنوز هم امکان باز گرداندن آن‌ها وجود دارد.
تبلیغات

با فشاردادن دکمه Delete در ویندوز و حتی حذف فایل‌ها از Recycle Bin، باز هم امکان بازگرداندن فایل‌ها وجود دارد. هرچند امروزه ابزارهای متنوعی برای پاک کردن ایمن فایل‌ها در دسترس است، اما EraserDrop این کار را ساده‌تر از همه انجام می‌دهد، تنها کافی است فایل‌های مورد نظر خود را گرفته و سپس رها کنید (Drag & Drop) تا برای همیشه آنها را از دست بدهید! در ادامه لینک دانلود به همراه روش آموزش کار با این نرم‌افزار کاربردی را مشاهده خواهید کرد.

هر از چند گاهی می‌خواهیم مطمئن شویم که فایل‌های حذف شده، واقعا برای همیشه از بین رفته‌اند. اطلاعات مالی، اطلاعات قدیمی کاری و یا شعرهایی که در دوران دانشگاه می‌نوشتیم باید به چاه عمیق فراموشی ریخته شوند و مطمئن باشیم که هیچ راهی برای بازگرداندن آنها وجود ندارد. در حالت پیش‌فرض وقتی فایلی را حذف می‌کنید حتی اگر آن را از Recycle Bin نیز حذف کنید باز هم امکان برگشت اطلاعات از روش‌های مختلف وجود دارد چون تا وقتی که برروی سکتورهای ذخیره شده فایل‌ها برروی دیسک سخت اطلاعات جدیدی ذخیره نشود، سکتورها،‌اطلاعات قدیمی را در خود حفظ می‌کنند.

اما EraserDrop حذف فایل‌ها را برای ما راحت کرده است، چرا که امکان نابودی کامل فایل‌ها را با یک Drag & Drop ساده فراهم می‌نماید. در زیر روش استفاده از این نرم افزار آمده است.

1. نرم افزار EraserDrop را دانلود کرده و نصب کنید.

2. برنامه را اجرا کنید. یک آیکون خرد کننده کاغذ برروی صفحه ظاهر می‌شود. به طور پیش فرض این آیکون Always on Top است تا همیشه در دسترس باشد اما اگر آزار دهنده است می توانید به راحتی آن را از این حالت خارج کنید.

3. روی آیکون EraserDrop راست کلیک کرده، گزینه Options و سپس Eraser Method را انتخاب نموده و یکی از گزینه های لیست موجود را انتخاب کنید. هر کدام درجه ایمنی و سرعت متفاوتی دارند. روش‌های کندتر ایمن‌تر هستند، اما زمان خیلی بیشتری را برای حذف فایل‌ها نیاز دارند، به خصوص وقتی فایل مورد نظر حجیم باشد.

4. فایل‌ها را به داخل آیکون Drag and Drop کنید تا فرایند حذف دایم آغاز شود. اطلاع رسانی در رابطه با روند حذف فایل ها نیز در System Tray (آیکون کنار ساعت گوشه سمت راست پایین صفحه) مشاهده خواهید کرد.

5. همچنین می‌توانید محتویات Recycle Bin را بطور ایمن حذف کامل کنید. برای این کار روی آیکون EraserDrop راست کلیک کرده و گزینه Wipe Recycle Bin را از منوی Tasks انتخاب نمایید.

همین! کار با EraserDrop بسیار ساده است و برنامه آن نیز پرتابل می‌باشد، یعنی می‌توانید آن را روی یک درایو فلش بریزید تا اگر لازم بود فایلی را برروی کامپیوتر دیگری کپی کنید ولی قصد ندارید که پس از حذف آن شخص دیگری، امکان بازیابی و دسترسی به اسناد مهم شما را داشته باشد، از آن استفاده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات