با این ربات تلگرامی لینک‌های بلند را در چند ثانیه کوتاه کنید

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تلگرام Telegram روی آیفون اپل در دست
ربات تلگرامی Short URL Bot به شما کمک می‌کند بدون مراجعه‌ی مستقیم به وب‌سایت‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک، لینک‌های بلند را در تلگرام کوتاه کنید.
تبلیغات

تلگرام به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان شناخته می‌شود که امکانات مختلفی ارائه می‌کند و ربات‌ها بخش جذابی از آن محسوب می‌شوند. برای مثال ربات دانلود از یوتیوب امکان دانلود ویدئوهای یوتیوب را در کیفیت و حجم‌های مختلف فراهم می‌کند.

پیش‌تر در مقاله‌ای جداگانه و مفصل به بهترین ربات های تلگرام پرداخته‌ایم و اکنون می‌خواهیم سراغ ربات‌ کاربردی و قدیمی Short URL Bot در تلگرام برویم که بدون خروج از تلگرام و بدون مراجعه مستقیم به سایت‌هایی همچون bit.ly، لینک‌های ارسالی را کوتاه می‌کند.

نحوه استفاده از ربات کوتاه کننده لینک Short URL

اگر تولیدکننده‌ی محتوا هستید و می‌خواهید لینک دسترسی‌ به وب‌سایت یا ویدئوی خاصی را در کپشن قرار دهید یا به‌طور کلی بخواهید لینکی را برای کسی ازطریق پیامک ارسال کنید، کوتاه‌کننده‌های لینک کمک می‌کنند تا لینک‌ طولانی وب‌سایت‌ را در قالبی کوچک‌تر برای مخاطبان ارسال کنید.

ارسال لینک اصلی یک وب‌سایت ازطریق پیامک، با توجه به طولانی بودن، جدای از ظاهر نازیبا، هزینه‌های ارسال پیامک را افزایش دهد؛ اما لینک کوتاه‌شده می‌تواند آنچنان کوتاه باشد که مخاطب آن را به‌ خاطر بسپارد.

  • آیدی @ShortUrlBot را در تلگرام جست‌وجو کنید یا روی دکمه‌ای که در آخر قرار داده‌ایم، بزنید.
  • دکمه‌ی Start را بزنید.
  • لینک دلخواه را ارسال کنید.
  • کمی صبر کنید تا لینک کوتاه‌شده برایتان ارسال شود.
جستجوی SHORT URL در تلگرام روی گوشی سامسونگ دارک مود
شماره (۱)
شروع ربات SHORT URL در تلگرام روی گوشی سامسونگ دارک مود
شماره (۲)
ارسال لینک به SHORT URL در تلگرام روی گوشی سامسونگ دارک مود
شماره (۳)
دریافت لینک کوتاه از ربات SHORT URL در تلگرام دارک مود
شماره (۴)

توجه کنید که ربات‌ها ممکن است در برخی مواقع و با ارسال درخواست‌های متعدد، شما را با عدم پاسخ‌دهی مواجه کنند، در چنین حالتی مدتی صبر کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

در گذشته سرویس www.goo.gl که از طرف گوگل هدایت می‌شد، توسط این ربات نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما چند سالی از توقف فعالیت آن می‌گذرد. بااین‌حال، فعالیت ربات یادشده همچنان ادامه دارد و اکنون با سرویس‌های is.gd و v.gd و tinyurl.com و گاهی با adf.ly لینک‌ها را کوتاه می‌کند.

لینک‌های تولیدشده توسط سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک غیرداخلی از جمله سرویس‌هایی که مورد استفاده‌ی این ربات قرار می‌گیرند، به‌دلیل خطرهای ناشی از حملات فیشینگ، بدون استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی قابل استفاده نیستند. بااین‌حال استفاده از سرویس‌ها به‌خودی‌خود و برای استفاده‌های شخصی خطری ندارد.

سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک غیررایگان

درحال‌حاضر سرویس‌های گوناگون کوتاه‌کننده‌ی لینک پیدا می‌شوند و امکانات مختلفی دارند. مثلاً با بسیاری از سرویس‌ها می‌توانید لینک کوتاه شخصی‌سازی‌شده با دامنه‌ی خاصی را تولید کنید. این امکان برای وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند نام آن‌ها در لینک‌های کوتاه نیز دیده شود، مفید است.

برخی سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک به کاربر اجازه می‌دهند میزان بازدیدهای لینک کوتاه را آنالیز و تحلیل کند یا حتی به‌ازای هر بازدید کسب درآمد داشته باشد. ازجمله‌ی این سرویس‌ها می‌توان به short.io و t.ly و 2links اشاره کرد که ربات تلگرامی نیز دارند؛ اما استفاده از آن‌ها رایگان نیست.

این مقاله در اسفند ۱۳۹۵ توسط حمیدرضا مالکی نوشته شده است و در خرداد ۱۴۰۳ توسط مصطفی اصلاحی به‌روزرسانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات